Anonym bruker Skrevet 20. februar 2015 #1 Skrevet 20. februar 2015 Noen som har født 1 mnd før termin og fått psykiske reaksjoner/problemer ?? Anonymous poster hash: c8fa5...ded
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2015 #2 Skrevet 20. februar 2015 Nei, men fødte 2 måneder før termin og fikk det. Hvordan det, har du opplevd det? Anonymous poster hash: 6920c...1d1
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2015 #3 Skrevet 20. februar 2015 Ja, født en mnd før termin, og var ikke mentalt forberedt i det hele tatt. Skikkelig antiklimaks, er nrdstemt og trist. Syns det er litt vanskelig å knytte meg til baby fordi hodet ikke henger med kroppen.. Hi Anonymous poster hash: c8fa5...ded
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2015 #4 Skrevet 20. februar 2015 Jeg har født en måned før tiden to ganger, og 2-3 uker før tiden to ganger, alle mine fire barn har kommet godt før termin. Hva mener du med psykiske reaksjoner da? Jeg hadde en liten fødselsdepresjon etter nr 2, da var jeg så utrolig sliten, men de tre andre gangene har jeg hatt det helt greit etter fødselen. Anonymous poster hash: 93537...f62
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2015 #5 Skrevet 20. februar 2015 Hi her Dårlig til å forklare.. Jeg var ikke mentalt forberedt på fødsel 1 mnd for tidlig. Vips var det satt i gang fødsel som varte i 1 time. Opplever at jeg føler meg "snytt" for en fødsel siden det gikk så altfor fort (selv om mange sikkert misunner meg lengden), og at jeg er lei meg for at magen er borte, ikke er gravid lenger... Anonymous poster hash: c8fa5...ded
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2015 #6 Skrevet 20. februar 2015 Ikke sikkert det har sammenheng med at du fødte for tidlig. Mange får tilknytningsproblemer, manglende morsfølelse og fødselsdepresjon også når de får fullbårne barn. Anonymous poster hash: 249a9...fd1
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2015 #7 Skrevet 20. februar 2015 Jeg kjenner igjen følelsen av å være "snytt" for siste fase av graviditeten. Jeg følte sorg over at jeg aldri fikk oppleve å gå høygravid (selv om jeg egentlig ikke likte å gå gravid..), og de siste ukene av forberedelsene. Jeg fikk snakket ut om disse følelsene med psykolog, og har kommet helt over det nå. Anonymous poster hash: 6920c...1d1
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2015 #8 Skrevet 20. februar 2015 Kanskje det er vanlig å føle antiklimaks etter fødsel, at det man har gått og ventet på/gledet seg til plutselig er over. Vil føde igjen NÅ ... Anonymous poster hash: c8fa5...ded
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2015 #9 Skrevet 20. februar 2015 Tiden etter fødsel er et kaos av hormoner og følelser. Mange får barseltårer og noen får fødseldepresjon.. Søk hjelp tidlig. Anonymous poster hash: c8fa5...ded
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2015 #10 Skrevet 20. februar 2015 Jeg fødte 4 uker før termin og både mtt hode og min kropp fikk sjokk...jeg var ikke forberedt..slet med pustevansker og kunne ikke sove i mer enn 10min per gang i en hel uke etter fødsel... Anonymous poster hash: e8f74...244
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2015 #11 Skrevet 20. februar 2015 Jeg fødte 4 uker før termin og både mtt hode og min kropp fikk sjokk...jeg var ikke forberedt..slet med pustevansker og kunne ikke sove i mer enn 10min per gang i en hel uke etter fødsel... Anonymous poster hash: e8f74...244 Hvilke tanker gikk gjennom hodet ditt? Jeg har masse flashbacks til fødsel, ser for meg/hører ordene som ble sagt og gjort. Gjorde du noe spesielt for at dette sjokket skulle legge seg? Anonymous poster hash: c8fa5...ded
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2015 #12 Skrevet 20. februar 2015 Begge mine kom overraskende 1 mnd før tiden. Jeg har kjent litt på depressive tanker men har klart å skyve dem vekk med positivt fokus. Kognitiv egenterapi om du vil Anonymous poster hash: d76ee...861
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2015 #13 Skrevet 20. februar 2015 Jeg fødte 4 uker før termin og både mtt hode og min kropp fikk sjokk...jeg var ikke forberedt..slet med pustevansker og kunne ikke sove i mer enn 10min per gang i en hel uke etter fødsel... Anonymous poster hash: e8f74...244 Hvilke tanker gikk gjennom hodet ditt? Jeg har masse flashbacks til fødsel, ser for meg/hører ordene som ble sagt og gjort. Gjorde du noe spesielt for at dette sjokket skulle legge seg? Anonymous poster hash: c8fa5...ded Jeg lurte på helt seriøst om jeg skulle overleve..tenkte på hvordan min mann skulle passe på den lille hvis jeg ble borte...det var tøft, men min baby sov veldig lite å jeg hadde lite tid og krefter til å tenke på noe annet enn hvordan jeg skulle passe på lille...alt ble mye bedre når jeg kunne sove igjen.. Min fødsel gikk veldig fort og alt ble ferdig på 1,5timer så jeg husker ganske så lite... Anonymous poster hash: e8f74...244
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2015 #14 Skrevet 20. februar 2015 Mine kom 13 uker for tidlig, og lå tre måneder på nyfødt intensiv. De trengte pustehjelp i ti uker. Ja, jeg ble utslitt og hadde vansker med å knytte meg til barna, men det tror jeg skyldes at vi ble faktisk adskilt i så mange uker. Dine vansker tror jeg skyldes hormonelle faktorer samt maternity blues. Anonymous poster hash: eaaa5...c8d
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2015 #15 Skrevet 20. februar 2015 Jeg fikk min 5 uker før tiden. Fikk senreaksjoner pga bekymring for senskader hos barnet. Barnet er nå i skolealder, jeg ser at det går veldig bra med barnet, og det er mindre bekymringer. Husker fortsatt dramatikken de to døgnene før fødsel ble indusert. Føler fortsatt at det er urettferdig overfor barnet at det ikke fikk optimale boforhold i mors liv. Har også slitt med skyldfølelse, selv om årsakene til prematuriteten og den lave fødselsvekten skyldtes ufrivillig sykdom. Har nok forsøkt å kompensere for dette ved å bli en svært oppofrende mor. Kan med hånda på hjerte si at jeg har gjort alt det beste for barnet etter fødsel. Anonymous poster hash: 40719...2e5
Kanutten83 Skrevet 20. februar 2015 #16 Skrevet 20. februar 2015 Nr 2 ble født 1 mnd for tidlig helt ut av det blå. Jeg var virkelig ikke forbredt på det, ikke var jeg mentalt klar. Fødselen gikk kjapt og enkelt, ingen problemer med babyen osv. Men jeg ble deprimert for jeg var ikke ferdig med å gå gravid, og ikke var ting helt klart... Først når babyen var ca 6 uker begynte det å gå bedre, da ville jo babyen vært født uansett da termin var passert. Da jeg skulle ha nr 3 var jeg innstilt på at jeg kunne føde for tidlig igjen og alt var klart innen uke 36, og jeg var mentalt klar om fødselen skulle starte før tiden, og da fødte jeg så klart 7 dager OVER termin
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå