moell5 Skrevet 19. februar 2015 #1 Skrevet 19. februar 2015 Hva pakket du unødvendig, og var det noe du ikke kunne klart deg uten?
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2015 #2 Skrevet 19. februar 2015 Joggebukse/ kosebukse i fleece T-skjorter Ulljakke Undertøy Ullsokker Bok Kamera Lader Hentesett til baby Hygieneprodukter (shampo, balsam, krem, deo og tannkrem + tannbørste) Lipsyl Cola og gotteri Anonymous poster hash: db634...759
Teline Skrevet 19. februar 2015 #3 Skrevet 19. februar 2015 Ingenting. Ble lagt inn helt plutselig. Mannen kom med ting sånn litt etterhvert. Bok og mobillader og egen shampo var jeg svært glad for å få!
Gjest Syltebærtyttetøy Skrevet 19. februar 2015 #4 Skrevet 19. februar 2015 Haha, jeg pakka blondetruser! Det kunne jeg definitivt klart meg uten Tightsen min og fuktighetskrem derimot, det var jeg sjeleglad for at jeg hadde med
Gjest flykræsj Skrevet 19. februar 2015 #5 Skrevet 19. februar 2015 Behagelige klær til meg selv Morgonkåpe Boxershorts Innesko Toalettsaker som shampo, bodylotion osv Ammebh + innlegg Mobil+lader Hentesett til baby Sminke Hårføner Vannflaske Blader Brukte alt. Måtte få mannen til å hente mer klær siste gang, da jeg ble liggende en uke ekstra.
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2015 #6 Skrevet 19. februar 2015 Klikk klakker/sandaler/innesko Joggebukse x2 Ammesingleter x3 Tynn cardigan (varmt på sykehuset!) Mobillader (hadde ikke tid/lyst til bøker/blader osv) Toalettsaker, hårstrikk, lypsyl, munnsårsalve (just in case) Boxere (unødvendig, brukte disse fancy sykehustrusene med megabind og fikk med meg et par hjem også) Tynne sokker (Flasker og ferdigbokser med MME til andremann da jeg ikke orket å diskutere vår avgjørelse på sykehuset) Anonymous poster hash: a3685...674
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2015 #8 Skrevet 19. februar 2015 Anbefaler varmeflaske! Hadde fæle etterrier, og varme hjelper, men alle sykehusets varmeflasker var på utlån. Anonymous poster hash: 9fbe2...f81
skinnfilla Skrevet 19. februar 2015 #9 Skrevet 19. februar 2015 Truser Myke, gode bukser Vide gensere med glidelås Ammebh Ullsokker Sokker Bok, et par blader Nattbind Toalettsaker Klær til baby Lader til tlf Paracet
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2015 #10 Skrevet 19. februar 2015 Varmeflaske er gull. Utover det trengte jeg lesestoff, og lette innesko, crocs e.l. Klær til hjemreisen. utover det trengte jeg veldig lite. Både jeg og babyen lånte klær av sykehuset. Anonymous poster hash: 4a081...154
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2015 #11 Skrevet 19. februar 2015 Joggebukse (jeg måtte ha gravidklær en stund etter fødselen..) Ammesingleter Toalettsaker Truser og bind (dette var helt unødvendig, bindene i butikken er alt for små i forhold til hvor mye man blør de første dagene) Mobillader Kamera Babyklær Gulpekluter Det kan kanskje være lurt med ammeinnlegg for sikkerhets skyld. Det gikk litt tregt hos meg i starten, men man vet jo aldri. Plutselig står spruten. Anonymous poster hash: 83026...bef
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2015 #12 Skrevet 19. februar 2015 Sikker dumt spørsmål, men hvor tidlig burde man pakke fødebaggen? Anonymous poster hash: ae635...68a
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2015 #13 Skrevet 19. februar 2015 Truser Myke, gode bukser Vide gensere med glidelås Ammebh Ullsokker Sokker Bok, et par blader Nattbind Toalettsaker Klær til baby Lader til tlf Paracet Hvorfor Paracet? Smertestillende får man da på sykehuset? Anonymous poster hash: 7d2a4...4e9
skinnfilla Skrevet 19. februar 2015 #14 Skrevet 19. februar 2015 Truser Myke, gode bukser Vide gensere med glidelås Ammebh Ullsokker Sokker Bok, et par blader Nattbind Toalettsaker Klær til baby Lader til tlf Paracet Hvorfor Paracet? Smertestillende får man da på sykehuset?Anonymous poster hash: 7d2a4...4e9 Jada,, men liker ikke mase
Gjest flykræsj Skrevet 19. februar 2015 #15 Skrevet 19. februar 2015 Sikker dumt spørsmål, men hvor tidlig burde man pakke fødebaggen? Anonymous poster hash: ae635...68a Første gang pakket jeg 5 uker før fødsel. Andre gang samme dag mens jeg hadde rier. De fleste pakker vel et par uker før termin, men man får alltids rasket sammen i siste liten også 😉
Stridsmøy Skrevet 19. februar 2015 #16 Skrevet 19. februar 2015 Sikker dumt spørsmål, men hvor tidlig burde man pakke fødebaggen? Anonymous poster hash: ae635...68a Hadde fødebagen klar 3 uker før termin. Hadde også egen "fødebag" til bikkja klar, siden bikkja skulle være på overnatting hos venner mens barnefar sov med babyen og meg på barsel første natta.
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2015 #17 Skrevet 19. februar 2015 Jeg er ekstremt organisert av meg - på grensen til smånevrotisk..hehe..Men for meg hjelper det veldig på å ha orden på slike praktiske og litt "teite" detaljer (som hva man pakker i fødebaggen), siden man ikke har kontroll over fødselsforløpet. Om ikke annet så vet jeg da hvertfall hva jeg har tatt med meg!!😝 Til meg selv har jeg pakket: - kontaktlinser - sjampo,balsam,dusjsåpe, bodylotion i småflasker + øvrige toalettsaker (tannbørste, tannkrem, munnskyll, tanntråd, hudkrem, rensekrem osv. Alt er i små reisestørrelser) - Hårstrikk, hårklemmer, hårbørste - 2 nye tynne pysjer ( vil ikke ha på meg gamle loslitte koseklær) - 2 nye mørke joggebukser - 2 ammetopper - 2 ammeBH'er - ullammeinnlegg + noen engangs - tynn morgenkåpe, tøfler, slipperser(til dusjen) og kosesokker - en liten notatblokk - Purelan brystsalve - tørrsjampo ( mitt hår ble så flatt og ekkelt selv rett etter vask på føden..) - gave til jenta vår på 2 år som blir storesøster - fotokamera, mobil som er fulloppladet - litt snacks (nøtter, energibarer, drikke, frukt) - noen poser av min favoritt-te. På sykehuset har de bare sånne "institusjonsvarianter".. - en "massasjeholder" (ser ut som et slags firbent dyr uten hode fra H&M) - tom drikkeflaske til å fylle vann på. Alt dette får utrolig nok plass i en liten trillekoffert!!!😉 Anonymous poster hash: 87bbf...6c9
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2015 #18 Skrevet 19. februar 2015 Truser Myke, gode bukser Vide gensere med glidelås Ammebh Ullsokker Sokker Bok, et par blader Nattbind Toalettsaker Klær til baby Lader til tlf Paracet Hvorfor Paracet? Smertestillende får man da på sykehuset? Anonymous poster hash: 7d2a4...4e9 Jeg fikk ikke. Så her pakker jeg paralgin forte, paracet og naproxen. Har fæle etterrier, og varmeflaske er piss i havet. Anbefaler å pakke dopapir! Det sandpapiret de har på de fleste sykehusene er umulig å bruke rett etter fødsel, skraper jo opp hele underlivet. Anonymous poster hash: 4ce57...c33
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2015 #19 Skrevet 19. februar 2015 (Jeg som skrev over her..) Trengt alt jeg hardner sist hvertfall, men kunne ikke klart meg uten - Tørrsjampo - Brystsalve - Notatblokk (glemte absolutt alt, så måtte skriv ned info osv) - Massajeholderen - Lettet masseringen av ryggen min for mannen og jordmødrene. Anonymous poster hash: 87bbf...6c9
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2015 #20 Skrevet 19. februar 2015 Med førstemann var jeg innlagt i flere uker før fødselen, jeg hadde alt mellom himmel og jord med meg. Men det eneste jeg faktisk behøvde under fødselen var leppomade, noe jeg manglet. Fødsel nummer to rakk jeg aldri å pakke fødebaggen. Han kom i kanonfart noen uker før tiden, jeg fikk allikevel grabbet med meg en leppomade og en battery. Anonymous poster hash: 3e518...c06
moell5 Skrevet 20. februar 2015 Forfatter #21 Skrevet 20. februar 2015 Takk for svar damer! tror bagen begynner å bli sånn passe klar nå. 3 klesskift til mor, mørke og behagelige klær man kan ha gravidmage, bleierumpe og ammepupper i. 3 klesskift til mini, koseklut, smukk, pledd og gulpeklut. Stooor toalettmappe med alt for mye dill oppi. Ammeinnlegg trengte jeg ikke sist gang, men kjekt å ha. Nattbind var gull verdt sist gang, blødde lite. Ett sett med klær til far. Stort badehåndkle! Gidder ikke å bruke energi på å tørke hele kroppen med en håndduk på str med en iPad. Smoothie, nøtter, sjokolade og annet snacks, pluss vannflaske og lesestoff blir pakket litt senere. Magebånd fra ebay, håper det gjør underverker. Morgenkåpe, tøfler, dopapir, hårføner og rettetang får bli igjen hjemme denne gangen, Fullstendig unødvendige ting. Hentesett og gave til storesøster ligger klar i bilstolen, så det er far sitt ansvar å ta med. Hm, tror jeg har husket alt. Helsekort, mobil, lader og penger blir pakket i farten.
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2015 #22 Skrevet 20. februar 2015 Vannflaske Mobil joggebukse ammesinglett shampo og balsam truser Innesko bæresjal Har aldri pakket på forhånd. Har pakket etter vi har ringt sykehuset for å si vi er på vei. Skjønner ikke vitsen med å pakke ukevis i forveien og heller ikke alt tullet folk drasser med seg.... Anonymous poster hash: e515c...e04
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2015 #23 Skrevet 20. februar 2015 Første gang hadde jeg pakket fødebag i god tid, men da veene startet, pakket jeg opp alt sammen og pakket på nytt. Var jo hjemme med veer endel timer før vi dro på sykehuset. Det går ikke så fort med førstemann. Anonymous poster hash: 104e8...043
❤lille stjerne❤ Skrevet 20. februar 2015 #24 Skrevet 20. februar 2015 Et par skift til meg og babyen, morgenkåpeinnesko, toalettsaker, kamera+mobil med ladere, leppepomade!! og de klærne baby og jeg reiste hjem i var dette hadde med. Trengte ikke mye da det var sommer og vi dro hjem dagen etterpå.
<3 mine søte små<3 Skrevet 20. februar 2015 #25 Skrevet 20. februar 2015 - nettingtruser - mobil og lader - bok - joggebukser og jumper. - singlet - hårkost - hente sett til babyen - ull body og strømpebukse til baby. Husket ikke mer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå