Anonym bruker Skrevet 20. februar 2015 #1 Skrevet 20. februar 2015 Dersom man får oppgitt at årslønnen til en jobb er f.x. 400.000 kr, finner man MNDlønn ved å dele på 11 eller 12?? For feriepengene regnes som en lønning eller?? Klarer søren ikke å lære dette... Anonymous poster hash: f80ba...830
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2015 #2 Skrevet 20. februar 2015 Du deler det på 11. Du får ikke lønn for de 4 (5) ukene du har ferie, og skal derfor ikke dele på 12. Feriepenger kommer utenom. Anonymous poster hash: c08ba...834
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2015 #3 Skrevet 20. februar 2015 Vi var i banken forrige uke og ba om lånebevis. Dama der delte årslønnen på 12... Anonymous poster hash: b19fe...27e
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 20. februar 2015 #4 Skrevet 20. februar 2015 Om man skal regne ut månedslønn deler man på 11
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2015 #5 Skrevet 20. februar 2015 Takker Anonymous poster hash: f80ba...830
Snuppa09 Skrevet 20. februar 2015 #6 Skrevet 20. februar 2015 Beklager det er feil det de andre sier. Det deles på 12.
Gemini77 Skrevet 20. februar 2015 #7 Skrevet 20. februar 2015 Det skal deles på 12! Men i juni får man ikke mnd lønn men feriepenger basert på fjorårets lønn. Helt galt å dele på 11. Da får man høyere mnd lønn enn det man faktisk får utbetalt.
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2015 #8 Skrevet 20. februar 2015 Deles på 12. I juni trekkes månedslønnen fra feriepengene før utbetaling. Anonymous poster hash: 07f03...551
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2015 #9 Skrevet 20. februar 2015 Man deler på 12, som en del andre over her sier. Den måneden man får feriepenger, trekkes man i lønn for de dagene man skal ha ferie slik at man bare får feriepenger denne måneden. Oftest trekkes man da for hele ferien, selv om man velger å ta deler av ferien andre tider på året. Anonymous poster hash: f6f86...0f9
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2015 #10 Skrevet 20. februar 2015 Tydeligvis ikke bare jeg som sliter.... LOL Takker, igjen Anonymous poster hash: f80ba...830
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2015 #11 Skrevet 20. februar 2015 Det skal deles på 12, ja. Anonymous poster hash: 9f8ad...363
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2015 #12 Skrevet 20. februar 2015 Kan vel hende at det varierer fra bedrift til bedrift. Jeg jobber kommunalt og jeg får lønn 11 måneder i året. I juni får jeg kun feriepenger. Anonymous poster hash: 6a56d...318
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2015 #13 Skrevet 20. februar 2015 Kan vel hende at det varierer fra bedrift til bedrift. Jeg jobber kommunalt og jeg får lønn 11 måneder i året. I juni får jeg kun feriepenger. Anonymous poster hash: 6a56d...318 Det betyr ikke at årslønnen din ikke deles på 12 for å finne månedslønn. Det er som jeg skrev over - du trekkes for ferie og får utbetalt feriepenger. Men årslønnen som er oppgitt i lønnstabeller skal deles på 12 for å finne riktig månedslønn. Anonymous poster hash: f6f86...0f9
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2015 #14 Skrevet 20. februar 2015 Kan vel hende at det varierer fra bedrift til bedrift. Jeg jobber kommunalt og jeg får lønn 11 måneder i året. I juni får jeg kun feriepenger. Anonymous poster hash: 6a56d...318 Men den skal likevel deles på tolv selv om du kun får elleve lønninger, den tolvte blir du trukket fordi du tar ferie. Slik er det de fleste steder så lenge ikke annet er spesifisert i kontrakten. Anonymous poster hash: 9f8ad...363
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2015 #15 Skrevet 20. februar 2015 Kan vel hende at det varierer fra bedrift til bedrift. Jeg jobber kommunalt og jeg får lønn 11 måneder i året. I juni får jeg kun feriepenger. Anonymous poster hash: 6a56d...318 Det betyr ikke at årslønnen din ikke deles på 12 for å finne månedslønn. Det er som jeg skrev over - du trekkes for ferie og får utbetalt feriepenger. Men årslønnen som er oppgitt i lønnstabeller skal deles på 12 for å finne riktig månedslønn. Anonymous poster hash: f6f86...0f9 Hvis jeg får lønn 11 måneder i året. Hvorfor skal jeg da dele på 12 for å finne månedslønn? Anonymous poster hash: 6a56d...318
skjotta Skrevet 20. februar 2015 #16 Skrevet 20. februar 2015 Kan vel hende at det varierer fra bedrift til bedrift. Jeg jobber kommunalt og jeg får lønn 11 måneder i året. I juni får jeg kun feriepenger. Anonymous poster hash: 6a56d...318 Det betyr ikke at årslønnen din ikke deles på 12 for å finne månedslønn. Det er som jeg skrev over - du trekkes for ferie og får utbetalt feriepenger. Men årslønnen som er oppgitt i lønnstabeller skal deles på 12 for å finne riktig månedslønn. Anonymous poster hash: f6f86...0f9 Hvis jeg får lønn 11 måneder i året. Hvorfor skal jeg da dele på 12 for å finne månedslønn? Anonymous poster hash: 6a56d...318 Fordi du jobber 11 mnd i året og har ferie i en av dem.
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2015 #17 Skrevet 20. februar 2015 Her er et primaeksemplar på hvorfor man aldri spør spørsmål som kan gå på bekostning av liv og helse her inne. Folk eier ikke kildekritikk og er i tillegg hellig overbevist om at det de poster er helt riktig. Ønsker du et riktig svar på dette spørsmålet HI, tror jeg nok du bør snakke med lønnsavdelingen din. Men, som ei kommenterer her så er 32 timer i uken mer en 80% hvis dere har 37,5 timers uke (ubetalt spisepause). Da skulle du ha hatt 30 timers uke. Har dere derimot 40 timers uke (betalt spisepause) så stemmer det med 32 timer i uken. Anonymous poster hash: b70ed...e69
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2015 #18 Skrevet 20. februar 2015 Kan vel hende at det varierer fra bedrift til bedrift. Jeg jobber kommunalt og jeg får lønn 11 måneder i året. I juni får jeg kun feriepenger. Anonymous poster hash: 6a56d...318 Det betyr ikke at årslønnen din ikke deles på 12 for å finne månedslønn. Det er som jeg skrev over - du trekkes for ferie og får utbetalt feriepenger. Men årslønnen som er oppgitt i lønnstabeller skal deles på 12 for å finne riktig månedslønn. Anonymous poster hash: f6f86...0f9 Hvis jeg får lønn 11 måneder i året. Hvorfor skal jeg da dele på 12 for å finne månedslønn? Anonymous poster hash: 6a56d...318 Seriøst? Det er jo lov å tenke seg om også da... Anonymous poster hash: 7d0c7...8a7
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2015 #19 Skrevet 20. februar 2015 Kan vel hende at det varierer fra bedrift til bedrift. Jeg jobber kommunalt og jeg får lønn 11 måneder i året. I juni får jeg kun feriepenger. Anonymous poster hash: 6a56d...318 Det betyr ikke at årslønnen din ikke deles på 12 for å finne månedslønn. Det er som jeg skrev over - du trekkes for ferie og får utbetalt feriepenger. Men årslønnen som er oppgitt i lønnstabeller skal deles på 12 for å finne riktig månedslønn. Anonymous poster hash: f6f86...0f9 Hvis jeg får lønn 11 måneder i året. Hvorfor skal jeg da dele på 12 for å finne månedslønn? Anonymous poster hash: 6a56d...318 Ho ho ho er det virkelig mulig?😂😂 sorry ass, men går vel ikke å være så lite opplyst vel....😱 Anonymous poster hash: ecf77...dd1
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2015 #20 Skrevet 20. februar 2015 Hvis du søker på lønnstabell på nettet, får du opp årslønn og månedslønn for de forskjellige lønnstrinnene. Månedslønnen er der årslønn delt på 12! Anonymous poster hash: a0ffc...e6e
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2015 #21 Skrevet 20. februar 2015 Kan vel hende at det varierer fra bedrift til bedrift. Jeg jobber kommunalt og jeg får lønn 11 måneder i året. I juni får jeg kun feriepenger. Anonymous poster hash: 6a56d...318 Det betyr ikke at årslønnen din ikke deles på 12 for å finne månedslønn. Det er som jeg skrev over - du trekkes for ferie og får utbetalt feriepenger. Men årslønnen som er oppgitt i lønnstabeller skal deles på 12 for å finne riktig månedslønn. Anonymous poster hash: f6f86...0f9 Hvis jeg får lønn 11 måneder i året. Hvorfor skal jeg da dele på 12 for å finne månedslønn? Anonymous poster hash: 6a56d...318 Fordi årslønn har feriepenger inkludert! Anonymous poster hash: 37e34...c28
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2015 #22 Skrevet 20. februar 2015 Årslønn deles med 12. De av dere som mener at det skal deles i 11 måneder tenker på årsinntekt. Det er noe annet. Årsinntekt er alt av inntekt man får utbetalt i løpet av året, normalt sett 11 måneder med lønn + feriepenger og andre utbetalinger som bonus, overtid osv. Altså når det står årslønn i stillingsannonser eller i tilbudsbrev, så er det den summen dele på 12. Anonymous poster hash: 158d9...261
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2015 #23 Skrevet 20. februar 2015 Kan vel hende at det varierer fra bedrift til bedrift. Jeg jobber kommunalt og jeg får lønn 11 måneder i året. I juni får jeg kun feriepenger. Anonymous poster hash: 6a56d...318 Det betyr ikke at årslønnen din ikke deles på 12 for å finne månedslønn. Det er som jeg skrev over - du trekkes for ferie og får utbetalt feriepenger. Men årslønnen som er oppgitt i lønnstabeller skal deles på 12 for å finne riktig månedslønn. Anonymous poster hash: f6f86...0f9 Hvis jeg får lønn 11 måneder i året. Hvorfor skal jeg da dele på 12 for å finne månedslønn? Anonymous poster hash: 6a56d...318 Hvis du ser på lønnsslippen for juni får du først vanlig månedslønn, men så trekker de for 5 uker... Anonymous poster hash: b74b1...2a6
skjotta Skrevet 20. februar 2015 #24 Skrevet 20. februar 2015 Kan vel hende at det varierer fra bedrift til bedrift. Jeg jobber kommunalt og jeg får lønn 11 måneder i året. I juni får jeg kun feriepenger. Anonymous poster hash: 6a56d...318 Det betyr ikke at årslønnen din ikke deles på 12 for å finne månedslønn. Det er som jeg skrev over - du trekkes for ferie og får utbetalt feriepenger. Men årslønnen som er oppgitt i lønnstabeller skal deles på 12 for å finne riktig månedslønn. Anonymous poster hash: f6f86...0f9 Hvis jeg får lønn 11 måneder i året. Hvorfor skal jeg da dele på 12 for å finne månedslønn? Anonymous poster hash: 6a56d...318 Fordi årslønn har feriepenger inkludert! Anonymous poster hash: 37e34...c28 Nei. Det er fordi årslønn er 12 månedslønner, men i juni trekkes du litt over en månedslønn (5 uker ferie) og så utbetales feriepenger i stedet for månedslønn.
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2015 #25 Skrevet 20. februar 2015 Skulle ønske jeg kunne dele årslønna på 11 Anonymous poster hash: 44ac2...711
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå