Mamma til 2 søte Skrevet 16. mai 2015 #26 Skrevet 16. mai 2015 Det kom ganske nylig en artikkel om dette på altformamma.no (bare søk på "salami"). Nå skal det visst være helt greit med salami så lenge den er produsert av "noen av de store" i Norge. Kan tro det har gått mye salami her etter det. Gilde er vel av de store. Spør man de henviser de til matportalen. Såe...
Henniie Skrevet 24. mai 2015 #27 Skrevet 24. mai 2015 Kokken på hotellet sa at det er rått kjøtt i mange av salamitypene, så de bør varmes før de spises. Stek dem på steikepanna!
Krumelur Skrevet 24. mai 2015 #28 Skrevet 24. mai 2015 Jeg har spist spekemat noen ganger.. Det var det eneste jeg klarte å få i meg noen dager, i tillegg til at jeg manglet salt i kroppen. Prøver å holde meg unna. Føler av og til at man ikke kan spise noe.. Spekemat, røykelaks, myke oster, kylling.. Jeg har i tillegg cøliaki som reduserer utvalget ytterligere. Du kan jo spise kylling og røykelaks?
Krumelur Skrevet 24. mai 2015 #29 Skrevet 24. mai 2015 Oj - kan man ikke spise kremost som Philadelphia osv?? Det har jeg spist endel av.. Det er forskjell på smøreost og myke oster. Myke oster er feks camembert og sånt.
Krumelur Skrevet 24. mai 2015 #30 Skrevet 24. mai 2015 De kremostene som kommer på boks og tube er jo høypasteuriserte. Det er i lagrede, myke oster det kan være uheldige bakterier selv om de er laget på pasteurisert melk. Hvis det skulle ha skjedd en glipp i produksjonen så har bakteriene veldig gode vekstforhold i slike oster. Sjansen er jo veldig liten men selv holder jeg meg unna. Holder meg også unna salami, da spekemat ikke anbefales. Savner en brødskive med salami noe helt enormt sjøl, det er det jeg vanligvis spiser mest på brødskiva. Men bare syv uker igjen nå Spiser derimot røykelaks av og til, det skal være greit så lenge den er nogenlunde fersk. Spiser også kylling, bakteriene dør ved varmebehandling og spiser ikke rå kylling til vanlig heller. Men er nok litt ekstra nøye med hygienen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå