Gå til innhold

mat i barneselskap!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var i bursdag til ei jente som ble 4 år, det var pølser i brød, stor frost kake, muffins, gele, boksis, potetgull og brus. Så fikk barna fiske godtepose. Det er vel overhode ikke nødvendig å ha så mye?! Jeg skal snart stelle i stand til 4 årsdag, men velger å gjør det veldig enkelt. 

Det blir hjemmelaget boller med forskjellige pålegg, saft og kakao. Så får de hver sin is og smartis.  Ble veldig i tvil på min egen "meny" når jeg såg alt de fikk i dag, helt til de var ferdig å spise å det var nesten ikke synlig at de hadde spist noe! :o Min spiste ei pølse og litt is, likte ikke noe som var i godteposen. 

Anonymous poster hash: 24f26...ef3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her er det i hvert fall vanlig med noe "varm mat" først. Pølse i brød, pizza, hamburger e.l.

Så kaker etter litt leking, og godteposer like før de skal hjem.

Anonymous poster hash: 6261a...fff

Skrevet

Boller med pålegg??

Barn liker pizza og pølse

Anonymous poster hash: 3dc01...4f7

Skrevet

Og du MÅ ha Kake eller muffins

Anonymous poster hash: 3dc01...4f7

Skrevet

Kanskje litt mye, men ikke unormalt! Vi har brukt å ha pølse/pizzahorn, saft, kake og godtepose. Og det virker som dette er samme meny i de fleste selskap vi var vært i.

Anonymous poster hash: 3b8a3...124

Skrevet

Kanskje litt mye, men ikke unormalt! Vi har brukt å ha pølse/pizzahorn, saft, kake og godtepose. Og det virker som dette er samme meny i de fleste selskap vi var vært i.

Ja, også har vi brukt å ha gele i plastikkbeger da det ikke er alle som liker kake.

Skrevet

Bursdag uten bursdagskake... jaja

Anonymous poster hash: fc161...524
Skrevet

Jeg har tenkt til å servere pølser, kake, muffins og kanskje gele.

Anonymous poster hash: 6537b...46e

Skrevet

Barn har visse forventninger til bursdag som må oppfylles ;)

Det som forventes er mat (pølser, pizza, pizzasnurrer e.l.), bursdagskake (minst en sjokoladekake, men muffins er også litt "må-ha", og snop (da helst godtepose, for det er blitt regelen).

Vi skal ha bursdag neste helt, her blir det pizzasnurrer, sjokoladekake, muffins, tema-kake, hjemmebakte kjeks og godtepose.

Anonymous poster hash: 92ba9...bc0
Skrevet

Det er samme gjengen vi skal invitere,  det var 2 som spiste litt kake så NEI det blir ikke kake. Mini vil ha boller så da blir det sånn, mulig vi lager til sånn det blir kanelsnurrer og skoleboller å. 

Er det barna eller de voksene som forventer varm mat og kaker?! For her var de mest opptatt av å leke! 

Skrevet

Det er samme gjengen vi skal invitere,  det var 2 som spiste litt kake så NEI det blir ikke kake. Mini vil ha boller så da blir det sånn, mulig vi lager til sånn det blir kanelsnurrer og skoleboller å. 

Er det barna eller de voksene som forventer varm mat og kaker?! For her var de mest opptatt av å leke! 

Barn blir levert i bursdag uten å ha spist mat, fordi det er sedvane at man får servert mat før kake i bursdag.

Så om du bare har tenkt å servere boller synes jeg du skal skrive i innbydelsen at dere inviterer til boller og brus, men ikke mat. Da kan barna spise middag eller lunsj hjemme før de kommer.

Boller er helt greit å servere i bursdag det, selvfølgelig, det er jo en kake. Men det er vanlig at barna får mat først.

Skrevet

Barn har visse forventninger til bursdag som må oppfylles ;)

Det som forventes er mat (pølser, pizza, pizzasnurrer e.l.), bursdagskake (minst en sjokoladekake, men muffins er også litt "må-ha", og snop (da helst godtepose, for det er blitt regelen).

Vi skal ha bursdag neste helt, her blir det pizzasnurrer, sjokoladekake, muffins, tema-kake, hjemmebakte kjeks og godtepose.

Vi har ikke godtepose.. Og det er ingen andre som har heller.. Så det er ikke nødvendigvis reglen, nei...

Anonymous poster hash: f71a5...dcb

Skrevet

Det er første bursdag vi har vært i som hadde godtepose så trur det ikke er så vanlig her heller. 

Bursdagen skal vær fra kl.12-14:00, trur virkelig ingen dør av å få boller til lunsj! Gutten min er langt fra kresen når det kommer til mat, men er ikke så glad i kake så is sto på ønskelista så da blir det kroneis og vanlig pinneis barna får velge mellom. 

Skrevet

Gjør det noe da? Ungene er vel ikke i bursdag hver dag eller hver uke? 

Anonymous poster hash: cf66c...e13
Skrevet

Jeg har alltid laget en kake.

Lager en enkel kake i en langpanne, sjokolade eller vanilje,

som jeg skjærer ut til

en eller annen figur, bil, tog, hjerte, blomst el.l.

Pynter med enkel topping og litt godis f.eks non stop.

Alle barna får et lite stk på asjetten, og noen spiser mens

noen plukker av pynten. Men samma det.

Alltid stas med en kake på bordet.

Og det som blir igjen klarer alltids vi voksne å spise opp ;)

Anonymous poster hash: fc161...524
Skrevet

Jeg har hørt at hyllblomstsaft er en skikkelig hit blant 4-åringer :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...