Anonym bruker Skrevet 20. februar 2015 #1 Skrevet 20. februar 2015 Jeg skaø snart føde min nr tre, og fikk nettopp vite av jordmor at de fjernet mulighet for lystgass for et par år siden på st.olav. Jeg følte at lystgassen var det som fikk meg gjennom hele fødselen, grøsser med tanken på å klare meg uten. Noen som vet hva praksisen er ellers i landet vedrørende lystgass, og om antallet som bruker epidural har økt siden st.olav innførte dette? Anonymous poster hash: 9ffc7...7c0
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2015 #2 Skrevet 20. februar 2015 Det er ikke mange sykehus som har lystgass lengre. Epidural bruken ligger vel opp mot 50%, høyere for førstegangs. Ikke sett at bruken har blitt høyere etter at lystgassen begynte å forsvinne. Anonymous poster hash: ff1cf...50d
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2015 #3 Skrevet 20. februar 2015 Jeg hadde lystgass en kort periode ved første, noe av det verste jeg har prøvd! Håper å klare meg uten noe denne gangen. Tror for øvrig ikke det er mulig med lystgass på Drammen Sykehus, men er litt usikker. Fødte pp Ullevål forrige gang. Anonymous poster hash: d4b08...dbe
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2015 #4 Skrevet 20. februar 2015 De har fortsatt maske som du kan få oksygen i. Synes det viktigste var å ha maska så jeg fikk konsentrert meg skikkelig. Om jeg fikk lystgass eller oksygen spilte ingen rolle. Anonymous poster hash: 528a4...6cb
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2015 #5 Skrevet 20. februar 2015 Vet at flere og flere sykehus kutter i lystgassen. Uten den hadde jeg ikke klart meg, så jeg er veldig glad jeg ikke skal føde fler barn. Anonymous poster hash: db0c3...445
Hjertefru Skrevet 20. februar 2015 #8 Skrevet 20. februar 2015 De kutter dem ut fordi det har negative helsemessige konsekvenser for personalet på fødeavdelingene.
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2015 #9 Skrevet 20. februar 2015 Jeg fødte på st.olavs å fikk en varm rispute som smertelindring...null effekt. Lystgass var mye bedre! Anonymous poster hash: 64e4b...69d
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2015 #10 Skrevet 20. februar 2015 Hvorfor kutter de den ut da? Fordi de aller fleste sykehusbygbinger ikke har god nok ventilasjon, og dermed blir de ansatte utsatt for alt for mye av disse glassene, og det er ikke bra. Anonymous poster hash: 2b38a...ac9
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2015 #11 Skrevet 20. februar 2015 Jeg fødte på st.olavs å fikk en varm rispute som smertelindring...null effekt. Lystgass var mye bedre! Anonymous poster hash: 64e4b...69d Jeg syns risputa var veldig god mot ryggsmertene. Anonymous poster hash: 3ab9e...41c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå