Gå til innhold

Snart valp i hus. Utstyr?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal kjøpe bur og seng til uka. Og matskåler,bånd osv. Men er det ting jeg glemmer?

Anonymous poster hash: bc165...866

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Halsbånd. Anbefaler halvstrup. Et par-tre leker. Valpefor, gjerne det samme som valpen får hos oppdretter. Et teppe. Bæsjeposer. Kanskje ikke særlig aktuelt de første dagene, men husk å alltid plukke opp bikkjemøkka!

Anonymous poster hash: 24afe...225

Skrevet

Tålmodighet har jeg lada opp med :P

Plukker så klart opp shiten 🙊

Skrevet

Vanskelig for oss å vite om det er ting du glemmer når du skriver "matskåler, bånd osv".... 

Bilbur? 
TyggeBAMSER var veldig populært her (tyggeleker i gummi var kjedelig).
En god klosaks.
Hundetannbørste! Mange hundetenner trenger pleie før eller siden, det er veldig fornuftig å venne hunden til dette tidlig.
En klikker? Og godbiter.
Børste beregnet på pelstypen, samt hundesjampo beregnet til pelstypen.
Bæsjeposer.
Refleksvest, eventuelt også dekken (avhengig av rase og pelstype).

Anbefaler også boken "På talefot med hunden" av Turid Rugaas. Veldig flott bok. Les den før hunden kommer i hus :) 

Anonymous poster hash: 0a151...c1f
Skrevet

Jeg skriver osv fordi jeg ikke orker å skrive ned alt jeg har notert selv :P det meste av det som blir nevnt har jeg tenkt på, men skal få tak i den boken! Hadde ingen bøker på biblioteket, får man kjøpt noe sånn på dyrebutikker kanskje?

Skrevet

Jeg skriver osv fordi jeg ikke orker å skrive ned alt jeg har notert selv :P det meste av det som blir nevnt har jeg tenkt på, men skal få tak i den boken! Hadde ingen bøker på biblioteket, får man kjøpt noe sånn på dyrebutikker kanskje?

Jeg vet Ark har den boken. Da tror jeg de fleste bokhandlere har den? Tror jeg selv kjøpte den på Canis.no. Aner ikke om vanlige dyrebutikker har den, har aldri sett den, men aldri sett etter den heller. 

Anonymous poster hash: 0a151...c1f

Skrevet

Da blir det Ark i morgen 😊

Skrevet

Jeg anbefaler ikke halvstrup til valper. Mange valper har så vidt sett et halsbånd fra oppdretter og kan bli "redd" først når noe skal rundt hodet og så når det strammer litt. Flexi bånd er heller ikke noe jeg anbefaler til valper med mindre det kun er til lufting i hagen da det kan være vanskeligere og lære de å gå fint.

Kos deg med valpen =)

Anonymous poster hash: f5f61...29a

Skrevet

Jeg Kommer ikke til å kjøpe halvstrup, og har blitt anbefalt å ikke bruke fleksibånd, så den er i boks :-) takk for svar :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...