Gå til innhold

Ops - jeg er gravid!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har sett på dette? Jeg lurer altså veldig på hvordan det er fysisk mulig å ikke oppdage at man er gravid...? En ting er å ikke se det før i 4.-5.måned kanskje, hvis man ikke har store blødninger/blødninger i det hele tatt pga hormonprevansjon, og man ikke har noe særlig med symptomer. Men etter det, så vokser jo magen og ikke minst så sparker jo babyen?! Selv jeg som har hatt bakovervendt livmor og forannliggende morkake i alle mine svangerskap, har kjent spark fra uke 16-17 liksom.. Hvordan er det mulig å ikke oppdage det før man får rier??

Anonymous poster hash: 1c795...1ef

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En i familien oppdaget graviditet når hun var 4-5 mnd på vei, det var noe som bevegde seg i magen på en måte :P . Hun hadde pco og uregelmessige blødninger!

Anonymous poster hash: d25a9...cf4

Skrevet

En i familien oppdaget graviditet når hun var 4-5 mnd på vei, det var noe som bevegde seg i magen på en måte :P . Hun hadde pco og uregelmessige blødninger!

Nettopp, hun oppdaget Det pga bevegelse i magen..det er det jeg ikke forstår, at man ikke har noe bevegelse i magen før babyen plutselig er født ;) som jo må være tilfelle på denne serien ;)

Anonymous poster hash: 1c795...1ef

Skrevet

En i familien oppdaget graviditet når hun var 4-5 mnd på vei, det var noe som bevegde seg i magen på en måte :P . Hun hadde pco og uregelmessige blødninger! Anonymous poster hash: d25a9...cf4

Nettopp, hun oppdaget Det pga bevegelse i magen..det er det jeg ikke forstår, at man ikke har noe bevegelse i magen før babyen plutselig er født ;) som jo må være tilfelle på denne serien ;)Anonymous poster hash: 1c795...1ef

åh, er det den serien du tenker på :) ja, jeg har tenkt det samme, men jeg tror at de som ikke oppdager graviditeten og ikke er obs på alle symptomer slik som gravide er, tror kanskje det bare er magen som tuller seg! Selv er jeg 22 uker på vei nå, først de siste ukene har den lille begynt å spenne fra seg, jeg vil sammenligne det som at tarmene er i ulage, som sterk leamus! Men vil jo tro det vil bli enda tydligere spark overalt etterhvert som han vokser til inni der :)

Skrevet

Venninna mi opplevde det der.. Det var meget sprøtt den dagen ho ringte meg i full panikk for å kjøre henne på legevakten.. Vi kom ikke så langt, jeg ble vitne til en fødsel på stuegulvet med ei mor som ikke skjønte en dritt og med meg som bare skrek! :P

Jeg sa om igjen og om igjen at det var et babyhode på vei ut, ho trodde ikke på meg, ho trodde nemlig livmora vrengte seg og kom ut.

Hun veide 62 kg på 173 cm, INGEN tegn til graviditet i det hele tatt, vi hadde vært på stranda to uker før hvor vi begge gikk i bikini og magen hennes var flatere enn min. Hun hadde hatt mensen hele tiden, så tenkte derfor ikke på å ta en test heller.

Hun hadde jo også vært gravid før, og ble svææær!

Det er det sorteste jeg har vært med på! Babyen var veldig liten, 2040gr og 42 cm, født i ca uke 35. De måtte være på sykehuset en stund, men i dag er alt bra med mor og barn :)

Så ja, jeg tror det er veldig mulig og tar nå graviditetstester hver mnd :P

Anonymous poster hash: 53ec3...f02

Skrevet

Venninna mi opplevde det der.. Det var meget sprøtt den dagen ho ringte meg i full panikk for å kjøre henne på legevakten.. Vi kom ikke så langt, jeg ble vitne til en fødsel på stuegulvet med ei mor som ikke skjønte en dritt og med meg som bare skrek! :P

Jeg sa om igjen og om igjen at det var et babyhode på vei ut, ho trodde ikke på meg, ho trodde nemlig livmora vrengte seg og kom ut.

Hun veide 62 kg på 173 cm, INGEN tegn til graviditet i det hele tatt, vi hadde vært på stranda to uker før hvor vi begge gikk i bikini og magen hennes var flatere enn min. Hun hadde hatt mensen hele tiden, så tenkte derfor ikke på å ta en test heller.

Hun hadde jo også vært gravid før, og ble svææær!

Det er det sorteste jeg har vært med på! Babyen var veldig liten, 2040gr og 42 cm, født i ca uke 35. De måtte være på sykehuset en stund, men i dag er alt bra med mor og barn :)

Så ja, jeg tror det er veldig mulig og tar nå graviditetstester hver mnd :P

Særeste!

Skrevet

Jeg har møtt flere pasienter som har opplevd at de ikke vet de er gravide før de er i fødsel. Oppegående, litt kraftige,  normale jenter. For meg hadde det vært helt umulig å ikke merke sparkene og magen. 

Anonymous poster hash: feaed...a8d
Skrevet

Med min første kjente jeg ingen spark før i uke 30, så at det går an tror jeg glatt på. Hadde ikke magen min begynt å vokse hadde jeg ikke visst jeg var gravid, hadde mensen til og med uke 25 ca..

Anonymous poster hash: b1a62...0c0
Skrevet

Jeg tror enkelte benekter symptomene også. 

Jeg gikk i klasse med ei på videregående som ble lagt inn på sykehuset med store smerter og mistanke om tarmslyng. Da legene skulle ta ultralyd av tarmene så de et foster, og hun var i fødsel. Hun var da 33 uker på vei. 

Hun visste ikke at hun var gravid, hadde hatt blødninger hele veien, lagt litt på seg men ikke sånn typisk gravidopplegg, man så det ikke på henne. Og hun hadde jo heller ikke peiling på hvaslags symptomer man har når man er gravid, og dessuten ville hun ikke være det heller, så hun fortrengte nok litt. 

Anonymous poster hash: 1daa7...269
Skrevet

Jeg kjenner en som ikke ante at hun ventet sitt fjerde barn før hun kom på legevakten med store magesmerter. Det viste seg st hun var i uke 34-35 og i full fødsel. Hun hadde historie med for tidlig fødte barn, men hadde i tidligere svangerskap hatt et helt normalt forløp.

Hun var over 40 år og hadde vært hos lege flere ganger fordi hun ikke følte seg bra og hadde problemer med magen, det er vel det særeste med hele historien, at ingen kom på å ta en graviditetstest liksom.

Hun er en stor dame, ikke tykk, men høy og kraftig og den lille gutten har nok lagt seg godt til innover i magen.

Så ja, jeg vet det går an selv om mine eggene graviditeter gjør at jeg ikke helt skjønner det.

Anonymous poster hash: 28091...c31

Skrevet

Ei jente fra byen her, fikk nylig en babygutt, og hun visste ingenting!

Hun hadde lagt på seg endel, men trodde det var fordi hun spiste mer nå enn før.

Hun hadde kun hatt sex en gang i sitt liv og hadde mensen gjennom hele svangerskapet.

Det hadde aldri slått henne at hun kunne være gravid.

Hun ble lagt inn med sterke magesmerter og skrevet ut med en sprell ny baby :) hun var helt himmelfallen!

Familien fikk seg litt av et sjokk , men klarte i løpet av 3 dager å samle inn babyutstyr og klær.

Anonymous poster hash: 36429...493

Skrevet

Jeg oppdaga det ca 13 uker på veg. Jeg slanka meg og gjekk ned 17 kg på 3 mnd. Fikk rare blødninger og gått over 40 år var jeg. Kom blødning men ikkje normal blødning og tolka det som vekt tapet som rota det til. Eg var jo ikkje liten da.

Anonymous poster hash: d8cb7...233

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...