Anonym bruker Skrevet 20. februar 2015 #1 Skrevet 20. februar 2015 Jeg har vært gjennom to "normale" fødsler, og en dødfødsel. Nå er jeg gravid på nytt, og kjenner jeg gruer meg mer og mer til fødselen. Sist gang (snart 2 år siden) måtte jeg føde tvillinger som døde i magen i uke 35. Har ikke fått snakket med jordmor om dette enda, og tatt opp hvor ille mye jeg faktisk gruer meg. Vil bare gråte, jeg er så redd. Jeg er livredd for å gå gjennom dette Noen andre som har født etter en dødfødsel, og hvordan synes dere det gikk? Anonymous poster hash: 84c35...3ae
¤Hippie¤ Skrevet 20. februar 2015 #2 Skrevet 20. februar 2015 Har ingen erfaring, men sender en klem til deg! Det eneste tipset er at du må snakke med jordmor, slik at du får ordentlig oppfølging
Ladybugg Skrevet 20. februar 2015 #3 Skrevet 20. februar 2015 En god klem til deg!! Si til jordmor at du ønsker henvisning for samtale og oppfølging på sykehuset.
skinnfilla Skrevet 20. februar 2015 #4 Skrevet 20. februar 2015 Skulle til å skrive at det går jo så greit! Men når jeg ser bakgrunnen din ,skjønner jeg hvorfor du er redd. Det må være aldeles grusomt å gå igjennom noe så meningsløst. Men du må snakke med jordmor og få tett oppfølging , de er der for å hjelpe deg, Og de forstår at du er redd. Det vil hjelpe deg å gå gjennom fødselsforløpet ditt og få pratet og grått og få ut redslen din. stor klem
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2015 #5 Skrevet 20. februar 2015 Å, kjære deg! Skjønner deg godt, og det vil jordmoren også gjøre! Det er helt naturlig å være redd for å føde, og iallefall når du har gjennomgått noe så grusomt! Snakk med noen, jo før jo bedre. Dette skal du ikke bære på alene. Jordmoren kan hjelpe deg med å bygge deg opp frem til fødsel. Bruk henne. Masse lykke til <3 Anonymous poster hash: dace6...4ac
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2015 #6 Skrevet 21. februar 2015 Tusen takk dere! Får mote meg opp å ta det opp med jordmor ved neste kontroll, men synes det er et sårt og vanskelig tema og ta opp. Hi Anonymous poster hash: 84c35...3ae
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2015 #7 Skrevet 21. februar 2015 Det du har vært gjennom er grunnlag for ks om du ønsker det. Men du får jo sikkert ekstra oppfølging denne gangen? Det er sikkert godt for deg å få en normal fødsel hvor ting ender bra:-) Lykke til! Anonymous poster hash: e8b54...629
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2015 #8 Skrevet 21. februar 2015 Det du har vært gjennom er grunnlag for ks om du ønsker det. Men du får jo sikkert ekstra oppfølging denne gangen? Det er sikkert godt for deg å få en normal fødsel hvor ting ender bra:-) Lykke til! Anonymous poster hash: e8b54...629 Jeg får ekstra oppfølging ja, og føler meg godt ivaretatt. Men det er skummelt, er så redd jeg skal få panikk eller noe under fødselen når alle smertene kommer. Jeg er på en måte ikke redd for fødselen, men på en annen måte er jeg livredd. Derfor jeg lurer på om noen har vært gjennom det, og eventuelt hvordan fødselen gikk med dem. Godt å kunne høre andres historier tenker jeg. Jeg ønsker ikke keisersnitt, mest på grunn av alle plagene som kan oppstå i ettertid. Jeg har hatt raske greie fødsler, og vært snar å komme meg på beina med lite vondter etterpå. Også har jeg jo barn som venter på meg og trenger meg hjemme, og med keisersnitt blir jeg mye mer "hemmet" med å kunne hjelpe. Da skal man jo ikke bære mer enn tynga på babyen osv, og det orker jeg ikke Hi Anonymous poster hash: 84c35...3ae
HvittHus Skrevet 21. februar 2015 #9 Skrevet 21. februar 2015 Jeg har født tre ganger etter dødfødsel og selv om den første fødselen selvfølgelig var full av stress, så gikk det veldig greit. Jordmødrene tok mye hensyn og sjekket mer enn nødvendig for å gjøre meg rolig. Øyeblikket der barnet kom ut har vært det verste for meg, men så fort babyen gråt første gang sank skuldrene seg og jeg klarte å slappe av.
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2015 #10 Skrevet 22. februar 2015 Hei! Jeg har ikke erfaring med fødsel etter dødfødsel, men jeg har erfaring med dødfødsel da jeg mistet sønnen min i uke 31 for en mnd siden. Vi har fått tilbud om samtale med jordmoren som tok i mot vår lille gutt, den har ikke vært enda, men jeg håper den kan gi meg noen svar, og gjøre meg litt mindre redd for å bli gravid igjen en gang. Kanskje du kan spørre om timer med den jordmoren som tok i mot barna dine? Hun kan sikkert gi deg mye klarhet og berolige deg. Vanskelig å gi deg noe svar, for enda jeg ikke er gravid kjenner jeg at jeg er livredd for en eventuell fødsel selv, men jeg tror du burde prate om redselen din med jordmor, eller kanskje til og med psykolog. Noen som kan berolige deg, og som hører på det du har å si. Kan jeg spørre hvorfor det tok så lang tid før du ble gravid? Ikke for å være frekk eller noe, men vi vil jo gjerne bli gravide igjen en gang, og lurer på en måte på når det er best.. Ikke svar om du ikke vil altså, det er bare det at mange blir gravide igjen så fort. Klem til deg. Anonymous poster hash: d9f89...166
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå