Gå til innhold

Bruker dere brodder til barna?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er dere fornøyd?bruker de det i bhg?har en som er så redd for å skli så vurderer barnebrodder.

Anonymous poster hash: 50e01...95f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

3.klassingen brukte det en periode hvor hele skoleplassen var dekket av is med vann.

Uteområdet i bhg ble strødd med sand , så der var ikke behovet så stort.

veldig betryggende ,med tanke på fall og hodeskader.

Skrevet

Kunne ikke falt meg inn! Det er utrolig viktig at barna lærer å føte seg på all slags underlag, og barn som ikke lærer å være forsiktige når det er glatt kan potensielt skade seg alvorlig den gangen de beveger seg ute uten brodder.

Gode sko og god tid, da lærer de å gå trygt.

Anonymous poster hash: 8a146...0b8

Skrevet

Nei. Ungar står for ganske mange av falla på isen, men er likevel så godt som fråverande i beinbrotstatistikken. Har vurdert broddar, men heller mot at det er unødvendig.

Skrevet

Har kjøpt barnebrodder, mest fordi snuppa syns det er så stas når jeg også bruker det. Har brukt de de dagene med mest holke, som i dag, men har sagt hun må høre på de voksne i barnehagen, så der tror jeg ikke de brukes. Vil nesten tro det er større sannsynlighet at de faller og slår hodet enn brekker bein.... Is overalt i barnehagens uteområde her.

Gjest Julia1984
Skrevet

Nei. Ungar står for ganske mange av falla på isen, men er likevel så godt som fråverande i beinbrotstatistikken. Har vurdert broddar, men heller mot at det er unødvendig.

Ikke beinbrudd jeg hadde vært redd for. ..men hodet smelt i isen. Men er låser de av den den av skolegården som er mest utsatt

Skrevet

Nå er mi bare to år, men vurderer ikke brodder (ikke at det er is og snø her jeg bor lenger da...). Hun lærer seg å være forsiktig, og kommer vi over et sted det er snø og is, vil hun gjerne prøve seg på å gå der. På få dager gikk hun fra å være totalt skjelven på isen, fra å falle med det samme, til å faktisk synes det er moro med is, til å kunne håndtere glatta temmelig ok til å bare være to! 

Kanskje det endrer seg når hun blir eldre, det vet jeg ikke. Jeg er opprinnelig av den mening at de har godt av å lære seg alle slags underlag - og is har vi endel av her i Norge! Men så er jeg også livredd for hodeskader og kraniebrudd. Foreløpig lar vi broddene ligge.

Anonymous poster hash: 64a3f...9a8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...