Gå til innhold

1 åring som KAN gå, men han VIL ikke :-(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min nå 16 år gamle gutt kan altså gå, for det har han gjort et par ganger hvis han finner på selv.

Men hvis vi tar han i hånda og oppfordrer til å gå, setter han seg ned på rumpa og hyler. Hvis han står uten støtte og vi sier 'kom hit' setter han seg bare ned :-(

Skal ikke dette være stas for barn på den alderen?!?! Han vil bare ikke!

Anonymous poster hash: 97bf2...27a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes nok en 16åring burde klare det, ja. Men tenårene kan være trasige, har jeg hørt :D

Anonymous poster hash: e997b...a8d

Skrevet

Synes nok en 16åring burde klare det, ja. Men tenårene kan være trasige, har jeg hørt :D

Oi! 16 mnd selvfølgelig 😉

Skrevet

Noen barn synes det er veldig stas med å klare å gå selv, andre er redde. De går gjerne når de glemmer seg, men ved oppmuntring og lokking er de fullt klar over gåinga og det blir skummelt. Det kommer seg, noen trenger bare litt mer tid på å bli trygg :)

Skrevet

Har du snakket med helsesøster? Hvis han ellers har utviklet seg normalt motorisk, kan det være han har smerter? Hvis han er litt engstelig av seg kanskje det tar litt tid før han våger? Ellers kan det komme plutselig. Så vidt jeg husker er normalen at de går mellom 8 og 18 mnd.

Skrevet

Sånn var småen og!

Han gikk nesten alltid når vi sto med ryggen til,prøvde vi å få han til gå utenom så hylskreik han!

Når vi prøvde å holde hånden han å gå med han så skjedde det samme.

Han er en gutt som aldri har likt å bli "presset".

Anonymous poster hash: af1e4...f85
Skrevet

Kanskje han har detti en gang, eller synes det er skummelt å ikke ha helt balansen.. og hva er vel vitsen med å gå når han kankrabbe (tenker nok han ;)

Anonymous poster hash: eff7a...4ad
Skrevet

Sånn var småen og!

Han gikk nesten alltid når vi sto med ryggen til,prøvde vi å få han til gå utenom så hylskreik han!

Ja det er mest det at han er såååå sta og får helt fnatt av å bli presset. Han er typen som dytter deg vekk hvis du spør om kos..

Han er ikke redd eller engstelig av seg som noen nevner ;-)

HI

Skrevet

Sånn var småen og!

Han gikk nesten alltid når vi sto med ryggen til,prøvde vi å få han til gå utenom så hylskreik han!

Ja det er mest det at han er såååå sta og får helt fnatt av å bli presset. Han er typen som dytter deg vekk hvis du spør om kos..

HI

Kanskje han er en liten perfeksjonist med konkurranseinstinkt? Min bror var slik. Nektet å gå før han plutselig reistevseg og gikk perfekt da han var 18 mnd. Samme med språk. Holdt munn helt til han pratet i setninger. Merkelig liten skrue, men han har gjort det veldig bra, både i idrett og utdannelse.

Skrevet

Sånn var småen og!

HI

Hehe sønnen min var ganske liten når han begynte å vise helt tydlig at det ikke passet han å kose når jeg gjorde det :P

Å når han vil kose så kom han bort til meg å tar hånden min,å stryker i ansiktet sitt for å vise at passer det HAN å kose hehe :)

Så liten men skikkelig bestemt!

Sønnen min er veldig forsiktig av seg så her var det nok at han følte seg utrygg,itellegg til at han blir sint når vi prøve å presse han litt til å gå.

Skrevet

Mi jente kunne gå ved 10 måneder. Jeg vet jo dette er tidlig, men hun hadde nok balanse og styrke til det. Hun tok et par skritt i ny og ne, og av og til så vi henne gå lengre strekk også (fra kjøkken til stue, omtrent 10 meter). Men hun tørte til vanlig ikke å slippe seg. 

Hun er ikke vanligvis av den utrygge typen, men akkurat dette var noe hun var utrygg på. Hun tåler ikke å bli mast på/presset, hun må ta alt til sin tid. Hun slapp seg to dager før ettårsdagen, og var såååå stolt! Så jeg tenker at så lenge han ellers virker til å utvikle seg normalt og ikke ser ut til å ha smerter, så tenker jeg at han går nok han er klar for det! :)

Anonymous poster hash: 30c66...68d
Skrevet

Min er helt lik! 18 mnd i dag. Plutselig når han glemmer seg bort har vi sett han gå opptil 10 skritt. Men om vi oppmuntrer eller prøver å leie en hånd setter han seg heller ned og vil krabbe. Veldig bestemt type, og du der han syns det er skummelt når han ikke har helt kontroll

. Så vi har ikke presset ham.. har lest at de som krabber lenge styrket kjernemuskelaturen, noe de har nytte av resten av livet. Trøster meg med det ;)

Anonymous poster hash: 3947c...bc9

Skrevet

Min er helt lik! 18 mnd i dag. Plutselig når han glemmer seg bort har vi sett han gå opptil 10 skritt. Men om vi oppmuntrer eller prøver å leie en hånd setter han seg heller ned og vil krabbe. Veldig bestemt type, og du der han syns det er skummelt når han ikke har helt kontroll

. Så vi har ikke presset ham.. har lest at de som krabber lenge styrket kjernemuskelaturen, noe de har nytte av resten av livet. Trøster meg med det ;)

Anonymous poster hash: 3947c...bc9

Da har sønnen min styrket de mye for han begynte ikke å gå før han var 1 år og 9 mnder :P

Skrevet

Min nå 16 år gamle gutt kan altså gå, for det har han gjort et par ganger hvis han finner på selv.

Men hvis vi tar han i hånda og oppfordrer til å gå, setter han seg ned på rumpa og hyler. Hvis han står uten støtte og vi sier 'kom hit' setter han seg bare ned :-(

Skal ikke dette være stas for barn på den alderen?!?! Han vil bare ikke!

Det er ikke alle som er så interesserte i å gå!

Noen får skikkelig tak på krabbinga, og syns det holder for dem. Jenta mi gikk da hun var 9 mnd, og krabbet dermed ikke særlig lenge. Nabogutten som var noen måneder eldre gikk ikke før han var nesten 1,5 år. Han krabbet mye lengre, og ble dermed flinkere til det. Så hvis de to krabbet, krabbet han lett fra henne. Men straks hun reiste seg opp og gikk, gikk det jo fortere med henne da. 

Noen unger har ikke lyst til å gå før de er helt stødige og trygge. Det er jo kanskje ikke så dumt det. 

Datra mi var jo ikke alltid så stødig i begynnelsen. Hun har flere ganger begynt å blø i munnen fordi hun løper bortover og faller på flate gulvet. 

De tar det i sitt eget tempo! Opp til 18 mnd er vel innenfor normalområdet. Hvis han blir mer enn 18 mnd og fremdeles ikke går, kan det nok hende at helsestasjonen vil følge det opp. Men det er jo veldig få som går etter det.

Så slapp av og kos deg med gutten din og la han gå når han er klar for det selv!

Anonymous poster hash: 0f475...394

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...