Anonym bruker Skrevet 18. februar 2015 #1 Skrevet 18. februar 2015 Hei. Vi skal feire guttens 4års dag på lørdag og blir 22 stykker her. 6 barn og 16 voksne. Trenger gode tips til hvilke mat jeg kan servere, kakene har jeg kontroll på, men står litt stille i forhold til middag... Ønsker at det skal være litt lettvint, og ikke koste sånn altfor mye.... Har dere noen gode tips? Gjerne som kan lages kvelden før... Anonymous poster hash: 03c22...d12
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2015 #2 Skrevet 18. februar 2015 Lapskaus, gryterett, lasagne, taco, pastasalat med kylling/skinke og baguetter Anonymous poster hash: 4f10e...0c8
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2015 #3 Skrevet 18. februar 2015 Pizzasnurrer, taco, pizza, pølser med lompe, fiskekarbonader i rundstykke med salat, bakt potet med valgfritt fyll, pasta bolognese er billig og enkelt og sausen kan lages på forhånd. Anonymous poster hash: 997a1...512
Gjest Skrevet 18. februar 2015 #4 Skrevet 18. februar 2015 Pølser Hjemmelaget kylling nuggets Pannekaker Mini burgere Mini pizza Bursdag er bursdag
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2015 #5 Skrevet 18. februar 2015 Pølser og potetmos, evnt. pølser i brød/lompe Lasagne Pizza Rundstykker m/div. pålegg Taco Kjøttsuppe/lapskaus Gryterett m/ris og salat Pastaskruer m/kjøttsaus Anonymous poster hash: 533fb...56c
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2015 #6 Skrevet 18. februar 2015 Takker for tips. Er ute etter noe litt annet, men vet ikke hva,,, har laget det meste av dette før, utenom pølser, det liker verken jeg eller ungene... Anonymous poster hash: 03c22...d12
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2015 #7 Skrevet 18. februar 2015 Kyllingvinger eller kyllingklubber Tomatsuppe Tapas med litt barnevennlige retter Anonymous poster hash: 49877...938
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2015 #8 Skrevet 18. februar 2015 Kyllingspyd? Anonymous poster hash: 13375...909
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2015 #9 Skrevet 18. februar 2015 Et godt brød og en stoooooor gryte med hjemmelaget minestrone /chili con carne eller noe sånt Anonymous poster hash: 27a07...619
Gjest ronja røverdatter Skrevet 18. februar 2015 #10 Skrevet 18. februar 2015 Fylte horn, ev. en salat ved siden av. Fiskesuppe Bogskinke (eller annen skinke) med grønnsaker og varm eller kald saus.
MammantilNurket Skrevet 18. februar 2015 #11 Skrevet 18. februar 2015 (endret) Hva med ungarsk gulasjsuppe? Supergodt, mettende og lettvint, retro og litt spennende på en gang. Den kan med fordel lages dagen før. Veldig greit å lage til mange og heller ikke avsindig dyrt - kjøp høyrygg (gjerne i Sverige, men grei pris på denne siden av grensen også) Serveres med focaccia i langpanne og hjemmelaget aioli. Har du varmluftsovn kan du smette inn to brød på en gang Vil du ha oppskriften min? Endret 18. februar 2015 av MammantilNurket
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2015 #12 Skrevet 18. februar 2015 En deilig salat. Kyllingspyd. Focaccia. En artig sak; kutt gode pølser i tre. Tre ukokt spaghetti gjennom pølsene. Kok dem. Barna synes det er dødskult. Fiskedpyd. Dessert; ha en halv vannmelon. Lag fruktspyd som du setter oppi vannmelonen. Anonymous poster hash: c338c...f7d
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2015 #13 Skrevet 19. februar 2015 Gratulerer med dagen til gutten din:) vi skal også feire 4 årsdag til jenta vår i helga. Jeg lager hjemmelagd gryterett med grovhakk av elg. Ris og salat til. Ska lage gryteretten på fredag tenkte jeg så den er klar til lørdag. Anonymous poster hash: cd6c3...ab0
LeTwinsA Skrevet 19. februar 2015 #14 Skrevet 19. februar 2015 Mammantilnurket, jeg vil iallefall ha oppskriften da dette er noe av det beste jeg vet <3
Collette Skrevet 19. februar 2015 #15 Skrevet 19. februar 2015 Hva med ungarsk gulasjsuppe? Supergodt, mettende og lettvint, retro og litt spennende på en gang. Den kan med fordel lages dagen før. Veldig greit å lage til mange og heller ikke avsindig dyrt - kjøp høyrygg (gjerne i Sverige, men grei pris på denne siden av grensen også) Serveres med focaccia i langpanne og hjemmelaget aioli. Har du varmluftsovn kan du smette inn to brød på en gang Vil du ha oppskriften min? Åååå!! Jeg vil ha oppskrift!! 😊😊😊
MammantilNurket Skrevet 19. februar 2015 #16 Skrevet 19. februar 2015 (endret) Her kommer den. Dette er nok til 10 pers: Kutt opp 1,2 kg.høyrygg. Kutt opp 1 purre, 6 store poteter og 4-5 røde paprika. Brun kjøttet litt ad gangen i smør i stekepanne. Kutt opp fire gule løk, litt rød chilli og 2-3 fedd hvitløk. Fres dette i litt smør i en stooor kjele. Tilsett kjøttet og et lite glass tomatpuré og sjenerøst med paprikapulver. Røres sammen. Tilsett grønnsaker. Hell over 1,5 liter oksekraft. Du kan også bruke vann og fond. La det putre en god stund til kjøttet er mørt. NB: Smak til med salt, pepper og litt sukker. Min egen vri er å tilsette noen ruter mørk sjokolade - gir en deilig rund smak Endret 19. februar 2015 av MammantilNurket
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2015 #17 Skrevet 19. februar 2015 Pølser i brød Hamburgere i brød Pita pizza/pizza/ Pizzasnurrer Taco Anonymous poster hash: f67a4...589
Collette Skrevet 19. februar 2015 #18 Skrevet 19. februar 2015 Her kommer den. Dette er nok til 10 pers: Kutt opp 1,2 kg.høyrygg. Kutt opp 1 purre, 6 store poteter og 4-5 røde paprika. Brun kjøttet litt ad gangen i smør i stekepanne. Kutt opp fire gule løk, litt rød chilli og 2-3 fedd hvitløk. Fres dette i litt smør i en stooor kjele. Tilsett kjøttet og et lite glass tomatpuré og sjenerøst med paprikapulver. Røres sammen. Tilsett grønnsaker. Hell over 1,5 liter oksekraft. Du kan også bruke vann og fond. La det putre en god stund til kjøttet er mørt. NB: Smak til med salt, pepper og litt sukker. Min egen vri er å tilsette noen ruter mørk sjokolade - gir en deilig rund smak Takk!! 👍💜
MammantilNurket Skrevet 19. februar 2015 #19 Skrevet 19. februar 2015 Her kommer den. Dette er nok til 10 pers: Kutt opp 1,2 kg.høyrygg. Kutt opp 1 purre, 6 store poteter og 4-5 røde paprika. Brun kjøttet litt ad gangen i smør i stekepanne. Kutt opp fire gule løk, litt rød chilli og 2-3 fedd hvitløk. Fres dette i litt smør i en stooor kjele. Tilsett kjøttet og et lite glass tomatpuré og sjenerøst med paprikapulver. Røres sammen. Tilsett grønnsaker. Hell over 1,5 liter oksekraft. Du kan også bruke vann og fond. La det putre en god stund til kjøttet er mørt. NB: Smak til med salt, pepper og litt sukker. Min egen vri er å tilsette noen ruter mørk sjokolade - gir en deilig rund smak Takk!! 👍💜 Bare hyggelig jeg pleier å lage den dagen før. Den smaker best når smakene får satt seg over natten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå