mamma til adhd gutt<3 Skrevet 19. februar 2015 #1 Skrevet 19. februar 2015 Gud bedre den kampen om stilongs... 8 åringen hater alt som sitter inntil kroppen.. Virkelig vegring.. Noen tips om løse varianter eller lignende?
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2015 #2 Skrevet 19. februar 2015 Man må ikke ha stillongs. En åtteåring er stor nok til å oppleve at han fryser og eventuelt justere tøy deretter. Anonymous poster hash: 3e67a...a3f
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 19. februar 2015 Forfatter #3 Skrevet 19. februar 2015 Man må ikke ha stillongs. En åtteåring er stor nok til å oppleve at han fryser og eventuelt justere tøy deretter. Anonymous poster hash: 3e67a...a3f Det blåser kaldt ... Og selv om det er 20 minus går han gjerne uten...
3barnsmamma'n:-) Skrevet 19. februar 2015 #4 Skrevet 19. februar 2015 Litt vide ulltights da? noen av dem er jo litt løsere enn vanlig stilongs!
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2015 #5 Skrevet 19. februar 2015 Men fryser han når han går uten? Noen mennesker er varmere enn andre. Jeg husker med skrekk hvordan det var å bli påtvunget stilongs da jeg var liten. På de kaldeste dagene var det greit nok å ha den på når jeg var ute, men stilongsen går jo ikke av og på hver gang man går ut og inn, dermed ble jeg alt for varm, og gjerne litt klam inne. Når jeg så hadde vært klam inne, ble det kaldt ute. Nå som voksen eier jeg ikke en eneste stilongs. Jeg er mye ute, hver dag året gjennom, og fryser ikke. På de kaldeste dagene trekker jeg en tynn utebukse over buksen, den gir litt varme, men ikke like mye som en stilongs ville gjort. Anonymous poster hash: 79301...ec9
Mandala Skrevet 19. februar 2015 #6 Skrevet 19. februar 2015 Datteren min på 8 år har store vanskeligheter med klær. Hun har gått uten longs siden hun var rundt 5 år hvertfall. Hun får panikk hvis hun må ha på seg mer enn et lag.
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2015 #7 Skrevet 19. februar 2015 Sønnen min nekter å ha på seg vanlig strømpebukser. Men vanlig stillongs type ull eller bomull, som ikke er tettsittende(skal noe til siden han er ganske slank), går bra. Anonymous poster hash: 1360d...643
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2015 #8 Skrevet 20. februar 2015 Gutten min har gått uten siden han var 5 år gammel. Går konsekvent rundt med kun et lag klær på kroppen. (jakke i tillegg da, selvsagt) Han får helt panikk hvis jeg tvinger intilsittende klær på han, eller flere lag med klær. Med det mener jeg ikke bare i øyeblikket han får det på. Han blir helt ko-ko hele dagen, klarer ikke konsentrere seg om noe osv. Kjent problem blant autister og adhd barn Det hender han fryser, men han er ganske varm av seg Anonymous poster hash: ca025...46d
Mamma_til_2 Skrevet 20. februar 2015 #9 Skrevet 20. februar 2015 (endret) Kjenner den min på 8år nekter og bruke ulltøy, superundertøy eller strømpebukse. Løsningen min ble at jeg kuttet ut vanlig dongeri ( det er mest kalt) og har slike bomulsbukser ( jeanslignende) og ett par trenigsbukser (fra adidas) har og 2 forede tøybukserhun har og fått velge om hun vill ha på dress eller to delt, kommer ikke ut døra på de kaldeste dagene uten. Gleder meg til sommeren ☺☺ Endret 20. februar 2015 av Mamma_til_2
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2015 #10 Skrevet 20. februar 2015 6-åringen her bruker aldri mer enn 1 lag med tøy på beina. Han fikser bare ikke det (har aldri gjort det). Jeg kjøper forede dongeribukser og han bruker gode ullsokker. Ovenpå bruker han på det meste en ullsinglet med en genser over. Også har vi kjøpt godt og varmt yttertøy. Er han kald, er han faktisk i stand til å si ifra. Anonymous poster hash: 7e02d...1c7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå