Gå til innhold

Hvorfor går jeg ikke ned i vekt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hatt et kaloriovrrskudd på mellom 1000 og 1100 kcal pr døgn i 5-6 uker nå . Dvs at snittet ligger på dette ETTER at jeg har trukket fra trening.

Likevel har jeg bar gått ned mellom 1,5 og 2 kg på denne tiden. Hvorfor? ?? Jeg har så utrolig lyst til å få av disse siste kiloene før påske! Og hadde helt seriøst trodd jeg skulle ha god tid... sukk!

Hjelp!??

Anonymous poster hash: 89dc9...f5f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke alle det fungerer å telle kalorier for. Noen vil beholde vekt og til og med gå opp hvis de reduserer kalorier og samtidig f.eks. får i seg for mye karbohydrater og for lite fett.

Umulig å si noe om hvorfor du ikke går ned i vekt når man ikke vet hva du spiser og litt mer om hvordan du gjør det.

Anonymous poster hash: ae554...86b
Skrevet

Spiser du nøtter?

Anonymous poster hash: d6473...b4e

Skrevet

Men så lenge jeg får i meg såpass få kcal i snitt bør det jo være UMULIG ikke å gå ned i vekt!?? Jeg har gått ned masse tidligere ved å spise samme type mat som nå, men disse siste kiloene sitter jo som støpt!!! :-(

Jeg trener ca annenhver dag, både cardio og styrke. Og jeg spiser sunt, men variert. Forstår rett og slett ikke helt hvorfor kroppen plutselig nekter å slippe kiloene. . :-/

Skrevet

Jeg liker ikke nøtter...så det spiser jeg særdeles sjeldent! ;-) Hvordan det ?

Hi

Skrevet

Kanskje du teller feil og får i deg mer enn du tror?

Spiser du lite nok går du ned...

Anonymous poster hash: b1ace...531

Skrevet

Men så lenge jeg får i meg såpass få kcal i snitt bør det jo være UMULIG ikke å gå ned i vekt!?? Jeg har gått ned masse tidligere ved å spise samme type mat som nå, men disse siste kiloene sitter jo som støpt!!! :-(

Jeg trener ca annenhver dag, både cardio og styrke. Og jeg spiser sunt, men variert. Forstår rett og slett ikke helt hvorfor kroppen plutselig nekter å slippe kiloene. . :-/

Vektnedgang kan ikke bare ses ut fra kalorier - man må se på hvor man får de kaloriene fra.

Spiser du ting som gjør blodsukkeret ditt mer ustabilt så vil hormonene dine fremme fettlagring og sette på bremsene for fett-tap. Samme kan skje om du får i deg for lite fett, ev. ikke får i deg riktig fett.

Kanskje treningen blir for mye for kroppen (hvis du ikke har trent så ofte tidligere), da blir det også et stress for kroppen, og da kan den reagere med å holde på energien.

Dårlig søvn, lite omega3, stress er også ting som kan hemme vektnedgang.

"Sunt og variert" trenger ikke være riktig for din kropp, eller riktig for en vektnedgang for din kropp.

Skrevet

Spiser du lite nok går du ned...

Anonymous poster hash: b1ace...531

Ikke nødvendigvis!

Skrevet

Kanskje fett blir til muskler?

Anonymous poster hash: 1aec5...44e

Skrevet

Men det kan da umulig være feil for min kropp så lenge jeg alleredd har gått ned mange kilo på denne måten?

Jeg har trent i mange år, så det er neppe der problemet ligger. Og kaloritelling har jeg oversikten over, har jo holdt på med det mesteparten av det året jeg tok av de første 18 kiloene. Men nå har kroppen bremset helt! Fader...skjønner ikke dette!! :-/

Kan sett være et veldig laaangvarig såkalt "vektplatå?" At kroppen kvier seg ekstra for å miste disse siste kiloene? :-P

HI

Skrevet

Hadde IKKE gjort noe om det skyldtes mindre fett og mer muskler! :-P Jeg har hatt en litt laber periode med trening mot slutten av året ifjor (1-2ggr/uke), før jeg tok meg sammen igjen på nyåret (ca 4 ggr/uke). Kanskje dette rett og slett gjorde litt susen for muskelproduksjonen igjen!?

Hi

Skrevet

Drit i vekten, men ta frem målebåndet.

Sikker på at kroppen din forandrer seg selv om ikke vekten går nedover nå på slutten.

So du selv sier, så har du tatt opp igjen treningen og som du vet så veier muskler mer en fett. :)

Skrevet

Ja...hadde jeg bare vært flink il å måle fra dag 1. Angre jeg på! Men ser jo selvsagt på klærne hvor enormt stor forskjell det er. ;-)

Får begynne å måle igjen. Samboeren min sier magen min et mindre iallfall. .. så kan vel stemme da, at treningen har hatt større effekt på kroppssammensetningen igjen i det siste. Wohooo! :-P

Takk for alle svar! Får bare holde ut og kjøre på, og kanskje drite mer i vekta ja. ;-)

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...