Gå til innhold

Bv stiller krav om bestemte aktiviteter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har veiledning fra miljøterapeut fordi jeg fikk en baby, og trodde det var enkelt med veiledning.

De vil at jeg skal gå i Åpen Barnehage, og det gjør jeg. Men de vil at jeg skal være der hver dag.

Så kom hun og viste meg brosjyre med en lokal trillegruppe. Som jeg syntes var greit at hun viste fram.

Men gangen etter spurte hun om jeg hadde begynt på trillegruppa. Altså, hvor pågående er ikke dette?

Man bør jo ikke si nei til noe. Føler jeg ikke takler denne situasjonen. Hun tar liksom kvelertak på meg.

Anonymous poster hash: cbfd7...ddf
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Utrolig vanskelig danne seg en mening her. Det å få baby er ikke ensbetydende med å være i kontakt med bv.

Anonymous poster hash: f8e08...459

Skrevet

Hun har nok en god tanke med det. Er nok som hun over her sier en grunn for at bv vil følge babyen og deg tett opp... :)

Anonymous poster hash: 01e5e...9fc

Skrevet

Hun mener nok ikke at du skal gå i åpen barnehage hver dag, i tillegg til trillegruppe. Kanskje trillegruppen skal være et alternativ til barnehagen?

Hvor gammelt er barnet? Og så kommer vel tiltakene litt an på grunnen til at du får veiledning..

Anonymous poster hash: c4316...334

Skrevet

Du har ikke veiledning fra miljøterapeut i regi av barnevernet fordi "du fikk en baby og trodde det var enkelt med veiledning." Du har det fordi barnevernet mener babyen din har behov for at du får veiledning fordi det er en svakhet i omsorgen.

As for the rest; snakk med miljøterapeuten. Snakk med saksbehandleren. Be dem gjennomgå tiltaksplanen med deg og forklare intensjonen med de ulike tiltakene igjen.

Anonymous poster hash: 42938...04e
Skrevet

de kan ikke tvinge deg,men mener vel at det er sosialt for deg og babyen :)

Skrevet

Hvor gammel er babyen da?

De mener tydelig at du og barnet er for isolmdrt og må ut blant folk. Det er ganske vanlig at barnevernet krever at barna de har under oppsyn skal gå i barnehage. Disse barna trenger sosialisering, voksenkontakt og voksentilsyn av flere enn sin mor osv

Prat med dem, de skal jo begrunne sine krav så du forstår dem. Du må prøve å se dette fra deres side, ha litt selvinnsikt og forstå at de vil barnets beste.

Man får ikke mange krav fra barnevernet bare fordi man har fått en baby, det får man fordi man ikke helt mestrer mamma-jobben og trenger veiledning og hjelp.

Lykke til videre.

Anonymous poster hash: 364b1...39f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...