Gå til innhold

Ved vold i parhold med barn


Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet dere om det er rutine å kontakte barnevern når familievernkontoret får vite at mannen slår kona?



Anonymous poster hash: 783f8...441
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det er rutine

 

Anonymous poster hash: ef8bd...bc7

Skrevet

Ja, det er rutine

 

Anonymous poster hash: ef8bd...bc7

Takk for svar! Vet du hva som skjer videre? fra barnevernets side?

 

Anonymous poster hash: 783f8...441

Skrevet

Ja, og det burde det virkelig være også, dte å la barn vokse opp i et hjem der far slår mor er omsorgssvikt!



Anonymous poster hash: 7c4ef...93f
Skrevet

Mannen og jeg har vært på familieværnkontoret. Har kommet fram at han har slått meg (tre ganger har det skjedd), siste gang er vel et par år siden nå da. Ingen barnevern har vært inne i bildet her, så ingen kan vel ha meldt fra familieværnkontoret heller. Er snart et år siden vi hadde siste prat der oppe.

 

Anonymous poster hash: 96644...8e3

Skrevet

Mannen og jeg har vært på familieværnkontoret. Har kommet fram at han har slått meg (tre ganger har det skjedd), siste gang er vel et par år siden nå da. Ingen barnevern har vært inne i bildet her, så ingen kan vel ha meldt fra familieværnkontoret heller. Er snart et år siden vi hadde siste prat der oppe.

 

Anonymous poster hash: 96644...8e3

Du bor med en mann som slår deg? Hvorfor? 

 

Anonymous poster hash: 78ea8...9db

Skrevet

Mannen og jeg har vært på familieværnkontoret. Har kommet fram at han har slått meg (tre ganger har det skjedd), siste gang er vel et par år siden nå da. Ingen barnevern har vært inne i bildet her, så ingen kan vel ha meldt fra familieværnkontoret heller. Er snart et år siden vi hadde siste prat der oppe.

 

Anonymous poster hash: 96644...8e3

Tusen takk for svaret ditt. Kan jeg spørre hva de gjorde da volden kom fram? Fikk dere annen type hjelp? Hjalp det?

 

Anonymous poster hash: 783f8...441

Skrevet

 

Ja, det er rutine

 

Anonymous poster hash: ef8bd...bc7

Takk for svar! Vet du hva som skjer videre? fra barnevernets side?

 

Anonymous poster hash: 783f8...441

 

 

Om det er akutt ringer politiet til barnevernet / barnevernsvakta. Er det ikke akutt sender politiet et brev til barnevernet at de informerer om at de har vært på stedet, mottatt anmeldelse etc. og at nevnte barn bor på adressen.

Barneverntjenesten samarbeider stort sett med politiet og avventer med å starte undersøkelse til politiet er ferdig medsine innledende avhør.

 

Anonymous poster hash: ef8bd...bc7

Skrevet

Det er omsorgssvikt å ikke skjerme barna fra å være vitne til vold. Forskning viser at det er mer skadelig for barn å være vitne til vold mellom foreldrene enn å bli utsatt for vold selv. Hvis barnevernet blir koblet inn vil du mest sannsynlig få beskjed om å velge mellom barna og mannen. Og da håper jeg du griper sjansen til å få hjelp til å gå fra mannen din!

 

Anonymous poster hash: 7f732...2a2

Skrevet

Det er omsorgssvikt å ikke skjerme barna fra å være vitne til vold. Forskning viser at det er mer skadelig for barn å være vitne til vold mellom foreldrene enn å bli utsatt for vold selv. Hvis barnevernet blir koblet inn vil du mest sannsynlig få beskjed om å velge mellom barna og mannen. Og da håper jeg du griper sjansen til å få hjelp til å gå fra mannen din! Anonymous poster hash: 7f732...2a2

Her gikk det litt fort, leste ikke innlegget ditt nøye nok. Du skriver at det er ett år siden sist. Hva er grunnen til at han har endret seg? Kan det skje igjen, tror du? Uansett har mannen din gått over en grense, det er vanskelig å forstå at du har blitt hos ham..

 

Anonymous poster hash: 7f732...2a2

Skrevet

De gjorde ikke det da jeg fortalte om volden. Jeg syns nå at det er litt rart. Det hadde nok fått meg til å få fingen ut litt fortere dersom noen truet med å ta barnet mitt fra meg pga det.

 

På den andre siden, så hjalp fvk meg i prosessen fremover mot et brudd. De fikk meg til å se at det var galt det jeg var med på..

 

Anonymous poster hash: 4e43c...c12

Skrevet

Familievernkontoret har meldeplikt i slike tilfeller, men det er ikke alltid rutinen er god eller følges.

 

Det vil opprettes undersøkelse hos barneverntjenesten ved en slik melding. De fleste barn som bor i hjem hvor det utøves vold, vil være påvirket av dette. Selv om svært mange av disse foreldrene - både den som utøver vold og den som er voldsutsatt - tror at barna ikke vet noe om hva som skjer. Det er regnet som ekstremt skadelig å oppleve for barn.

Skrevet

Fvk tvang meg til å anmelde han til politiet. Hvis jeg ikke hadde anmeldt selv, hadde fvk anmeldt på mine vegne. Barnevernet visste om volden fra før. 



Anonymous poster hash: 97c7f...639
Skrevet

Men du har gått fra han? I såfall har du ikke noe å frykte.

 

Anonymous poster hash: 7f732...2a2

Skrevet

Ok, hvis barnevern får en slik melding fra fvk, hva skjer videre da? Jeg ser at noen svarer at politiet skal undersøke, men blir de blandet inn automatisk også?

Får mor feks "ordre" om å forlate far?

 

Anonymous poster hash: 783f8...441

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...