Anonym bruker Skrevet 19. februar 2015 #1 Skrevet 19. februar 2015 Jeg skjønner at i hjem der foreldrene er utearbeidende må barna bidra, men jeg er hjemmeværende, og det blir til at jeg gjør alt. Jeg ser jo og vet jo det er feil, men, det blir bare slik. Jeg vet jeg må endre på det, men er usikker på hva jeg skal kreve. Hun er hjemme fra sfo kl 16:30, så er det middag, og det er lekser fra litt over kl 17, og til iallefall kl 18 kanskje 18.15. Deretter er det ett par dager med fritidsaktiviteter. Og de dagene det ikke er det, så er det lek fra kl 18, til ca 20.30, så er det legging mellom 20.30 og 21.00. Skjønner ikke hvor jeg skal legge inn plikter hen...... Skal hun mitt i lekingen sette på en vaskemaskin da? Skal jeg la være å vaske klær den dagen, forde hun skal gjøre det om kvelden? Hvordan gjør dere det? Anonymous poster hash: 91d97...201
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2015 #2 Skrevet 20. februar 2015 Hvorfor er hun så lenge på sfo når du er hjemme? Her må barna legge skittentøy i kurven,legge rent tøy på riktig plass i skapene,tømme oppvaskmaskinen 2 ganger hver pr.uke,rengjøre marsvinburet 2 ganger pr.uke,rydde,tørke støv og støvsuge rommene sine hver fredag. De er 8 og 10 år gamle. Anonymous poster hash: f9fa7...7f1
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2015 #3 Skrevet 20. februar 2015 Mine har lister over ting de MÅ gjøre og ting de KAN Gjøre. Må gjøre er feks rydde etter middagen en dag hver i uken, legge i skittentøy, ta med rent tøy opp på rommet m.m. KAN Gjøre er bl.a. støvsuge, gå ut med søket, legge ut fuglemat, hjelpe til med handling m.m. De får ukelønn utfra hvor mye de har gjort. De får ingenting hvis ikke MÅ tingene er utført, og bonus etter avkryssing av KAN tingene. Det fungerer bra 👍 Anonymous poster hash: 5cd56...6ec
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2015 #4 Skrevet 20. februar 2015 Hvorfor er hun så lenge på sfo når du er hjemme? Her må barna legge skittentøy i kurven,legge rent tøy på riktig plass i skapene,tømme oppvaskmaskinen 2 ganger hver pr.uke,rengjøre marsvinburet 2 ganger pr.uke,rydde,tørke støv og støvsuge rommene sine hver fredag. De er 8 og 10 år gamle. Anonymous poster hash: f9fa7...7f1 Min er også på sfo ut dagen selv om jeg har fri (jobber turnus så har en fridag her og der) men hun går hjem når hun vil. Skjer det noe gøy på sfo så er hun der til hun vil hjem. Til h.i : Min må holde rommet sitt ryddig Rydde etter seg selv overalt hvor hun roter rydde bort tallerken osv etter middag+ hjelpe meg når jeg spør. F Eks ta ut av oppvaskmaskin,gå ut med søpla,vaske bord osv Har ikke faste dager og tidspunkt for alle pliktene utenom å rydde etter seg selv hver dag. Anonymous poster hash: 7263e...d9f
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2015 #5 Skrevet 20. februar 2015 Min må gjøre leksene med en gang han kommer hjem fra skolen, det han ikke klarer alene + lesing gjør han når vi kommer hjem. Når han er ferdig med det må han ta ut av oppvaskenaskinen, sette på poteter, skjære grønnsaker ol - kommer selvsagt an på hva vi skal ha til middag. Han må legge på plass tingene sine, skittentøy i kurven, rene klær i skapet, han må rydde rommet sitt, holde orden på badet sitt. Han må også hjelpe til med andre ting om vi ber han om det. Han får ikke ukepenger. Han får penger til det han trenger. Anonymous poster hash: cb497...8e0
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2015 #6 Skrevet 20. februar 2015 Hun er på sfo så lenge forde hun elsker sfo. Hun vil nesten ikje hjem.... det er en utrolig god sfo vi har her, det er sånn stas kl 14.15 når skolen er ferdig og det er sfo-opprop i amfiet, endeliiiig, leik, og kos og himmelriket på sfo....... Ja jeg ser jeg må innføre enkle ting ja.....takk for tilbakemeldinger. Anonymous poster hash: 91d97...201
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå