Gå til innhold

Utbetalt 21200 i måneden, er det lite?

Anbefalte innlegg

Skrevet

En barndomsvenninne av min samboer har ifølge seg selv 21200 utbetalt i måneden, og gjør ikke annet enn å klage og sutre over dette.

Hun har aap og bidrag fra barnefaren samt barnetrygd. Tilsammen ble dette 21200 kr ifølge henne selv.

Ifølge min samboer har hun hjelp fra foreldrene økonomisk i tillegg, til uforutsette utgifter på freks bilrep og slikt.

Men er dette så lite da?

Anonymous poster hash: 7b0f4...845

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer an på utgiftene. Er det så ulogisk?

Anonymous poster hash: f7f79...70e

Skrevet

Nei... Det er omtrent det en nyutdannet førskolelærer i en pedlederstilling tjener.

Anonymous poster hash: 9273a...c72

Skrevet

Alt er relativt. Hun har vel et overforbruk som gjør at summen ikke holder da.

Men, jeg tror jeg glatt hadde gått hjemme hvis jeg fikk 21200 utbetalt i mnd. Ei årslønn på nesten 340000kr brutto er vel ikke så ille for å gå hjemme?

Anonymous poster hash: f708c...94e

Skrevet

Hun bor i eget hus med ca 8000 i låneutgifter. Er jo hjemme hele dagen og har lite i drivstoffutgifter av den grunn.

Skryter av små strømregninger gjør hun også.

Fatter bare ikke hva hun da bruker pengene på. Man blir sliten av å høre på gnålet og hun har skremt bort mange menn på dette viset. Noe hun også klager over..

Mange vil kanskje si at det er vi som velger å høre på henne, men ikke så enkelt å kutte henne ut da hun og broren hennes har vært venner med samboeren min fra de gikk i barnehagen sammen.

Skrevet

13.58 er HI :-)

Skrevet

Nei... Det er omtrent det en nyutdannet førskolelærer i en pedlederstilling tjener. Anonymous poster hash: 9273a...c72

er det jeg også mener, og dette forsøkte jeg å si til henne. Sambo advarte meg, men jeg klarte ikke å si annet til henne enn at jeg syntes det var rart at hun synte 21000 var så lite.. Hun ble jo da sur, og sier vi ikke skjønner hvordan det er å være fattig fordi vi er to om utgiftene

Skrevet

Nei... Det er omtrent det en nyutdannet førskolelærer i en pedlederstilling tjener. Anonymous poster hash: 9273a...c72

Det stemmer vel ikke helt. Jeg jobber 100% og får tillegg for kvelds/ overtid utbetalt i fast sats hver mnd, tilsammen 31000kr mnd.

Anonymous poster hash: 3ea5e...39f

Skrevet

Alt er relativt. Hun har vel et overforbruk som gjør at summen ikke holder da.

Men, jeg tror jeg glatt hadde gått hjemme hvis jeg fikk 21200 utbetalt i mnd. Ei årslønn på nesten 340000kr brutto er vel ikke så ille for å gå hjemme? Anonymous poster hash: f708c...94e

ja, for det er jo det hun gjør, går hjemme, og får betalt for det.

Pisse sur på nav er hun, som hun sier ikke klarer å hjelpe henne, men hun bidrar jo ikke noe særlig selv med å se positivt på ting heller.

Hun har jobbet 'hardt' for å få den fibromyalgi-diagnosen....

Skrevet

Mer enn meg hvertfall, jeg jobber 4 dager i uken i butikk og har 16.000 utbetalt.

Anonymous poster hash: 8bc8b...c3c

Skrevet

Det stemmer vel ikke helt. Jeg jobber 100% og får tillegg for kvelds/ overtid utbetalt i fast sats hver mnd, tilsammen 31000kr mnd.

Anonymous poster hash: 3ea5e...39f

Har du det utbetalt netto?

Skrevet

Det stemmer vel ikke helt. Jeg jobber 100% og får tillegg for kvelds/ overtid utbetalt i fast sats hver mnd, tilsammen 31000kr mnd.Anonymous poster hash: 3ea5e...39f

Har du det utbetalt netto?Anonymous poster hash: f708c...94e

Lurer jeg å på, for dette klarer jeg ikke tro på.

Anonymous poster hash: af655...c7b

Skrevet

Men uansett så jobber man jo for de pengene om man er lærer, hun syter over at 'alle andre' har så mye mer. Hva kan jeg gjør for å få henne til å forstå at nødvendigvis så tjener man noe mer om man har tatt utdanning og er i lønnet jobb.

Kan ikke fatte og forstå at inntekt på over 300000 er lite?!? Selv i 2015..

HI

Skrevet

Jeg er førskolelærer og får utbetalt 21 600,- (36 prosent i skatt)

Skrevet

Men uansett så jobber man jo for de pengene om man er lærer, hun syter over at 'alle andre' har så mye mer. Hva kan jeg gjør for å få henne til å forstå at nødvendigvis så tjener man noe mer om man har tatt utdanning og er i lønnet jobb.

HI

Tror nok det er ingenting du kan gjøre. Eventuelt hvis du har ei venninne som er i full jobb, aleine og tjener mindre, så kan du sette de sammen neste gang dere møtes...

Skrevet

Jeg er førskolelærer og får utbetalt 21 600,- (36 prosent i skatt)

ifølge venninna til sambo så er du da fattig..

Huff, kjenner at dama suger energi og det jeg har av positivitet med sin holdning.

Skrevet

HIAnonymous poster hash: 7b0f4...845

Tror nok det er ingenting du kan gjøre. Eventuelt hvis du har ei venninne som er i full jobb, aleine og tjener mindre, så kan du sette de sammen neste gang dere møtes...Anonymous poster hash: f708c...94e

ja, kanskje det ja! Ikke så dumt.

Men nå er denne damen den eneste som sitter og prater slik. Ærlig talt så vet jeg ikke hva våre venner tjener... Ikke spiller det noen rolle heller. Ikke normalt å spørre om slikt i min verden, altså, jeg og sambo tjener ok, men det er ikke samtaleemne når vi omgås andre. Mulig vi er rare ;-p

HI

Skrevet

Du kan hilse henne å si at det er ca det samme som jeg får utbetalt som postdoktor i 80% stilling. Dvs i forskerstilling to år etter avlagt doktorgrad. Synes selv at jeg har dårlig lønn. Men det er fordi jeg har jobbet så inn i helvete for å komme dit, antall år med utdanning tatt i betraktning. Jeg synes din venninne bør være salig fornøyd.

Anonymous poster hash: b3285...ee4

Skrevet

Hun ser nok ikke selv at hun har en destruktiv tankegang.

Det er ødeleggende, både for henne og folk hun omgås.

Kanskje dere kan hjelpe henne å bli mer positiv.

Anonymous poster hash: 2a2cc...f67

Skrevet

Mer enn meg hvertfall, jeg jobber 4 dager i uken i butikk og har 16.000 utbetalt.Anonymous poster hash: 8bc8b...c3c

nesten så jeg vil vise henne denne tråden.. Hadde jeg bare vært tøff nok!

Skrevet

Du kan hilse henne å si at det er ca det samme som jeg får utbetalt som postdoktor i 80% stilling. Dvs i forskerstilling to år etter avlagt doktorgrad. Synes selv at jeg har dårlig lønn. Men det er fordi jeg har jobbet så inn i helvete for å komme dit, antall år med utdanning tatt i betraktning. Jeg synes din venninne bør være salig fornøyd.Anonymous poster hash: b3285...ee4

oi!

Nesten jeg begynner å synes synd på henne nå, hun vet jo ikke hvor bra hun har det!

Skrevet

Hun ser nok ikke selv at hun har en destruktiv tankegang.

Det er ødeleggende, både for henne og folk hun omgås.

Kanskje dere kan hjelpe henne å bli mer positiv.Anonymous poster hash: 2a2cc...f67

nei, det er nok lettere å se det for oss rundt!

Sambo har lest tråden nå, og sier jeg må ta med det at hun i hele oppveksten alltid har sett etter menn med høy lønn...dessverre så har ikke disse mennene sett hennes vei..

Hun har nok alltid vært slik, så det skal nok mye til for å endre hennes tankegang.

Skrevet

Du kan hilse henne å si at det er ca det samme som jeg får utbetalt som postdoktor i 80% stilling. Dvs i forskerstilling to år etter avlagt doktorgrad. Synes selv at jeg har dårlig lønn. Men det er fordi jeg har jobbet så inn i helvete for å komme dit, antall år med utdanning tatt i betraktning. Jeg synes din venninne bør være salig fornøyd.

Anonymous poster hash: b3285...ee4

Skulle akkurat til å svare at det er det samme som jeg får i 80% stipendiatatilling, men da er du verre stilt enn meg. Økonomi er ikke akkurat den største drivkraften for å drive med forskning.

Anonymous poster hash: 6cdf0...fb0

Skrevet

Eg er faktisk litt einig med sutrevenninna. 21.000 kr for mor og barn er ikkje kjempemykje. Til samanlikning har eg og sambuaren min mellom 60.000 og 70.000 i mnd (nokre få gonger også endå meir). Vi er to om alle utgifter.

Barnehageutgifter er på rundt 2500kr, sfo det same, husleige på 8000 kr for ho dama, mat på minst 3000 kr i mnd, straum på minst 800, forsikringer på minst 500?, bensin, renovasjon og kommunale avgifter, klede og gaver på 500, hygieneprodukt, tlf og nett, billån?, osv...

Som illustrert, 21.000 rekker ikkje så veldig lenge!

Skrevet

21000 holder ikke så lenge når man har barn. Jeg har to barn og dette er de faste utgiftene pr måned:

Huslån 6000

Strøm ca 1000

Telefon 350

Barneforsikring 500

Diesel 2000

Barnehage 3800

Mat ca. 4000

Kom. Avg. 1200

= 18850

Har jeg glemt noe da? Klær og sånn da, men vet ikke hvor mye det blir i mnd. Lege og medisiner må man ha iblant. Bilen må på verksted. Årsavgift. Bursdagsgaver. Det koster å leve.

Anonymous poster hash: 23683...83f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...