Anonym bruker Skrevet 18. februar 2015 #1 Skrevet 18. februar 2015 Barnet mitt sa følgende til sin far under legging: inni meg hater jeg bestemor, men utenpå er jeg glad i henne. Det er min mor det er snakk om og hun hadde akkurat passet barnet i et døgn. Barnet er fire år. Min første reaksjon er at moren min ikke kan brukes som barnevakt mer, mannen min mener jeg overreagerer. Mannen min hadde anerkjent følelsen til barnet, men ikke spurt hvorfor det føler slik. Dermed vet jeg ikke hva som utløste denne betraktningen. hva hadde dere gjort/ tenkt? Vanskelig å spørre barnet uten å være ledende. Ikke mulig å spørre bestemor heller Anonymous poster hash: 8bf5b...506
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2015 #2 Skrevet 18. februar 2015 Du kjenner jo din mor går jeg ut i fra? Er hun snill? Stol på det Barnet kan si sånt av mange grunner, for eksempel T hun ble sint på bestemor fordi hun måtte være der, og ikke hjemme med dere. Anonymous poster hash: 7a06f...205
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2015 #3 Skrevet 18. februar 2015 Da jeg var fire så spurte jeg min tante om ikke hun kunne adoptere meg da jeg ikke likte min mor. Til min mor spurte jeg om hun ville bli veldig lei seg om jeg flyttet til tante istedet for å bo hjemme. Jeg likte (og liker ) min mor fryktelig godt, jeg bare likner mer på min tante. :-) Jeg ville ikke hørt så mye på en 4 åring, men gjerne snakket med barnet om hvorfor det sier slikt. :-) jeg tviler sterkt på at barnet hater sin bestemor, det kan rett og slett være at bestemor sa nei til den femte isen. :-) (selvfølgelig kan det være reelt, men 4åringer legger ikke mye i mellom det de tenker der og da, og det som blir sagt ). Anonymous poster hash: 6b5fd...03c
Villbringebringebær Skrevet 18. februar 2015 #4 Skrevet 18. februar 2015 Ungen min hatet meg isted fordi jeg tok fra henne godterier hun fant i skapet... Hun har lært et nytt ord av noen i Bhg... Snakk med han i morgen og hør om han vet hva hate betyr ol.
soleia Skrevet 18. februar 2015 #5 Skrevet 18. februar 2015 Einig med mannen din, det høyres ut som du overdramatiserar voldsomt, dersom du ikkje har ein annan grunn til å tru at barnet ditt ikkje har det bra saman med bestemor. Born i den alderen skjønar ikkje omfanget av ordet "hate", og det kan vere mange rare grunnar til at barnet sa dette. Eg ville snakka litt med barnet om korleis det har hatt det saman med bestemor. Du kjenner jo mor di, og må jo vite det dersom ho ikkje skulle vere til å stole på.
februarprins2013 Skrevet 19. februar 2015 #6 Skrevet 19. februar 2015 du overreagerer fryktelig , barn sier slikt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå