Gå til innhold

Mat i bursdag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Vi skal feire guttens 4års dag på lørdag og blir 22 stykker her. 6 barn og 16 voksne. Trenger gode tips til hvilke mat jeg kan servere, kakene har jeg kontroll på, men står litt stille i forhold til middag... Ønsker at det skal være litt lettvint, og ikke koste sånn altfor mye.... Har dere noen gode tips? Gjerne som kan lages kvelden før...

Anonymous poster hash: 03c22...d12

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lapskaus, gryterett, lasagne, taco, pastasalat med kylling/skinke og baguetter

Anonymous poster hash: 4f10e...0c8

Skrevet

Pizzasnurrer, taco, pizza, pølser med lompe, fiskekarbonader i rundstykke med salat, bakt potet med valgfritt fyll, pasta bolognese er billig og enkelt og sausen kan lages på forhånd.

Anonymous poster hash: 997a1...512
Skrevet

Pølser

Hjemmelaget kylling nuggets

Pannekaker

Mini burgere

Mini pizza

Bursdag er bursdag :)

Skrevet

Pølser og potetmos, evnt. pølser i brød/lompe

Lasagne

Pizza

Rundstykker m/div. pålegg

Taco

Kjøttsuppe/lapskaus

Gryterett m/ris og salat

Pastaskruer m/kjøttsaus

Anonymous poster hash: 533fb...56c
Skrevet

Takker for tips. Er ute etter noe litt annet, men vet ikke hva,,, har laget det meste av dette før, utenom pølser, det liker verken jeg eller ungene...

Anonymous poster hash: 03c22...d12

Skrevet

Kyllingvinger eller kyllingklubber

Tomatsuppe

Tapas med litt barnevennlige retter

Anonymous poster hash: 49877...938

Skrevet

Kyllingspyd?

Anonymous poster hash: 13375...909

Skrevet

Et godt brød og en stoooooor gryte med hjemmelaget minestrone /chili con carne eller noe sånt

Anonymous poster hash: 27a07...619

Gjest ronja røverdatter
Skrevet

Fylte horn, ev. en salat ved siden av.

Fiskesuppe

Bogskinke (eller annen skinke) med grønnsaker og varm eller kald saus.

Skrevet (endret)

Hva med ungarsk gulasjsuppe? Supergodt, mettende og lettvint, retro og litt spennende på en gang. Den kan med fordel lages dagen før. Veldig greit å lage til mange og heller ikke avsindig dyrt - kjøp høyrygg (gjerne i Sverige, men grei pris på denne siden av grensen også)

Serveres med focaccia i langpanne og hjemmelaget aioli. Har du varmluftsovn kan du smette inn to brød på en gang :)

Vil du ha oppskriften min? :)

Endret av MammantilNurket
Skrevet

En deilig salat.

Kyllingspyd.

Focaccia.

En artig sak; kutt gode pølser i tre. Tre ukokt spaghetti gjennom pølsene.

Kok dem. Barna synes det er dødskult.

Fiskedpyd.

Dessert; ha en halv vannmelon.

Lag fruktspyd som du setter oppi vannmelonen.

Anonymous poster hash: c338c...f7d

Skrevet

Gratulerer med dagen til gutten din:) vi skal også feire 4 årsdag til jenta vår i helga. Jeg lager hjemmelagd gryterett med grovhakk av elg. Ris og salat til. Ska lage gryteretten på fredag tenkte jeg så den er klar til lørdag.

Anonymous poster hash: cd6c3...ab0

Skrevet

Mammantilnurket, jeg vil iallefall ha oppskriften da dette er noe av det beste jeg vet <3

Skrevet

Hva med ungarsk gulasjsuppe? Supergodt, mettende og lettvint, retro og litt spennende på en gang. Den kan med fordel lages dagen før. Veldig greit å lage til mange og heller ikke avsindig dyrt - kjøp høyrygg (gjerne i Sverige, men grei pris på denne siden av grensen også)

Serveres med focaccia i langpanne og hjemmelaget aioli. Har du varmluftsovn kan du smette inn to brød på en gang :)

Vil du ha oppskriften min? :)

Åååå!! Jeg vil ha oppskrift!! 😊😊😊

Skrevet (endret)

Her kommer den. Dette er nok til 10 pers:

Kutt opp 1,2 kg.høyrygg. Kutt opp 1 purre, 6 store poteter og 4-5 røde paprika. Brun kjøttet litt ad gangen i smør i stekepanne.

Kutt opp fire gule løk, litt rød chilli og 2-3 fedd hvitløk. Fres dette i litt smør i en stooor kjele.

Tilsett kjøttet og et lite glass tomatpuré og sjenerøst med paprikapulver. Røres sammen. Tilsett grønnsaker. Hell over 1,5 liter oksekraft. Du kan også bruke vann og fond.

La det putre en god stund til kjøttet er mørt. NB: Smak til med salt, pepper og litt sukker. Min egen vri er å tilsette noen ruter mørk sjokolade - gir en deilig rund smak :)

Endret av MammantilNurket
Skrevet

Pølser i brød

Hamburgere i brød

Pita pizza/pizza/

Pizzasnurrer

Taco

Anonymous poster hash: f67a4...589

Skrevet

Kutt opp 1,2 kg.høyrygg. Kutt opp 1 purre, 6 store poteter og 4-5 røde paprika. Brun kjøttet litt ad gangen i smør i stekepanne.

Kutt opp fire gule løk, litt rød chilli og 2-3 fedd hvitløk. Fres dette i litt smør i en stooor kjele.

Tilsett kjøttet og et lite glass tomatpuré og sjenerøst med paprikapulver. Røres sammen. Tilsett grønnsaker. Hell over 1,5 liter oksekraft. Du kan også bruke vann og fond.

La det putre en god stund til kjøttet er mørt. NB: Smak til med salt, pepper og litt sukker. Min egen vri er å tilsette noen ruter mørk sjokolade - gir en deilig rund smak :)

Takk!! 👍💜

Skrevet

Takk!! 👍💜

Bare hyggelig :) jeg pleier å lage den dagen før. Den smaker best når smakene får satt seg over natten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...