Gå til innhold

Gigantisk kvise på tissen - hjelp!?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har vært litt øm på tissen et par dager uten å ha tenkt noe på det, kom på det da jeg var på toalettet nå, og kikket ned. Jeg barberte meg forrige helg har nå fått DEN gigakvisa på venusbegeret. Kjempeøm og svakt blåaktig i huden over. Forsøker å klemme hardt på den (voondt), da kom det biiiittelitt verk ut av 4 små porer.

 

What o do?? Noen gode tips???!

 

Anonymous poster hash: 4ec2b...bf9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den blir borte av seg selv om et par dager. Slapp av, du dør ikke av dette.

 

Anonymous poster hash: 9a3de...c03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk noe liknende for noen år siden. Det gjorde skikkelig vondt og jeg klarte til slutt ikke å gå ordentlig engang :P

Å selv stikke hull på den var uaktuelt da den gjorde så vanvittig vondt. Så fikk jeg hovne lymfeknuter i lysken og ble bekymret. Dro til legen og det viste seg at det var noe annet enn kvise, men husker ikke hva det het. Det var ikke farlig, men legen måtte skjære i den og tømme den.

Om du ikke får tømt den selv, ta en tur til legen. De får i det minste tømt den ordentlig ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk noe liknende for noen år siden. Det gjorde skikkelig vondt og jeg klarte til slutt ikke å gå ordentlig engang :P

Å selv stikke hull på den var uaktuelt da den gjorde så vanvittig vondt. Så fikk jeg hovne lymfeknuter i lysken og ble bekymret. Dro til legen og det viste seg at det var noe annet enn kvise, men husker ikke hva det het. Det var ikke farlig, men legen måtte skjære i den og tømme den.

Om du ikke får tømt den selv, ta en tur til legen. De får i det minste tømt den ordentlig ;)

Det er noen kjertler det du tenker på, tror ikke de er på venusberget? Ikke sikker altså, men det er vel det som heter Bartholins-kjertel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

 

Jeg fikk noe liknende for noen år siden. Det gjorde skikkelig vondt og jeg klarte til slutt ikke å gå ordentlig engang :P

Å selv stikke hull på den var uaktuelt da den gjorde så vanvittig vondt. Så fikk jeg hovne lymfeknuter i lysken og ble bekymret. Dro til legen og det viste seg at det var noe annet enn kvise, men husker ikke hva det het. Det var ikke farlig, men legen måtte skjære i den og tømme den.

Om du ikke får tømt den selv, ta en tur til legen. De får i det minste tømt den ordentlig ;)

Det er noen kjertler det du tenker på, tror ikke de er på venusberget? Ikke sikker altså, men det er vel det som heter Bartholins-kjertel?

Kan hende det var det, ja!

Leste ikke HI ordentlig, tror jeg :/ Hun hadde visst kvise på venusberget, jeg hadde min "kvise" på høyre kjønnsleppe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du gjør, er at du med neglen klipper hull i huden, tømmer byllen og renser med pyrisept. La det tørke inn. Kan hende du må gjøre det 2-3 ganger til.

 

Anonymous poster hash: 5fa66...62a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg fikk noe liknende for noen år siden. Det gjorde skikkelig vondt og jeg klarte til slutt ikke å gå ordentlig engang :P

Å selv stikke hull på den var uaktuelt da den gjorde så vanvittig vondt. Så fikk jeg hovne lymfeknuter i lysken og ble bekymret. Dro til legen og det viste seg at det var noe annet enn kvise, men husker ikke hva det het. Det var ikke farlig, men legen måtte skjære i den og tømme den.

Om du ikke får tømt den selv, ta en tur til legen. De får i det minste tømt den ordentlig ;)

 

Det er noen kjertler det du tenker på, tror ikke de er på venusberget? Ikke sikker altså, men det er vel det som heter Bartholins-kjertel?

Det er oppå venusbegeret,litt mot ene siden av "bollemusa", ovenfor "sprekken". 2×3 cm en stor kul.....må være inngrodd hår? Men iom at jeg ikke oppdaget den før i dag så må den ha vokst raskt. Håper å slippe legetime- flaut å komme dit med denne.

 

-hi

 

Anonymous poster hash: 4ec2b...bf9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inngrodd hår løses lett ved å ta en syltynn nål/spesialnål og nappe ut håret forsiktig. Fikk sånn nål av hudpleier en gang og bruker det på egenhånd når jeg får inngrodde hår etter voksing f eks. Gjør ikke vondt heller, bare å pirke deg frem litt, ofte ser man jo hvor håret evt ligger fra overflaten og..

 

Anonymous poster hash: eafac...f5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Jeg fikk noe liknende for noen år siden. Det gjorde skikkelig vondt og jeg klarte til slutt ikke å gå ordentlig engang :P

Å selv stikke hull på den var uaktuelt da den gjorde så vanvittig vondt. Så fikk jeg hovne lymfeknuter i lysken og ble bekymret. Dro til legen og det viste seg at det var noe annet enn kvise, men husker ikke hva det het. Det var ikke farlig, men legen måtte skjære i den og tømme den.

Om du ikke får tømt den selv, ta en tur til legen. De får i det minste tømt den ordentlig ;)

 

Det er noen kjertler det du tenker på, tror ikke de er på venusberget? Ikke sikker altså, men det er vel det som heter Bartholins-kjertel?
Det er oppå venusbegeret,litt mot ene siden av "bollemusa", ovenfor "sprekken". 2×3 cm en stor kul.....må være inngrodd hår? Men iom at jeg ikke oppdaget den før i dag så må den ha vokst raskt. Håper å slippe legetime- flaut å komme dit med denne.

 

-hi

 

Anonymous poster hash: 4ec2b...bf9

Leger ser mye rart ;)

Legen min så nesten fascinert ut 😳 Klemte til den store gullmedaljen og så riktig fornøyd ut da hun sa "nå er guffa ute" :D

Inngrodd hår kan forresten være ganske ille. Blir det verre for deg ville jeg ringt legen over helga.

Håper du får ordnet det selv da, lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vri opp en klut i så varmt vann du overhodet kan klare og legg mot byllen, gjør det flere ganger etter hverandre, glovarmt vann på et hjørne av kluten og legg mot byllen. Da blir huden myk og varm, og det blir lettere å få hull på den og klemme den tom.



Anonymous poster hash: e5635...f59
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Jeg fikk noe liknende for noen år siden. Det gjorde skikkelig vondt og jeg klarte til slutt ikke å gå ordentlig engang :P

Å selv stikke hull på den var uaktuelt da den gjorde så vanvittig vondt. Så fikk jeg hovne lymfeknuter i lysken og ble bekymret. Dro til legen og det viste seg at det var noe annet enn kvise, men husker ikke hva det het. Det var ikke farlig, men legen måtte skjære i den og tømme den.

Om du ikke får tømt den selv, ta en tur til legen. De får i det minste tømt den ordentlig ;)

Det er noen kjertler det du tenker på, tror ikke de er på venusberget? Ikke sikker altså, men det er vel det som heter Bartholins-kjertel?
Dét har jeg hatt. Grusomt vondt. Kunne ikke gå. Min eks-mann måtte bære (!) meg fra drosjen og inn på legevakten :o Endret av MammantilNurket
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg bør kanskje helst la den være i fred? Klemte litt hardt på den ibgår, uten at stort skjedde-gjorde vondt! Om det går hull på den innvendig så kan guffa spre seg, dermed kan den bli enda større :-/

 

 

Dere som har opplevd lignende; hvor lang tid ca gikk det før den sprakk/forsvant?

 

-hi

 

Anonymous poster hash: 4ec2b...bf9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må jo stikke hull på den, det er ikke farlig ?en vondt!! Før den sprekker av seg selv klarer du ikke ha på klær!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du overvektig ?

Jeg sleit med sånt da jeg var overvektig

Det var ikke vanlige kviser men noe annet rart

Store med masse puss. De var vondt også

 

Anonymous poster hash: 0f369...e5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her må du bare kjøre inn nåla!

Den må tømmes. Barber deg helt på området slik at du ser sånn ca hvor du skal stikke. Men må si den var diger, ligner i størrelse på min manns - som fikk på pungen. Han torde ikke. Måtte til legen da den bare vokste. Legen måtte kutte et kryss 1x1 cm og klipe til. Ulidelig vondt!

Bedre å gjøre det selv ;) når den blir så stor er det en abcess. Han måtte ha et tøystykke med antibiotika i etterpå.

 

 

Anonymous poster hash: 499b3...c76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også hatt en sånn kvise. Klemte litt på den over noen dager. Ikke kjempe hardt sånn at den sprakk, men bare sånn at den ble mer moden. Når den begynte å bli lit gul under huden stakk jeg hull og klemte til. Å fy det eksploderte ut verk 😲 men det var så deilig å slippe å ha den store kvisa der. Renset og lot det gro. Grodde fint og raskt etterpå.

 

Anonymous poster hash: d9b8a...767

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får en slik ofte etter barbering, fast sted etter sying etter fødsel. Det funker ikke så bra å klemme på den, og det er hinsides vondt! Jeg er nødt til å klemme litt på den i noen dager for å irritere den ekstra mye (den ligger vanskelig til, så dette er nok ikke noe du trenger ta hensyn til), så stikker jeg en nål gjennom den. Det er gørrvondt, men så kommer guffa jammen ut også! Dagen etter er alt vondt så og si borte (blir jo et lite sår pga nålen, men verket er borte).

Er det hår, vil det trolig komme sammen med guffa. Jeg sliter generelt med inngrodde hår der nede, og det kan bli innmari store, vonde klumper, det der! Men samme prosedyre for å få det bort.



Anonymous poster hash: be385...794
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle tips og råd!

 

Jeg er normalvektig, fikk denne etter barbering..etter å ha klemt på den i går kjennes den nå mer utsvullen ut, ikke like avgrenset liksom. Håper ikke jeg klemte så verket spredte seg. Huff huff. Skal la den "hvile" litt og muuuligens stikke den etterpå :-/ auau

 

-hi

 

Anonymous poster hash: 4ec2b...bf9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært litt øm på tissen et par dager uten å ha tenkt noe på det, kom på det da jeg var på toalettet nå, og kikket ned. Jeg barberte meg forrige helg har nå fått DEN gigakvisa på venusbegeret. Kjempeøm og svakt blåaktig i huden over. Forsøker å klemme hardt på den (voondt), da kom det biiiittelitt verk ut av 4 små porer.

 

What o do?? Noen gode tips???!

 

Anonymous poster hash: 4ec2b...bf9

 

og der ser barberingsfanatikerene hva som skjer pga barberingen...

 

Anonymous poster hash: 9b95c...cdb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha på parfyme om det ikke kommer noe ut, alkoholen i parfymen tørker den ut og desinfiserer området.



Anonymous poster hash: 7c842...6dc
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...