Anonym bruker Skrevet 19. februar 2015 #1 Skrevet 19. februar 2015 Svogeren min er på besøk hos oss, og mannen min er ganske irritert på han av den enkle grunn at han måå drikke øl hver dag for å få sove....! Det er ikke snakk om store mengder, men han må iallfall drikke en øl om dagen. Både vi og svogeren min har ganske dårlig råd, så mannen min syns det er dumt å bruke masse penger på øl. I tillegg bekymrer han seg nok for broren. Men han kan vel ikke kalles alkoholiker av å måtte drikke så lite, selv om det er daglig? Men det er vel en slags avhengighet? Men går det an å bli fysisk avhengig av så lite? Eller er det antakeligvis heller en psykisk avhengighet? I tillegg kan han drikke veldig mye hvis han har. Mens mannen min kjenner når det begynner å bli nok og slutter å drikke da, virker det som om når svogeren min har kommet til et visst punkt har han ingen kontroll og bare fortsetter til han blir kjempefull. I tillegg virker det som om han har merket at mannen min ikke liker det så godt, for nå i det siste har han stukket ut for å kjøpe øl og så drikker han det opp før han kommer hjem. Mannen min bekymrer seg og jeg vet ikke helt hva jeg burde si eller ikke si event gjøre... Anonymous poster hash: 63f4b...043
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2015 #2 Skrevet 19. februar 2015 Det er vel en viss fare for at denne mannen har et problem.. Anonymous poster hash: 170b6...d1b
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2015 #3 Skrevet 19. februar 2015 Svogeren min er på besøk hos oss, og mannen min er ganske irritert på han av den enkle grunn at han måå drikke øl hver dag for å få sove....! Det er ikke snakk om store mengder, men han må iallfall drikke en øl om dagen. Både vi og svogeren min har ganske dårlig råd, så mannen min syns det er dumt å bruke masse penger på øl. I tillegg bekymrer han seg nok for broren. Men han kan vel ikke kalles alkoholiker av å måtte drikke så lite, selv om det er daglig? Men det er vel en slags avhengighet? Men går det an å bli fysisk avhengig av så lite? Eller er det antakeligvis heller en psykisk avhengighet? I tillegg kan han drikke veldig mye hvis han har. Mens mannen min kjenner når det begynner å bli nok og slutter å drikke da, virker det som om når svogeren min har kommet til et visst punkt har han ingen kontroll og bare fortsetter til han blir kjempefull. I tillegg virker det som om han har merket at mannen min ikke liker det så godt, for nå i det siste har han stukket ut for å kjøpe øl og så drikker han det opp før han kommer hjem. Mannen min bekymrer seg og jeg vet ikke helt hva jeg burde si eller ikke si event gjøre... Anonymous poster hash: 63f4b...043 Kan legge til at svogeren er en 40 år gammel tobarnsfar (bor ikke sammen med barna), så ingen tenåring eller noe...HI Anonymous poster hash: 63f4b...043
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2015 #4 Skrevet 20. februar 2015 Ingen for har forslag til hva jeg kan si/gjøre i forhold til svogeren min? HI Anonymous poster hash: 62d64...606
Gjest Sekretøsa Skrevet 20. februar 2015 #5 Skrevet 20. februar 2015 Hvis han MÅ ha en øl hver dag har han et problem jo. Og hvorfor skal dere betale det??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå