Anonym bruker Skrevet 18. februar 2015 #1 Skrevet 18. februar 2015 Ønsker ikke å kuppe den andre tråden, men har noen spørsmål ang. dette, så tenkte at en ny tråd var best. Du som tydeligvis er svært kristen, og mener at en ny jord venter.. Først vil jeg få poengtere at jeg anser meg selv som spirituell, jeg tror på mye rart mellom himmel og jord, og at det finnes mer enn vi kan ane. Men jeg er altså ikke religiøs. For meg er religion hjernevasking, og absolutt ikke særlig inkluderende, eller positivt. Noe jeg også mener kommer tydelig frem i dine svar hvor du siterer bibelen. Her er en dame som tydelig har behov for å "bli forsikret" om at hun får møte, og være med sitt barn i det som er etter livet. Noe jeg tror hun får, uansett om min overbevisning om etterlivet er korrekt eller ei. Men å svare med at alle barn er guds barn, men at voksne må tro på og følge Jesus for å være velkommen til samme plassen, det synes ikke jeg høres ut som noe som er passende å si til en mor med en slik sorg. Det er forøvrig ikke passende å si i det hele tatt synes jeg. Jeg nekter å tro på arvesynden. Vi er alle født uskyldige, og ingen er ansvarlige for noen andres synder. Og man skal ikke trenge å ha en spesiell tro, eller følge en spesiell "person" for å få rett til et godt etterliv. Spørsmålene mine er egentlig som følger: - Hvordan kan du tro på en ny og bedre verden som gud har skapt, når han da tydeligvis feilet med denne jorden? - Hvis alle mennesker er skapt i guds bilde, og vi alle er guds barn, hvorfor er vi ikke alle velkommen "hjem"? - Hvordan kan du mene at gud er god, når han først gir mennesket fri vilje, men så legger strenge restriksjoner på deres frelse? Anonymous poster hash: f611d...8e0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå