Gå til innhold

Kaster snart ungene ut av vinduet!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja det er ikke langt i fra. Krangler som fillene fyker, hver dag, hvert 5.min (Det føles ihvertfall som det)

Prøver så godt jeg kan å la de ordne opp seg i mellom, med mindre en av de tyr til vold (som regel mindstemann).

Jeg blir helt kokko.

Vær så snill å si det går over?

Om ikke tar jeg (Nød) bagen min og stikker 😝

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvo gamle er de. Mine er akkurat sånn. De er 3 og 5

Anonymous poster hash: f46ec...6d0

Skrevet

Det går over... De flytter hjemmefra til slutt ;)

Skrevet

Hvo gamle er de. Mine er akkurat sånn. De er 3 og 5

Anonymous poster hash: f46ec...6d0

3 og 6 her!!

Skrevet

Men er de gamle nok til å klare å gjøre opp seg i mellom? Barn trenger at foreldrene viser vei for hvordan man kan løse problemer, hvordan man kan handle og hva man kan si. Jeg mener ikke at foreldrene skal gå inn og fullstendig overta, men barn trenger veiledning og å lære god problemløsning. Hvis du slipper dem løs uten dette, så er det en oppskrift på kaos. Hva med å sitte seg ned med dem når en situasjon oppstår. Roe dem ned, la begge få si sin versjon av situasjonen uten avbrytelser, og sammen finne på mange ulike løsninger til problemet (la dem få komme opp med så mange løsninger de kan uten å  vurdere dem). Når dere sammen har gjort det, så kan dere vurdere hvilken løsning som blir best, og prøve den ut. 

Når det er sagt, så er det noen små som virker som de krangler uansett hva man gjør, da får man bare være konsekvent i sin atferd og bite tenna sammen til det til slutt går over ;)

Anonymous poster hash: 397d7...7fb
Skrevet

Hiv nå for Guds skyld bare den ene ut, ellers er vel helvete i gang på utsida ;)

Prøvd " get along - t- shirt" ? Tre på ungene en av dine t-skjorter og la dem gå i den til de går overens. Altså begge inni samme ;)

Skrevet

Det finnes en "gis bort" rubrikk på Finn.no. :P

Skrevet

I know the feeling!! De to eldste krangler heeeeeleeee tiden, mellomste har adhd og kan bli ganske eksplosiv.. Og minsten lærer av de to eldste!

Anonymous poster hash: 8fd40...7cb

Skrevet

Men er de gamle nok til å klare å gjøre opp seg i mellom? Barn trenger at foreldrene viser vei for hvordan man kan løse problemer, hvordan man kan handle og hva man kan si. Jeg mener ikke at foreldrene skal gå inn og fullstendig overta, men barn trenger veiledning og å lære god problemløsning. Hvis du slipper dem løs uten dette, så er det en oppskrift på kaos. Hva med å sitte seg ned med dem når en situasjon oppstår. Roe dem ned, la begge få si sin versjon av situasjonen uten avbrytelser, og sammen finne på mange ulike løsninger til problemet (la dem få komme opp med så mange løsninger de kan uten å vurdere dem). Når dere sammen har gjort det, så kan dere vurdere hvilken løsning som blir best, og prøve den ut.

Når det er sagt, så er det noen små som virker som de krangler uansett hva man gjør, da får man bare være konsekvent i sin atferd og bite tenna sammen til det til slutt går over ;)

Til en viss grad. Noen ganger klarer de faktisk å bli enig om å bytte leker (relativt sjeldent for tiden), og er helvette løs og jeg vet hvem som hadde leken så blander jeg meg jo såklart.

Men det er sikkert lurt det du sier, skal ha det i minne ved neste storm (ca.kl 07.30 i morgen regner jeg med ;) )

Skrevet

Hiv nå for Guds skyld bare den ene ut, ellers er vel helvete i gang på utsida ;)

Prøvd " get along - t- shirt" ? Tre på ungene en av dine t-skjorter og la dem gå i den til de går overens. Altså begge inni samme ;)

Haha, da slipper ihvertfall jeg å høre på de :P

Den var ikke dum! Skal sannelig prøves ut :)

Skrevet

I know the feeling!! De to eldste krangler heeeeeleeee tiden, mellomste har adhd og kan bli ganske eksplosiv.. Og minsten lærer av de to eldste!

Anonymous poster hash: 8fd40...7cb

Livet er herlig ikke sant!! :P

Skrevet

Jeg syns det virker som om det er en utbredt misforståelse det at søsken skal "ordne opp selv" jeg korrigerer 8 og 3 åringen hele tiden, det tror jeg er veldig viktig faktisk!

Anonymous poster hash: 1856f...601

Skrevet

Samme her. To gutter på 3 og snart 6 år. Går en kule varmt titt og ofte. Men det ville vært overilt å kaste barna ut av vinduet, særlig siden jeg jobber i barnevernet😁

Anonymous poster hash: 13ea6...f13

Skrevet

Jeg syns det virker som om det er en utbredt misforståelse det at søsken skal "ordne opp selv" jeg korrigerer 8 og 3 åringen hele tiden, det tror jeg er veldig viktig faktisk!

Anonymous poster hash: 1856f...601

Jeg tror det er viktig å utstyre ungene med evner til å ordne opp selv på sikt. Men tror ikke at de bare skal kastes uti det uten å lære seg hvordan...

Anonymous poster hash: 70e4c...1e5

Skrevet

Dette skulle du ha tenkt på FØR du valgte å få to barn......

Skrevet

Dette skulle du ha tenkt på FØR du valgte å få to barn......

Nåhå, selvfølgelig burde jeg det 👍

Skrevet

Sliter med det samme! De to eldste på 16 og 18 kranglet som hund og katt da de var yngre. Nå nylig de har begynt å bli venner. Men nå er de to yngste på 4 og 6 år i tottene på hverandre.....og så har de en bror på 9 som er innom å terger på de iblant. Bare for å holde stemningen oppe  :fnise: Hoder på å bli gal! Vert hjemme hele uka med de, og gleder meg til jobb i morgen!  :kosteskaft:

Anonymous poster hash: 2a903...ca3
Skrevet

Sliter med det samme! De to eldste på 16 og 18 kranglet som hund og katt da de var yngre. Nå nylig de har begynt å bli venner. Men nå er de to yngste på 4 og 6 år i tottene på hverandre.....og så har de en bror på 9 som er innom å terger på de iblant. Bare for å holde stemningen oppe :fnise: Hoder på å bli gal! Vert hjemme hele uka med de, og gleder meg til jobb i morgen! :kosteskaft:

Anonymous poster hash: 2a903...ca3

Så det kan gå såpass lang tid før de blir venner altså. Er vel bare til å begynne å pakke her :P

Sender all min medfølelse til deg altså :)

Skrevet

Men er de gamle nok til å klare å gjøre opp seg i mellom? Barn trenger at foreldrene viser vei for hvordan man kan løse problemer, hvordan man kan handle og hva man kan si. Jeg mener ikke at foreldrene skal gå inn og fullstendig overta, men barn trenger veiledning og å lære god problemløsning. Hvis du slipper dem løs uten dette, så er det en oppskrift på kaos. Hva med å sitte seg ned med dem når en situasjon oppstår. Roe dem ned, la begge få si sin versjon av situasjonen uten avbrytelser, og sammen finne på mange ulike løsninger til problemet (la dem få komme opp med så mange løsninger de kan uten å vurdere dem). Når dere sammen har gjort det, så kan dere vurdere hvilken løsning som blir best, og prøve den ut.

Til en viss grad. Noen ganger klarer de faktisk å bli enig om å bytte leker (relativt sjeldent for tiden), og er helvette løs og jeg vet hvem som hadde leken så blander jeg meg jo såklart.

Men det er sikkert lurt det du sier, skal ha det i minne ved neste storm (ca.kl 07.30 i morgen regner jeg med ;) )

hehe.. jeg ønsker deg masse lykke til ;)

Skrevet

Å lykke! Det er flere av oss "dysfunksjonelle" familier der ute 😍😍😍

Anonymous poster hash: 58764...8ca

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...