Gå til innhold

pannekakefest

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal arrangere en pannekakefest. Det blir en fest for å feire noe, og 9 åringen har bestemt hovedmenyen. Pannekaker.

Bestemor og bestefar, mor og far og 3 veninder skal bli med på pannekakefesten.

Jeg tenker lage ertersuppe, steke bacon, og servere blåbærsyltetøy, og sukker til pannekakene. Når jeg var lita var det aldrig pannekaker alene til middag, det var altid pannekake og ertersuppe. Selv om jeg aldrig har gjort det i voksen alder.

Hva skal vi ha til dessert???

Artige forslag.....????

Anonymous poster hash: ad0c1...621

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skubbe.....

Skrevet (endret)

Kjempestas :)

Jeg synes lønnesirup er et must til pannekaker - i tillegg til bacon og blåbær.

Det er også kjempegodt med brie eller blåmuggost på pannekakene sammen med bacon og sirupen ;)

Jeg foretrekker grønn ertesuppe. Tillater meg å dele min superenkle oppskrift. Dette er nok til 3-4 personer:

Fres litt finhakket sjalottløk og litt hvitløk i smør. Ta det bli blankt. Tilsett 1 liter kyllingkraft ev. 1 liter vann m/fond. Ha i en pose frosne selskapserter og kok opp. Fres med stavmixer og passer gjennom en sil sluk at du får vekk skolmene. Tilsett lit matfløte, smak til med pepper og litt timian (og ev.salt). Kok opp og server :)

Endret av MammantilNurket
Skrevet

Kjempestas :)

Jeg synes lønnesirup er et must til pannekaker - i tillegg til bacon og blåbær.

Det er også kjempegodt med brie eller blåmuggost på pannekakene sammen med bacon og sirupen ;)

Jeg foretrekker grønn ertesuppe. Tillater meg å dele min superenkle oppskrift. Dette er nok til 3-4 personer:

Fres litt finhakket sjalottløk og litt hvitløk i smør. Ta det bli blankt. Tilsett 1 liter kyllingkraft ev. 1 liter vann m/fond. Ha i en pose frosne selskapserter og kok opp. Fres med stavmixer og passer gjennom en sil sluk at du får vekk skolmene. Tilsett lit matfløte, smak til med pepper og litt timian (og ev.salt). Kok opp og server :)

åååhhh, den hørtes god ut...takk takk takk......

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...