Anonym bruker Skrevet 20. februar 2015 #1 Skrevet 20. februar 2015 Hva er fordeler / ulemper med yrkene? Hvem har flest muligheter og hva vil dere anbefale? Anonymous poster hash: b82fc...ef5
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2015 #2 Skrevet 20. februar 2015 Jeg ville tatt vernepleier. Kan bygge på mer etterhvert og arb.mulighetene er mange. Du kan også jobbe i barnevern som vernepleier. Anonymous poster hash: 58541...176
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2015 #3 Skrevet 20. februar 2015 Kommer an på dine interesser. Mange jobber kan man få med begge utdannelser. Vernepleiere jobber ofte med psykisk utviklingshemmede, og har mer medisinsk kunnskap. Barnevernspedagoger jobber tilknyttet barnevern på ulike måter, som saksbehandler eller miljøterapeut. Jeg er sosionom, og jobber i barnevernet. Jeg valgte min utdannelse fordi den gir bredere valgmuligheter i arbeidslivet enn barnevernspedagog, som var alternativet for meg. Jeg kunne ikke tenkt meg vernepleie pga bleieskift, dusjing, stell, tunge løft mm. Anonymous poster hash: 1a37e...598
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2015 #4 Skrevet 20. februar 2015 Jeg ville tatt vernepleier. Kan bygge på mer etterhvert og arb.mulighetene er mange. Du kan også jobbe i barnevern som vernepleier. Anonymous poster hash: 58541...176 I barneverntjenesten hos oss ansettes det ikke vernepleiere, kun Barnevernspedagoger og sosionomer. Det har jeg inntrykk av at gjelder de fleste steder. Men man kan jobbe som miljøterapeut som vernepleier, f eks i barnevernsinstitusjon. Anonymous poster hash: 1a37e...598
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2015 #5 Skrevet 20. februar 2015 Jeg ville tatt vernepleier. Kan bygge på mer etterhvert og arb.mulighetene er mange. Du kan også jobbe i barnevern som vernepleier. Anonymous poster hash: 58541...176 I barneverntjenesten hos oss ansettes det ikke vernepleiere, kun Barnevernspedagoger og sosionomer. Det har jeg inntrykk av at gjelder de fleste steder. Men man kan jobbe som miljøterapeut som vernepleier, f eks i barnevernsinstitusjon. Anonymous poster hash: 1a37e...598 Og mulighetene for videre studier er like gode uansett hvilken grunnutdanning man velger. Anonymous poster hash: 1a37e...598
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2015 #6 Skrevet 20. februar 2015 Ville valgt vernepleie pga bedre arbeidsmarked. Her jeg bor er det laaange søkerlister på alt innen barnevern i de 3-4 nærmeste byene. Hilsen barnevernsped. Anonymous poster hash: bde6d...bcc
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2015 #7 Skrevet 20. februar 2015 Kommer an på dine interesser. Mange jobber kan man få med begge utdannelser. Vernepleiere jobber ofte med psykisk utviklingshemmede, og har mer medisinsk kunnskap. Barnevernspedagoger jobber tilknyttet barnevern på ulike måter, som saksbehandler eller miljøterapeut. Jeg er sosionom, og jobber i barnevernet. Jeg valgte min utdannelse fordi den gir bredere valgmuligheter i arbeidslivet enn barnevernspedagog, som var alternativet for meg. Jeg kunne ikke tenkt meg vernepleie pga bleieskift, dusjing, stell, tunge løft mm. Anonymous poster hash: 1a37e...598 Å, er det det jeg gjør? Stell og tunge løft, bleieskift og brukere som er psykisk utviklingshemmede? Kunne ønske folk hadde litt kunnskap før de uttalte seg. Fra mitt kull er det ca 20 % som jobber med psykisk utviklingshemmede. Resten jobber i skole, barnehage, sykehjem, asylmottak, Nav, barnevern, innenfor rusfeltet og psykiatri. Jeg selv jobber på BUPA Til HI, jeg ville lest emneplanene for studiene. Da vil du få et bedre innblikk i hva du kan tenke deg. Eneste ulempen med å være vernepleier er som over her, veldig få har tillit til hva man har kompetanse til. Noen barnevern ansetter ikke vernepleiere, andre ønsker seg vernepleiere. At vernepleiere jobbet mest med utviklingshemmede tidligere stemmer, og mange gjør det fortsatt. Med det betyr ikke at det og stell er den eneste muligheten. Anonymous poster hash: 59ac9...10a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå