Anonym bruker Skrevet 18. februar 2015 #1 Skrevet 18. februar 2015 Kjøpte de på Lørdag og jeg synes de ser ut som de har stått i over en uke, syns ikke de er pene og har mest lyst å klage men er usikker. Hva tror dere? Anonymous poster hash: b94ff...a67
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2015 #2 Skrevet 18. februar 2015 Er det du som har kuttet dem eller er det en bukett som forhandler har gjort klar for deg? Har du gjort det selv så kan det være årsaken til at de henger med hodet så fort. Jeg føler forøvrig at rosene jeg kjøper hos rema og Kiwi o.l butikker, holder seg bedre enn blomster fra blomsterforretninger! Anonymous poster hash: a1810...667
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2015 #3 Skrevet 18. februar 2015 Bortsett fra det ene gule bladet ser de ikke så ille ut. Med mindre blomstene ble solgt med garanti om at de skulle stå så og så mange dager, så har du neppe noe å klage på. Disse blomstene har antakelig blitt sendt langveis med fly, og det er rett og slett grenser for hvor lenge avskårne blomster klarer seg. Anonymous poster hash: 1073f...80b
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2015 #4 Skrevet 18. februar 2015 Ser ikke noe problem med de. Anonymous poster hash: e0648...7c8
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2015 #5 Skrevet 18. februar 2015 Er det du som har kuttet dem eller er det en bukett som forhandler har gjort klar for deg? Har du gjort det selv så kan det være årsaken til at de henger med hodet så fort. Jeg føler forøvrig at rosene jeg kjøper hos rema og Kiwi o.l butikker, holder seg bedre enn blomster fra blomsterforretninger!Anonymous poster hash: a1810...667 Kjøpte de på floriss, har snittet dem selv og ordnet, men syns ikke der er noe fine Jeg er veldig flink med roser og pleier å ha dem fine i over 2 uker faktisk men disse her var ikke mye fine. Anonymous poster hash: b94ff...a67
*Nøtta* Skrevet 18. februar 2015 #6 Skrevet 18. februar 2015 (endret) Synest ikke desse ser så ille ut jeg. Sett bortifra det ene brune bladet. (som du bør fjerne så rottenskapen ikke sprer seg) På blomsterbutikkene pleier vi å plukke av de ytterste kronbladene på roser for å få de til å se jevnere og penere ut. Det er de badene som du ser spriker veldig på rosene dine. Det er egentlig ikke kronblader, men blad fra knoppene. Bort med de! Og du skal se at hele buketten forandrer seg. Nå ser jeg at du er flink med roser, men et annet tips kan også være å dyppe stilkene i kokende vann i 20 sekunder etter at de har fått seg et nytt snitt. På den måten åpner du opp årene som suger opp vann. Endret 18. februar 2015 av *Nøtta*
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2015 #7 Skrevet 18. februar 2015 Synest ikke desse ser så ille ut jeg. Sett bortifra det ene brune bladet. (som du bør fjerne så rottenskapen ikke sprer seg) På blomsterbutikkene pleier vi å plukke av de ytterste kronbladene på roser for å få de til å se jevnere og penere ut. Det er de badene som du ser spriker veldig på rosene dine. Det er egentlig ikke kronblader, men blad fra knoppene. Bort med de! Og du skal se at hele buketten forandrer seg. Nå ser jeg at du er flink med roser, men et annet tips kan også være å dyppe stilkene i kokende vann i 20 sekunder etter at de har fått seg et nytt snitt. På den måten åpner du opp årene som suger opp vann. Tusen takk for gode tips. Jeg pleier å snitte dem på nytt etter 5 dager, vaske vasen med Klorin, fylle på 1 liter vann og ta i rosenæring. Og de holder seg i nesten 3 uker. Men disse var litt "sløvere" syns jeg! Skal gjøre som du sier, takk Anonymous poster hash: b94ff...a67
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå