Gå til innhold

Spm om årslønn


Anbefalte innlegg

Skrevet

Dersom man får oppgitt at årslønnen til en jobb er f.x. 400.000 kr,

finner man MNDlønn ved å dele på 11 eller 12??

For feriepengene regnes som en lønning eller?? Klarer søren ikke å lære dette... :P

 

Anonymous poster hash: f80ba...830

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du deler det på 11. Du får ikke lønn for de 4 (5) ukene du har ferie, og skal derfor ikke dele på 12. Feriepenger kommer utenom.

 

Anonymous poster hash: c08ba...834

Skrevet

Vi var i banken forrige uke og ba om lånebevis. Dama der delte årslønnen på 12...

 

Anonymous poster hash: b19fe...27e

Skrevet

Om man skal regne ut månedslønn deler man på 11

Skrevet

Takker :)

 

Anonymous poster hash: f80ba...830

Skrevet

Beklager det er feil det de andre sier. Det deles på 12.

Skrevet

Det skal deles på 12! Men i juni får man ikke mnd lønn men feriepenger basert på fjorårets lønn. Helt galt å dele på 11. Da får man høyere mnd lønn enn det man faktisk får utbetalt.

Skrevet

Deles på 12. I juni trekkes månedslønnen fra feriepengene før utbetaling. 



Anonymous poster hash: 07f03...551
Skrevet

Man deler på 12, som en del andre over her sier.

 

Den måneden man får feriepenger, trekkes man i lønn for de dagene man skal ha ferie slik at man bare får feriepenger denne måneden. Oftest trekkes man da for hele ferien, selv om man velger å ta deler av ferien andre tider på året.



Anonymous poster hash: f6f86...0f9
Skrevet

Tydeligvis ikke bare jeg som sliter.... LOL

Takker, igjen :)

 

Anonymous poster hash: f80ba...830

Skrevet

Det skal deles på 12, ja.

 

Anonymous poster hash: 9f8ad...363

Skrevet

Kan vel hende at det varierer fra bedrift til bedrift.

Jeg jobber kommunalt og jeg får lønn 11 måneder i året.

I juni får jeg kun feriepenger.

 

Anonymous poster hash: 6a56d...318

Skrevet

Kan vel hende at det varierer fra bedrift til bedrift.

Jeg jobber kommunalt og jeg får lønn 11 måneder i året.

I juni får jeg kun feriepenger.

 

Anonymous poster hash: 6a56d...318

Det betyr ikke at årslønnen din ikke deles på 12 for å finne månedslønn.

 

Det er som jeg skrev over - du trekkes for ferie og får utbetalt feriepenger.

 

Men årslønnen som er oppgitt i lønnstabeller skal deles på 12 for å finne riktig månedslønn.

 

Anonymous poster hash: f6f86...0f9

Skrevet

Kan vel hende at det varierer fra bedrift til bedrift.

Jeg jobber kommunalt og jeg får lønn 11 måneder i året.

I juni får jeg kun feriepenger.

 

Anonymous poster hash: 6a56d...318

Men den skal likevel deles på tolv selv om du kun får elleve lønninger, den tolvte blir du trukket fordi du tar ferie. Slik er det de fleste steder så lenge ikke annet er spesifisert i kontrakten.

 

Anonymous poster hash: 9f8ad...363

Skrevet

 

 

Kan vel hende at det varierer fra bedrift til bedrift.

Jeg jobber kommunalt og jeg får lønn 11 måneder i året.

I juni får jeg kun feriepenger.

 

Anonymous poster hash: 6a56d...318

Det betyr ikke at årslønnen din ikke deles på 12 for å finne månedslønn.

 

Det er som jeg skrev over - du trekkes for ferie og får utbetalt feriepenger.

 

Men årslønnen som er oppgitt i lønnstabeller skal deles på 12 for å finne riktig månedslønn.

 

Anonymous poster hash: f6f86...0f9

Hvis jeg får lønn 11 måneder i året. Hvorfor skal jeg da dele på 12 for å finne månedslønn?

 

 

Anonymous poster hash: 6a56d...318

Skrevet

 

 

 

Kan vel hende at det varierer fra bedrift til bedrift.

Jeg jobber kommunalt og jeg får lønn 11 måneder i året.

I juni får jeg kun feriepenger.

 

Anonymous poster hash: 6a56d...318

Det betyr ikke at årslønnen din ikke deles på 12 for å finne månedslønn.

 

Det er som jeg skrev over - du trekkes for ferie og får utbetalt feriepenger.

 

Men årslønnen som er oppgitt i lønnstabeller skal deles på 12 for å finne riktig månedslønn.

 

Anonymous poster hash: f6f86...0f9

Hvis jeg får lønn 11 måneder i året. Hvorfor skal jeg da dele på 12 for å finne månedslønn?

 

 

Anonymous poster hash: 6a56d...318

Fordi du jobber 11 mnd i året og har ferie i en av dem.

Skrevet

Her er et primaeksemplar på hvorfor man aldri spør spørsmål som kan gå på bekostning av liv og helse her inne. Folk eier ikke kildekritikk og er i tillegg hellig overbevist om at det de poster er helt riktig.

 

Ønsker du et riktig svar på dette spørsmålet HI, tror jeg nok du bør snakke med lønnsavdelingen din.

 

Men, som ei kommenterer her så er 32 timer i uken mer en 80% hvis dere har 37,5 timers uke (ubetalt spisepause). Da skulle du ha hatt 30 timers uke.

 

Har dere derimot 40 timers uke (betalt spisepause) så stemmer det med 32 timer i uken.

 

Anonymous poster hash: b70ed...e69

Skrevet

 

 

Kan vel hende at det varierer fra bedrift til bedrift.

Jeg jobber kommunalt og jeg får lønn 11 måneder i året.

I juni får jeg kun feriepenger.

 

Anonymous poster hash: 6a56d...318

Det betyr ikke at årslønnen din ikke deles på 12 for å finne månedslønn.

 

Det er som jeg skrev over - du trekkes for ferie og får utbetalt feriepenger.

 

Men årslønnen som er oppgitt i lønnstabeller skal deles på 12 for å finne riktig månedslønn.

 

Anonymous poster hash: f6f86...0f9

Hvis jeg får lønn 11 måneder i året. Hvorfor skal jeg da dele på 12 for å finne månedslønn?

 

 

Anonymous poster hash: 6a56d...318

 

 

 

Seriøst? Det er jo lov å tenke seg om også da... 

 

Anonymous poster hash: 7d0c7...8a7

Skrevet

 

 

 

Kan vel hende at det varierer fra bedrift til bedrift.

Jeg jobber kommunalt og jeg får lønn 11 måneder i året.

I juni får jeg kun feriepenger.

 

Anonymous poster hash: 6a56d...318

Det betyr ikke at årslønnen din ikke deles på 12 for å finne månedslønn.

 

Det er som jeg skrev over - du trekkes for ferie og får utbetalt feriepenger.

 

Men årslønnen som er oppgitt i lønnstabeller skal deles på 12 for å finne riktig månedslønn.

 

Anonymous poster hash: f6f86...0f9

Hvis jeg får lønn 11 måneder i året. Hvorfor skal jeg da dele på 12 for å finne månedslønn?

 

 

Anonymous poster hash: 6a56d...318

Ho ho ho er det virkelig mulig?😂😂 sorry ass, men går vel ikke å være så lite opplyst vel....😱

 

Anonymous poster hash: ecf77...dd1

Skrevet

Hvis du søker på lønnstabell på nettet, får du opp årslønn og månedslønn for de forskjellige lønnstrinnene.

Månedslønnen er der årslønn delt på 12!

 

Anonymous poster hash: a0ffc...e6e

Skrevet

 

 

 

Kan vel hende at det varierer fra bedrift til bedrift.

Jeg jobber kommunalt og jeg får lønn 11 måneder i året.

I juni får jeg kun feriepenger.

 

Anonymous poster hash: 6a56d...318

Det betyr ikke at årslønnen din ikke deles på 12 for å finne månedslønn.

 

Det er som jeg skrev over - du trekkes for ferie og får utbetalt feriepenger.

 

Men årslønnen som er oppgitt i lønnstabeller skal deles på 12 for å finne riktig månedslønn.

 

Anonymous poster hash: f6f86...0f9

Hvis jeg får lønn 11 måneder i året. Hvorfor skal jeg da dele på 12 for å finne månedslønn?

 

 

Anonymous poster hash: 6a56d...318

Fordi årslønn har feriepenger inkludert!

 

 

Anonymous poster hash: 37e34...c28

Skrevet

Årslønn deles med 12. De av dere som mener at det skal deles i 11 måneder tenker på årsinntekt. Det er noe annet. Årsinntekt er alt av inntekt man får utbetalt i løpet av året, normalt sett 11 måneder med lønn + feriepenger og andre utbetalinger som bonus, overtid osv. Altså når det står årslønn i stillingsannonser eller i tilbudsbrev, så er det den summen dele på 12.

 

Anonymous poster hash: 158d9...261

Skrevet

 

 

 

Kan vel hende at det varierer fra bedrift til bedrift.

Jeg jobber kommunalt og jeg får lønn 11 måneder i året.

I juni får jeg kun feriepenger.

 

Anonymous poster hash: 6a56d...318

Det betyr ikke at årslønnen din ikke deles på 12 for å finne månedslønn.

 

Det er som jeg skrev over - du trekkes for ferie og får utbetalt feriepenger.

 

Men årslønnen som er oppgitt i lønnstabeller skal deles på 12 for å finne riktig månedslønn.

 

Anonymous poster hash: f6f86...0f9

Hvis jeg får lønn 11 måneder i året. Hvorfor skal jeg da dele på 12 for å finne månedslønn?

 

 

Anonymous poster hash: 6a56d...318

Hvis du ser på lønnsslippen for juni får du først vanlig månedslønn, men så trekker de for 5 uker...

 

Anonymous poster hash: b74b1...2a6

Skrevet

 

 

 

 

Kan vel hende at det varierer fra bedrift til bedrift.

Jeg jobber kommunalt og jeg får lønn 11 måneder i året.

I juni får jeg kun feriepenger.

 

Anonymous poster hash: 6a56d...318

Det betyr ikke at årslønnen din ikke deles på 12 for å finne månedslønn.

 

Det er som jeg skrev over - du trekkes for ferie og får utbetalt feriepenger.

 

Men årslønnen som er oppgitt i lønnstabeller skal deles på 12 for å finne riktig månedslønn.

 

Anonymous poster hash: f6f86...0f9

Hvis jeg får lønn 11 måneder i året. Hvorfor skal jeg da dele på 12 for å finne månedslønn?

 

 

Anonymous poster hash: 6a56d...318

Fordi årslønn har feriepenger inkludert!

 

 

Anonymous poster hash: 37e34...c28

Nei. Det er fordi årslønn er 12 månedslønner, men i juni trekkes du litt over en månedslønn (5 uker ferie) og så utbetales feriepenger i stedet for månedslønn.

Skrevet

Skulle ønske jeg kunne dele årslønna på 11 :wub:



Anonymous poster hash: 44ac2...711

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...