Anonym bruker Skrevet 20. februar 2015 #1 Skrevet 20. februar 2015 ....ikke jobber, men bare går hjemme og suller, og attpåtil klager på dårlig råd. Jeg er sikker dømmende, men kjenner jeg får litt sånn " pell deg ut og få deg en jobb" holdning. Klager på at de "bare" får sånn og sånn fra NAV, barnefar betaler for lite osv.osv Syntes det virker som om det er veldig lav moral for f.eks å jobbe, eneste som er intressant er hva de har krav på av forskjellige stønader. Eier dere ingen stolthet i livet? Er det ikke pinlig å presentere seg som arbeids ledig?Vite at mange "ser ned" på dere? . Dårlige rollemodeller for barna er dere også, hvordan skal barna god arbeidsmoral da forekdrene ikke har det? Kom dere ut å få dere en jobb, alle kan faktisk få en jobb, men det krever nok litt arbeid. Anonymous poster hash: 390fd...e36
Luksusdyret Skrevet 20. februar 2015 #2 Skrevet 20. februar 2015 ....ikke jobber, men bare går hjemme og suller, og attpåtil klager på dårlig råd. Jeg er sikker dømmende, men kjenner jeg får litt sånn " pell deg ut og få deg en jobb" holdning. Klager på at de "bare" får sånn og sånn fra NAV, barnefar betaler for lite osv.osv Syntes det virker som om det er veldig lav moral for f.eks å jobbe, eneste som er intressant er hva de har krav på av forskjellige stønader. Eier dere ingen stolthet i livet? Er det ikke pinlig å presentere seg som arbeids ledig?Vite at mange "ser ned" på dere? . Dårlige rollemodeller for barna er dere også, hvordan skal barna god arbeidsmoral da forekdrene ikke har det? Kom dere ut å få dere en jobb, alle kan faktisk få en jobb, men det krever nok litt arbeid. Anonymous poster hash: 390fd...e36 Jeg ser ikke ned på dem som ikke jobber, men klarer ikke å sympatisere med dem når de hele tiden klager på dårlig råd. Vel, har dere dårlig råd - kom dere ut i jobb. Man kan ikke forvente at staten forsørger deg hvis du VIL gå hjemme. Forstår dem som mister jobben og sliter med å få ny jobb, men ikke dem som frivillig velger en slik ordning og klager etterpå. Generelt synes jeg at alle bør bidra litt i samfunnet, jobbe noe og betale skatt. Og forberede seg i tilfelle noe skjer. Det var utrolig deilig å vite at man klarte seg da jeg måtte gå fra eksen og faren til de to eldste, hadde da fast jobb med bra lønn i det offentlige, og kunne sove godt om natta vel vitende om at jeg hadde råd til å forsørge barna mine, gi dem ordentlig husvære, mat, kunne melde dem på aktiviteter og være med dem på en ferie i året. Samtidig som man ikke var avhengig av at NAV ikke fucker opp søknaden, mister papirene eller gjør alt det andre de bruker å gjøre hele tiden slik at saken blir forsinket eller man får ubegrunnet avslag. Har to bekjente som hele tiden syter og klager over hvor dårlig råd de har, ei er alenemor og den andre er gift, begge suller hjemme fordi de VIL og mener det er best for barna, men har masse inkasso og forfalte regninger. Den ene har huset på tvangssalg fordi hun ikke klarer å betjene lånet, likevel vil hun ikke jobbe. Sorry, ingen sympati herfra.
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2015 #3 Skrevet 20. februar 2015 Ooo, så tøff du er! Anonymous poster hash: b0532...950
lover Skrevet 20. februar 2015 #4 Skrevet 20. februar 2015 ....ikke jobber, men bare går hjemme og suller, og attpåtil klager på dårlig råd. Jeg er sikker dømmende, men kjenner jeg får litt sånn " pell deg ut og få deg en jobb" holdning. Klager på at de "bare" får sånn og sånn fra NAV, barnefar betaler for lite osv.osv Syntes det virker som om det er veldig lav moral for f.eks å jobbe, eneste som er intressant er hva de har krav på av forskjellige stønader. Eier dere ingen stolthet i livet? Er det ikke pinlig å presentere seg som arbeids ledig?Vite at mange "ser ned" på dere? . Dårlige rollemodeller for barna er dere også, hvordan skal barna god arbeidsmoral da forekdrene ikke har det? Kom dere ut å få dere en jobb, alle kan faktisk få en jobb, men det krever nok litt arbeid. Anonymous poster hash: 390fd...e36 Nå er jeg sykemeldt, 8operasjon) da har jeg tid til å sitte på dataen og mine begrensinger i forhold til hva annet jeg kan finne på. Når jeg er i jobb, og skal ta meg av unger, samt trener og holder på med mitt har jeg ikke tid til å sitte her å gjøre fint lite. Det er temmelig kjedelig å ikke ha noe å gå til, jeg gleder meg til jeg er tilbake på jobben skikkelig. Jeg tenker det er temmelig naturlig at de som bruker sider som dette mye ikke er i jobb, da døgnet bare har 24 timer for oss alle, og om vi er opptatt på jobben store deler av den, så kan vi jo ikke bruke tid her.
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2015 #5 Skrevet 20. februar 2015 Jeg tenker vel at du burde få deg et liv. Vil tro du henger her ganske mye som observerer så mye. Folk som er her i arbeidstiden er ikke så sjarmerende heller. Anonymous poster hash: 6aa75...c2d
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2015 #6 Skrevet 20. februar 2015 HI her. Hjemme med sykt barn i dag, så da har jeg tid til å henge her inne. Jeg har et liv med 100 % stilling, herlig å kunne bidra i samfunnet Anonymous poster hash: 390fd...e36
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2015 #7 Skrevet 20. februar 2015 Hva med oss som ikke får jobb da? Som har prøvd lenge? Jeg er konstant stressa på grunn av dårlig råd, får absolutt ingenting av staten-kun barnetrygd. Jeg VIL jobbe, jeg VIL ta ferdig utdannelse. Da hjelper det jo veldig å vite at mange tydeligvis ser ned på meg, selv om jeg prøver. Anonymous poster hash: fee11...885
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2015 #8 Skrevet 20. februar 2015 HI her. Hjemme med sykt barn i dag, så da har jeg tid til å henge her inne. Jeg har et liv med 100 % stilling, herlig å kunne bidra i samfunnet Anonymous poster hash: 390fd...e36 Hva med oss som ikke kan? Anonymous poster hash: ef674...32f
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2015 #9 Skrevet 20. februar 2015 Noe helt annet med de som ikke kan. Jeg snakker IKKE om uføre eller syke! Jeg snakker om de som ikke gidder å jobbe, eller sier de ikke kan pga en eller annen tåpelig grunn eller pga det er mye bedre for barna at de er hjemme, for så å levere barna i BH. Jeg jobber gjerne for at de som er uføre skal kunne få gode betingelser, men ikke for de som ikke gidder Anonymous poster hash: 390fd...e36
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2015 #10 Skrevet 20. februar 2015 Hva med oss som ikke får jobb da? Som har prøvd lenge? Jeg er konstant stressa på grunn av dårlig råd, får absolutt ingenting av staten-kun barnetrygd. Jeg VIL jobbe, jeg VIL ta ferdig utdannelse. Da hjelper det jo veldig å vite at mange tydeligvis ser ned på meg, selv om jeg prøver.Anonymous poster hash: fee11...885 Hva med oss som ikke får jobb da? Som har prøvd lenge? Jeg er konstant stressa på grunn av dårlig råd, får absolutt ingenting av staten-kun barnetrygd. Jeg VIL jobbe, jeg VIL ta ferdig utdannelse. Da hjelper det jo veldig å vite at mange tydeligvis ser ned på meg, selv om jeg prøver.Anonymous poster hash: fee11...885 Alle kan få jobb, da må du senke kravene, og stå på litt til....eller komme i gang med utdannelsen din. Anonymous poster hash: 390fd...e36
Mamma_til_2 Skrevet 20. februar 2015 #11 Skrevet 20. februar 2015 Hva med oss som ikke får jobb da? Som har prøvd lenge? Jeg er konstant stressa på grunn av dårlig råd, får absolutt ingenting av staten-kun barnetrygd. Jeg VIL jobbe, jeg VIL ta ferdig utdannelse. Da hjelper det jo veldig å vite at mange tydeligvis ser ned på meg, selv om jeg prøver.Anonymous poster hash: fee11...885 Hva med oss som ikke får jobb da? Som har prøvd lenge? Jeg er konstant stressa på grunn av dårlig råd, får absolutt ingenting av staten-kun barnetrygd. Jeg VIL jobbe, jeg VIL ta ferdig utdannelse. Da hjelper det jo veldig å vite at mange tydeligvis ser ned på meg, selv om jeg prøver.Anonymous poster hash: fee11...885 Alle kan få jobb, da må du senke kravene, og stå på litt til....eller komme i gang med utdannelsen din. Anonymous poster hash: 390fd...e36 HAHAHAHAHAHA ja bare senk kravene, du har kanskje ikke vært arb.ledig over tid og opplevd ett trangt marked med mange søkere, ikke så lett
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2015 #12 Skrevet 20. februar 2015 Hva med oss som ikke får jobb da? Som har prøvd lenge? Jeg er konstant stressa på grunn av dårlig råd, får absolutt ingenting av staten-kun barnetrygd. Jeg VIL jobbe, jeg VIL ta ferdig utdannelse. Da hjelper det jo veldig å vite at mange tydeligvis ser ned på meg, selv om jeg prøver.Anonymous poster hash: fee11...885 Hva med oss som ikke får jobb da? Som har prøvd lenge? Jeg er konstant stressa på grunn av dårlig råd, får absolutt ingenting av staten-kun barnetrygd. Jeg VIL jobbe, jeg VIL ta ferdig utdannelse. Da hjelper det jo veldig å vite at mange tydeligvis ser ned på meg, selv om jeg prøver.Anonymous poster hash: fee11...885 Alle kan få jobb, da må du senke kravene, og stå på litt til....eller komme i gang med utdannelsen din. Anonymous poster hash: 390fd...e36 HAHAHAHAHAHA ja bare senk kravene, du har kanskje ikke vært arb.ledig over tid og opplevd ett trangt marked med mange søkere, ikke så lett Hehe, hvilke krav? Jeg har søkt på alt fra vaskejobber til ekstrahjelp på Shell. Er på ingen måte kravstor. Bor på en liten plass, mange om beinet. Anonymous poster hash: fee11...885
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2015 #13 Skrevet 20. februar 2015 Jeg er mamma til tre stykker. Jeg søker på alt som er av jobber her. Vi bor på et lite sted. Mannen har god jobb og tjener nok det dobbelte av mange her...men jeg vil gjerne jobbe og. På en vanlig stilling her er det mellom hundre og to hundre søkere. Hver gang. Jeg søker og søker men ikke fått napp enda. At du da ser ned på meg på grunn av det sier mer om deg enn det gjør om meg. Anonymous poster hash: 14f5d...08e
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2015 #14 Skrevet 20. februar 2015 Hvis jeg var i jobb, ville ikke mannen kunne gjort jobben han gjør nå. Han er ikke unnværlig, såklart, men jeg synes ikke at krevende jobber skal være forbeholdt de som ikke har barn pga krav om at ektefellen også skal jobbe. Forøvrig kjeder jeg meg ikke, jeg har det egentlig ganske travelt og jeg klager heller ikke over pengemangel, da vi tjener mer nå enn vi gjorde når vi begge to jobbet 100%. Anonymous poster hash: 24f43...5a2
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2015 #15 Skrevet 20. februar 2015 ....ikke jobber, men bare går hjemme og suller, og attpåtil klager på dårlig råd. Jeg er sikker dømmende, men kjenner jeg får litt sånn " pell deg ut og få deg en jobb" holdning. Klager på at de "bare" får sånn og sånn fra NAV, barnefar betaler for lite osv.osv Syntes det virker som om det er veldig lav moral for f.eks å jobbe, eneste som er intressant er hva de har krav på av forskjellige stønader. Eier dere ingen stolthet i livet? Er det ikke pinlig å presentere seg som arbeids ledig?Vite at mange "ser ned" på dere? . Dårlige rollemodeller for barna er dere også, hvordan skal barna god arbeidsmoral da forekdrene ikke har det? Kom dere ut å få dere en jobb, alle kan faktisk få en jobb, men det krever nok litt arbeid. Anonymous poster hash: 390fd...e36 Noe helt annet med de som ikke kan. Jeg snakker IKKE om uføre eller syke! Jeg snakker om de som ikke gidder å jobbe, eller sier de ikke kan pga en eller annen tåpelig grunn eller pga det er mye bedre for barna at de er hjemme, for så å levere barna i BH. Jeg jobber gjerne for at de som er uføre skal kunne få gode betingelser, men ikke for de som ikke gidder Anonymous poster hash: 390fd...e36 Er det ikke litt pinlig å skrive et sånt innlegg uten å greie å forklare hva du eeeegentlig, men plutselig kommer på det senere når andre påpeker det for deg?? Slik du presenterer hovedinnlegget ditt så spesifiserer du ikke hvem du mener og er med på å spre fordommer som du så riktig selv påpeker du har. Og er det ikke litt pinlig å fordømme andre som dårlige forbilder for barna sine, når du helt tydelig har en del mangler som innlegget ditt avslører. Ikke alltid like lurt å kaste stein når man sitter i det berømte glasshuset... Anonymous poster hash: 14bb8...fe6
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2015 #16 Skrevet 20. februar 2015 ....ikke jobber, men bare går hjemme og suller, og attpåtil klager på dårlig råd. Jeg er sikker dømmende, men kjenner jeg får litt sånn " pell deg ut og få deg en jobb" holdning. Klager på at de "bare" får sånn og sånn fra NAV, barnefar betaler for lite osv.osv Syntes det virker som om det er veldig lav moral for f.eks å jobbe, eneste som er intressant er hva de har krav på av forskjellige stønader. Eier dere ingen stolthet i livet? Er det ikke pinlig å presentere seg som arbeids ledig?Vite at mange "ser ned" på dere? . Dårlige rollemodeller for barna er dere også, hvordan skal barna god arbeidsmoral da forekdrene ikke har det? Kom dere ut å få dere en jobb, alle kan faktisk få en jobb, men det krever nok litt arbeid. Anonymous poster hash: 390fd...e36 Noe helt annet med de som ikke kan. Jeg snakker IKKE om uføre eller syke! Jeg snakker om de som ikke gidder å jobbe, eller sier de ikke kan pga en eller annen tåpelig grunn eller pga det er mye bedre for barna at de er hjemme, for så å levere barna i BH. Jeg jobber gjerne for at de som er uføre skal kunne få gode betingelser, men ikke for de som ikke gidder Anonymous poster hash: 390fd...e36 Er det ikke litt pinlig å skrive et sånt innlegg uten å greie å forklare hva du eeeegentlig, men plutselig kommer på det senere når andre påpeker det for deg?? Slik du presenterer hovedinnlegget ditt så spesifiserer du ikke hvem du mener og er med på å spre fordommer som du så riktig selv påpeker du har. Og er det ikke litt pinlig å fordømme andre som dårlige forbilder for barna sine, når du helt tydelig har en del mangler som innlegget ditt avslører. Ikke alltid like lurt å kaste stein når man sitter i det berømte glasshuset... Anonymous poster hash: 14bb8...fe6 Jeg er hjemme, Jobber ikke. Men er hjemme heltid med to små. Kunne sendt de i bh må. Men jeg vil ikke. Viktig for meg å tilbringe tid med ungenr mine mens de ennå er såppas små. Er ikke så hlad i bh. Men klager ikke på dårlig råd da... Mannen jobber jo. Tjener greit. Forstår ikke helt hvorfor du ser ned på meg !? Anonymous poster hash: 5af4f...9fe
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2015 #17 Skrevet 20. februar 2015 Jeg er hjemme, Jobber ikke. Men er hjemme heltid med to små. Kunne sendt de i bh må. Men jeg vil ikke. Viktig for meg å tilbringe tid med ungenr mine mens de ennå er såppas små. Er ikke så hlad i bh. Men klager ikke på dårlig råd da... Mannen jobber jo. Tjener greit. Forstår ikke helt hvorfor du ser ned på meg !? Anonymous poster hash: 5af4f...9fe Vil tro du egentlig linker til HI og ikke meg som svarte HI over her? Anonymous poster hash: 14bb8...fe6
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2015 #18 Skrevet 20. februar 2015 Jeg er hjemme, Jobber ikke. Men er hjemme heltid med to små. Kunne sendt de i bh må. Men jeg vil ikke. Viktig for meg å tilbringe tid med ungenr mine mens de ennå er såppas små. Er ikke så hlad i bh. Men klager ikke på dårlig råd da... Mannen jobber jo. Tjener greit. Forstår ikke helt hvorfor du ser ned på meg !? Anonymous poster hash: 5af4f...9fe Vil tro du egentlig linker til HI og ikke meg som svarte HI over her? Anonymous poster hash: 14bb8...fe6 Ja Anonymous poster hash: 5af4f...9fe
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2015 #19 Skrevet 20. februar 2015 ....ikke jobber, men bare går hjemme og suller, og attpåtil klager på dårlig råd. Jeg er sikker dømmende, men kjenner jeg får litt sånn " pell deg ut og få deg en jobb" holdning. Klager på at de "bare" får sånn og sånn fra NAV, barnefar betaler for lite osv.osv Syntes det virker som om det er veldig lav moral for f.eks å jobbe, eneste som er intressant er hva de har krav på av forskjellige stønader. Eier dere ingen stolthet i livet? Er det ikke pinlig å presentere seg som arbeids ledig?Vite at mange "ser ned" på dere? . Dårlige rollemodeller for barna er dere også, hvordan skal barna god arbeidsmoral da forekdrene ikke har det? Kom dere ut å få dere en jobb, alle kan faktisk få en jobb, men det krever nok litt arbeid. Anonymous poster hash: 390fd...e36 Det siste der, retter du det mot meg som er hjemmeværende fulltidsmamma også? Anonymous poster hash: 37164...1d5
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2015 #20 Skrevet 20. februar 2015 Hva med oss som har prøvd alt. Jobbet, tiltak på tiltak u name it. Men psyken vil ikke. Hva med oss? Jeg ønsker høyt og være et normalt menneske og jobbe! Skammer meg for omverden. Er redd barna skal bli flau over meg i fremtiden. Men jeg klarer ikke å fullføre skole engang. Gjør meg så trist når jeg daglig leser her inne at folk rundt om ser ned på meg. For jeg skammer meg virkelig.. Anonymous poster hash: f460c...a35
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2015 #21 Skrevet 20. februar 2015 Ja? Anonymous poster hash: f460c...a35
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2015 #22 Skrevet 20. februar 2015 Dere som svarer hi her tilhører jo ikke dem hun sikter til. Hvor står det at hun ser ned på dere??? Det står jo enkelt og greit dem som bare suller rundt hjemme, maser om stønader,dårlig råd og for lite bidrag. Dem som tydelig er av det slaget at de er mer opptatt av hva de kan få av andre fremfor å tjene det selv. Det står ingenting om dere som søker og søker, er syke, dere som er hjemmeværende av egen fri vilje og trives med det. Ta det rolig folkens!! Dere leser jo ting som ikke står der!!!! Anonymous poster hash: 8314b...34e
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2015 #23 Skrevet 20. februar 2015 Dere som svarer hi her tilhører jo ikke dem hun sikter til. Hvor står det at hun ser ned på dere??? Det står jo enkelt og greit dem som bare suller rundt hjemme, maser om stønader,dårlig råd og for lite bidrag. Dem som tydelig er av det slaget at de er mer opptatt av hva de kan få av andre fremfor å tjene det selv. Det står ingenting om dere som søker og søker, er syke, dere som er hjemmeværende av egen fri vilje og trives med det. Ta det rolig folkens!! Dere leser jo ting som ikke står der!!!! Anonymous poster hash: 8314b...34e Jeg som svarte at jeg hadde vært psykisk syk lenge og er det fortsett. Det er ingen dans på roser å gå på NAV. Det er mye kamp og mye rart! Som alenemor er det tungt. Jeg er nok en av de som "maser" om stønader of diverse. Ikke fordi at jeg ikke VIL jobbe. Men fordi jeg sliter.. Å NAV skjønner det ikke.. Så det er ikke så lett skjønner du.. Anonymous poster hash: f460c...a35
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2015 #24 Skrevet 20. februar 2015 Dere som svarer hi her tilhører jo ikke dem hun sikter til. Hvor står det at hun ser ned på dere??? Det står jo enkelt og greit dem som bare suller rundt hjemme, maser om stønader,dårlig råd og for lite bidrag. Dem som tydelig er av det slaget at de er mer opptatt av hva de kan få av andre fremfor å tjene det selv. Det står ingenting om dere som søker og søker, er syke, dere som er hjemmeværende av egen fri vilje og trives med det. Ta det rolig folkens!! Dere leser jo ting som ikke står der!!!! Anonymous poster hash: 8314b...34e Hadde Hi formulert seg slik at det ikke var tvil om hva hun mente ville hun trolig fått en helt annen respons enn hun har fått. Når hun ikke formulerer seg bedre så er ikke annet å vente enn at det kommer masse ulike kommentarer. En annen ting - jeg tror faktisk ikke det er så veldig mange som "velger" å være hjemme fordi de ikke "gidder" å jobbe. De aller, aller fleste som er hjemme er det av god grunn pga. sykdom eller arbeidsledighet. Noen lyver dessverre om årsaken til at de er hjemme fordi de føler at enkelte diagnoser er for stigmatisert til at de vil at andre skal vite om dem. Og hvis Hi mener hun kjenner til så mange som bare ikke gidder og likevel mottar stønader så bør hun være såpass ansvarlig borger at hun melder dette hvis hun mener det er trygdesvindel. Om hun ikke melder kjent svindling så aksepterer hun at det skjer, og da har hun egentlig svært lite å klage over. Anonymous poster hash: 14bb8...fe6
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2015 #25 Skrevet 20. februar 2015 Er ikke i tvil om at det er mange der ute som virkelig vil jobbe, men som ikke kan f.eks pga sykdom etc.. Det kan også være kjempetøft å få seg jobb når man er arbeidsledig.. mab kan søke og søke uten hell. Selv er jeg akkurat starta i permisjon før fødsel så derfor jeg har god tid til å kikke rundt her inne...Foreløpig Men så fins det noen få som ikke gidder.. men tror de er i mindretall.. Anonymous poster hash: 775ba...312
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå