Anonym bruker Skrevet 19. februar 2015 #1 Skrevet 19. februar 2015 Jeg er nedstemt hele dagen, føler meg mentalt sliten og er negativ til alt. Har ikke matlyst og er konstant trøtt .. Fødte for ei uke siden, men kan depresjon-symptomer komme så raskt ?? Hadde fødseldepresjon for 8 år siden og en "vanlig" depresjon for 2 år siden... Vet at dette kan øke sjansene for en ny depresjon.. Anonymous poster hash: 15f96...ea2
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2015 #2 Skrevet 19. februar 2015 Det kan godt være bare barseltårer, det kan være en fødselsdepresjon eller begynnelsen på en. Uansett er det jo ikke noe godt å ha det slik. Om det ikke bedrer seg i løpet av et par dager, tenker jeg det er en god ide å ta en prat med enten fastlegen eller helsesøster - den du måtte føle deg mest komfortabel med. Det finnes mye god hjelp å få, selv om det gjerne kjennes ganske håpløst når man står midt i det. Dersom det behøves kan du også sykmeldes fra permisjon og partneren din overta stellet av babyen, slik at du får mer kapasitet til å komme deg. God bedring! Og gratulerer med babyen! Anonymous poster hash: 5dbf3...522
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2015 #3 Skrevet 19. februar 2015 Ja, det øker sjansen. Snakk med helsesøster eller lege slik at de følger litt med deg. Anonymous poster hash: 3a1a2...6a8
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2015 #4 Skrevet 19. februar 2015 Hi her Noen som har erfaring med posttraumatisk stresslidelse? Prematur-fødselen ble indusert pga preeklampsi, og ble styrtfødsel. Fra det ble bestemt at fødsel skulle induseres til barnet ble født gikk det kun en par timer. Alt kom plutselig på meg og selve fødselen tok 45 min. Følelsene kom først ved hjemkomst, og de siste fire dagene har vært forferdelig... Anonymous poster hash: 15f96...ea2
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2015 #5 Skrevet 19. februar 2015 Uffda, det hørtes ut som en tøff fødsel og tid i etterkant. Ta kontakt med lege asap og fortell hvordan du har det. Sånn skal det ikke være. Det er viktig å ta dette på tidligst mulig tidspunkt, og i om med at du tidligere har vært deprimert kjenner du jo lusa på gangen. Vær klar på dette til legen, så får du nok hjelp! Anonymous poster hash: 3e422...71f
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2015 #6 Skrevet 19. februar 2015 Hi her Får helsesøster på hjemmebesøk neste uke, tror jeg må være åpen om hvordan jeg føler meg ... Føler jeg burde være glad for at fødsel tok 45 min, men føler faktisk at det gikk FOR kjapt ... Tøft å plutselig få beskjed om at baby måtte ut.. Ikke ha kontroll på noe... Anonymous poster hash: 15f96...ea2
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2015 #7 Skrevet 19. februar 2015 Dytt Anonymous poster hash: 15f96...ea2
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2015 #8 Skrevet 19. februar 2015 Se det ann noen dager, kan hende det "bare" er barseltårer. Vær åpen med helsesøster om det; å skjule det hjelper ikke deg i det hele tatt. Anonymous poster hash: 15f96...ea2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå