Gå til innhold

Hva er galt med fingeren min? Bilde.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nå slitt med denne fingeren i flere måneder. Den opprører seg litt forskjellig. Noen ganger klør det, andre ganger bøir det veldig tørt og jeg får sprekker. Har prøvd det meste av uparfymerte kremer, og kremer til baby. Fikk kortison av lege for to uker siden, noe som hadde god effekt i en ukes tid, men nå er det tilbake igjen.

Nå har jeg hatt på plaster, for å ikke få noe i det, siden huden har sprukket igjen, derfor ser det litt fuktig ut.

Noen som har noen tips eller råd? Skal tilbake til legen, men de har nå vinterferie.

Anonymous poster hash: 6f2da...aa7

post-42-536824_thumb.jpg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kortison mister effekten etter en stund, men effekten kommer fort tilbake om du bare tar pause noen dager. Men om det ikke vil bort ville jeg kontaktet lege på ny.

Anonymous poster hash: acb3e...bbe
Skrevet

Skriver du mye for hånd eller har skrevet mye for hånd?

Anonymous poster hash: 1247d...81d

Skrevet

Ser ut som eksem, eller psoriasis. Vis til de på apoteket og be om en krem og evnt håndbad.

Anonymous poster hash: c816f...883
Skrevet

Takk for svar så langt. Jeg har også en tommel som er rar, men den ser litt annerledes ut. Kan det likevel være det samme?

Har ikke skrevet mye for hånd, nei. :)

post-42-1704403_thumb.jpg

Skrevet

Jeg har akkurat det samme, eller ser iallefall helt likt ut. Jeg veksler mellom å klø, blø, ha vondt. Jeg får det når jeg ikke passer på å smøre hendene. Spesielt når det er kaldt ute og jeg ikke smører får jeg det. Jeg kan til tider klø så mye at jeg klør meg hardt med en gaffel som igjen fører til sår og jeg blir bare verre.

Bruk kortison, enten krem eller salve. Kan kjøpe det på apoteket. Smør deg ofte med en fet god krem uten parabener og parfyme. Jeg bruker kuldekrem, den er tjukk og god. Smør deg på hendene vær gang du har vasket hendene. Og unngå å vaske hendene for ofte. Bruk gjerne engangshansker når du bytter bleier, vasker opp, og når du gjør andre ting hvor det er normalt å vaske hendene etterpå.

I perioder hvor jeg har det mye bruker jeg også engangshansker når jeg dusjer, teipet de rundt håndleddet slik jeg ikke får vann inn. Bruk også varme hansker ute når det er kaldt.

Anonymous poster hash: 97257...a5a

Skrevet

Det ser litt ut som mine hender når jeg ikke passer på å beskytte de i kulden.

Er det kaldt der du bor?

Anonymous poster hash: 9641d...996

Skrevet

Ser ut som eksem. Jeg er plaget på en finger og set kommer ofte om vinteren og spesielt hvis jeg har skrelt appelsin eller vært i kontakt med rå potet.

Skrevet

Takk for gode svar! Da blir det innkjøp av engangshansker. Har en nyfødt, så det blir myyye håndvask.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...