Gå til innhold

Redusert arbeidstid og helligdager

Anbefalte innlegg

Skrevet

Si at jeg jobber 80% og har fri hver fredag. Hvis det da er en helligdag, for eks. 17. mai, på en fredag - "mister" jeg da fridagen min den uken, eller jobber jeg 80% av de 4 arbeidsdagene den uka?

Anonymous poster hash: e987d...960
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Si at jeg jobber 80% og har fri hver fredag. Hvis det da er en helligdag, for eks. 17. mai, på en fredag - "mister" jeg da fridagen min den uken, eller jobber jeg 80% av de 4 arbeidsdagene den uka?

Anonymous poster hash: e987d...960

Da mister du fridagen din, mener jeg.

Anonymous poster hash: 3abdd...2f7

Skrevet

Då "mistar" du fridagen, ja. Akkurat slik dei som jobbar 100% man-fre gjer i år då 17.mai er ein søndag.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Ja. Men du mister jo ikke noe, du har jo uansett fri...?

Skrevet

Jo men hun trekkes jo i lønn for den faste dagen? Ved mange jobber får man fremdeles lønn hvis det et en helligdag..

Anonymous poster hash: 76dd2...a3d

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Jo men hun trekkes jo i lønn for den faste dagen? Ved mange jobber får man fremdeles lønn hvis det et en helligdag..

Anonymous poster hash: 76dd2...a3d

Hun trekkes ingenting? Jobber man 80 så jobber man 80. Da får man betalt deretter. Om man har fri fredager og en helligdag faller på en fredag, så får man jo alikevel lønn utfra en 80% stilling...

Skrevet

Nei, du mister ikke fridagen din, du har jo allerede fri den dagen. Makan. Hadde du hatt fast vakt hver fredag hadde du selvagt fått lønn den dagen, men du har jo fri allerede, akkurat som om julaften er på en søndag.

Anonymous poster hash: bb03e...8d8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...