Anonym bruker Skrevet 18. februar 2015 #1 Skrevet 18. februar 2015 Hvordan foregår dette? Ansatt 100% et sted - sykmeldt i snart et år. Nå 60 % sykemeldt! Har fått beskjed om at jeg bør søke 50 % aap. Hvordan fungerer dette? Blir jeg fortsatt å regne som ansatt 100 %? Får jeg da lønn fra arbeidsgiver for de 50 % jeg jobber, og resten fra NAV? Anonymous poster hash: d94b4...83a
C&M&H Skrevet 18. februar 2015 #2 Skrevet 18. februar 2015 Du må søke aap fordi sykepengerettigheten din går ut. Det påvirker ikke ansettelsesforholdet ditt. Du vil få lønn når du jobber ja, og aap de dagene du ikke jobber.
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2015 #3 Skrevet 18. februar 2015 Hva som skjer med arbeidsforholdet ditt er opp til arbeidsgiver. De kan med loven i hånd si deg opp når du har vært sykemeldt i et år, ønsker de å frigi stillingen til noen andre så kan de det. Men det vanlige er å gi permisjon. Du må altså søke permisjon fra den delen av stillingen din du ikke klarer pga sykdom, i ditt tilfelle søker du da 50% permisjon. Den 50% du da har permisjon fra får du penger av nav for, men bare 66% av din opprinnelige lønn. Den delen av stillingen du jobber får du selvfølgelig vanlig lønn for fra arbeidsgiver. Det går ikke an å søke 50% aap da, du søker om aap og får det innvilget. Så leverer du meldekort annenhver uke hvor du skriver hvor mye du jobber, jobber du 2 dager i uken får du aap for de 3 dagene du ikke har vært på jobb den uken. Anonymous poster hash: 8878e...535
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå