Gå til innhold

Forslag til mat .....konfirmasjon!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal ha konfirmasjon i førsten ta mai, og vil ha et annerledes koldtbord enn det tradisjonelle norske.

Noen som har gode oppskrifter eller forslag? Er helt blank akkurat nå.

Anonymous poster hash: 4cc99...c82
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tapas?

Ligger masse oppskrifter på matprat.no

Skrevet

Koldtbord, sodd, gryterett, snitter

Anonymous poster hash: 98f37...29c

Skrevet

Matprat ja. Det har jeg ikke tenkt på. Takker! Vi blir nå rett over 60 til bords og har planer om å lage alt selv. Jadda.....!

Skrevet

Vi hadde konfirmasjon for noen år siden. En venn av oss laget maten, så vi fant bare ut hva vi skulle ha i samråd med han. Ingen fan av vanlig koldtbord han heller heldigvis.

Mener å huske det var tre ulike gryter, forskjellig salater, ris, brød/loff, karbonader, kylling som passet inntil gryterettene. Mulig det var noe mer også, men det husker jeg ikke akkurat nå. Her var det konfirmanten som ikke ville ha det vanlige koldtbordet siden hun ikke er så glad i det, og det mente moren at vi måtte ha. Så vi var glade for kokkevennen vår tilbydde å lage maten, for da kunne konfirmanten får det som hun ville. Og det falt i smak hos liten og stor.

Anonymous poster hash: 95bc8...bdc

Skrevet

Min konfirmant fikk velge selv i fjor. Hun endte med fiskesuppe, helstekt indrefilet og daimiskake.

Hvis dere skal ha buffet, ville jeg satset på å ha en del som kan lages på forhånd og ha i fryseren. Kanskje sjekke nettsidene til ulike cateringfirmaer for inspirasjon?

Skrevet

Jo, konfirmanten har valgt selv her og vil ha mye kjøtt. Foreløpig har jeg landet litt på skinkestek, indrefilè av svin, kyllingbryst, hjemmelagde karbonader, helsteke roastbeef, men føler at jeg kanskje mangler noe kjøtt?

Og ja det både laksepatè, helstekt laks, chilimarienerte scampi og mindre reker, siden det nesten ikke blir spist.

Skrevet

Couscoussalat er enkelt, billig og kjempe godt!

Forskjellig typer lefser er også godt, fex: lefse med røkelaks, rømme og smøreøst, lefse med chorizo og ridderost, lefse med spekeskinke og rømme. Søk på forskjellig type oppskrifter!

Salbakte poteter, potetsalat, waldorffsalat osv - masse godt tilbehør er et must:)

Anonymous poster hash: 1108f...705

Skrevet

Nå blei jeg jammen sulten her :) Takk atter en gang.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...