Anonym bruker Skrevet 18. februar 2015 #1 Skrevet 18. februar 2015 Hva ville dere valgt i vår situasjon, og hvorfor? Vi skal til "syden" i sommer, og på hotellet kan man velge mellom ingenting, bare frokost og all inclusive. Det går dessverre ikke an å velge inclusive der man f.eks. har 5 lunsjer og 5 middager slik som det går an noen steder. Hotellrommet er et dobbelt familierom, og jeg kan ikke se for meg at det er noen mulighet for å lage mat der i det hele tatt. Stedet vi skal til har priser der man må ut med ca 150 kr for en middag med litt drikke til en person, og hotellet ligger en drøy mil utenfor en populær by. Familien vår består av to voksne og fire barn i alderen 6-13 år, noe som gjør at prisen for all inclusive for to uker er ganske høy, ca 18 000 kr, men da inkluderer det også badehåndklær og air condition på rommet. På den annen side er to av barna våre litt ekstra krevende og kan være en liten prøvelse å ha med seg på restauranter der man må sitte en stund og vente på maten. Det er heller ikke, slik vi har skjønt det, noe særlig med spisesteder like i nærheten av hotellet, man må inn til byen. Målet med ferien er først og fremst det å være sammen som familie, hvile og hente krefter, få litt varme og sol på kroppen og bade, men vi vil jo også gjerne se oss litt rundt og ikke bare være på hotellområdet. Derfor er jeg litt redd for at om vi betaler så mye for all inclusive, så vil det bli en høyere terskel for å ikke spise der (siden vi alt har betalt for alle måltider). På en annen side ser jeg for meg at det vil bli veldig stress rundt matsituasjonene uten. Vi har ikke overflod av penger, og dette er første gang vi har råd til å reise sydover med alle barna. Anonymous poster hash: 821ea...9d6
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2015 #2 Skrevet 18. februar 2015 Det er jo litt hyggelig å spise forskjellig mat hver dag, istede for å være prisgitt det dere får servert på hotellet... Da får dere flere opplevelser, sikkert både gode og mindre gode, mem som dere kan le av snere. Stort pluss at man på den måten støtter de lokale bedriftene :-) Anonymous poster hash: a478e...1d6
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2015 #3 Skrevet 18. februar 2015 D spørs jo veldig hvor du skal.... Ligger hotellet litt "for seg selv" eller er d "omringet" av tilbud. Noen hotell har fantastisk mat, andre kjedelig/dårlig mat... Kan anbefale Sunwing Resort Side West i Tyrkia, kjempegod mat! Vi har vært der flere ganger Ellers er d jo vanlig at unger under 12 år spiser gratis... Hos Ving & Star Tour iallefall.. Anonymous poster hash: ce2b8...33f
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2015 #4 Skrevet 18. februar 2015 D spørs jo veldig hvor du skal.... Ligger hotellet litt "for seg selv" eller er d "omringet" av tilbud. Noen hotell har fantastisk mat, andre kjedelig/dårlig mat... Kan anbefale Sunwing Resort Side West i Tyrkia, kjempegod mat! Vi har vært der flere ganger Ellers er d jo vanlig at unger under 12 år spiser gratis... Hos Ving & Star Tour iallefall.. Anonymous poster hash: ce2b8...33f Det ligger litt for seg selv, men i følge kommentarer fra tidligere gjester, skal maten på hotellet være veldig god og variert. Altså mye å velge mellom hver dag. De tre minste barna spiser gratis, men vi må betale for eldstemann, derfor blir det dyrt. HI Anonymous poster hash: 821ea...9d6
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2015 #5 Skrevet 18. februar 2015 Hadde helt klart gått for all inclusive. Det letter veeeeldig på frihetsfølelsen og ferien når du vet at det alltid er et måltid tilgjengelig - særlig som du sier med to krevende barn. (Kjenner til det...) hvis dere går ut en kveld så blir det en liten ekstra utgift, i stedenfor at dere har "jakten på mat" i bakhodet hele dagen som vil komme til å bli en stressfaktor. Kos dere! Anonymous poster hash: 100fd...dd7
*Nøtta* Skrevet 18. februar 2015 #6 Skrevet 18. februar 2015 (endret) Om dere kommer til å tilbringe dagen på hotellområdet, ved bassenget og slikt, ville jeg helt klart valgt all inclusive. Ja, det var dyrt, men guriland så sytaløst! Om dagene tilbringes på stranden et stykke ifra hotellet ville jeg antatt at vi kom til å kjøpe lunsj på strandbarene så da tror jeg nok at inclusive hadde falt litt bort for vår del. det fine med inlusive er jo at du kan forsyne deg med frukt, is og drikke gjennom hele dagen... Enig med h*n over meg her også. Endret 18. februar 2015 av *Nøtta*
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2015 #7 Skrevet 18. februar 2015 Takk for nyttige innspill! Jeg hellet mest mot all inclusive selv, og nå ble jeg egentlig bare enda mer sikker på at det antagelig er det rette valget for oss HI Anonymous poster hash: 821ea...9d6
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2015 #8 Skrevet 18. februar 2015 Om dere kommer til å tilbringe dagen på hotellområdet, ved bassenget og slikt, ville jeg helt klart valgt all inclusive. Ja, det var dyrt, men guriland så sytaløst! Om dagene tilbringes på stranden et stykke ifra hotellet ville jeg antatt at vi kom til å kjøpe lunsj på strandbarene så da tror jeg nok at inclusive hadde falt litt bort for vår del. det fine med inlusive er jo at du kan forsyne deg med frukt, is og drikke gjennom hele dagen... Enig med h*n over meg her også. Hotellet "vårt" har strandbar med lunsjservering som en del av AI AI er herlig når man reiser med barn!! Der er forresten ofte lekeområder i nærheten av spiseområdet, slik at unger med "makk i rompa" har noe å styre med Anonymous poster hash: ce2b8...33f
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2015 #9 Skrevet 18. februar 2015 Har du lyst til å fortelle hvilket hotell/hvor d er, HI? Anonymous poster hash: ce2b8...33f
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2015 #10 Skrevet 18. februar 2015 Takk for nyttige innspill! Jeg hellet mest mot all inclusive selv, og nå ble jeg egentlig bare enda mer sikker på at det antagelig er det rette valget for oss HI Anonymous poster hash: 821ea...9d6 I deres situasjon ville jeg valg AI uten tvil. Dersom dere må inn til byn for å spise blir det dyrt. 150kr pr pers pluss taxi, ekstra drikke, dessert, ol det baller fort på seg spesielt når en har med 4 barn! Vi hadde alltid AI da barna var små for å slippe den evidelige jakten etter en plass å spise både til lunsj og middag. Nå når barna er eldre syns vi det er kjekt å prøve ut nye spisesteder hver dag. Frokost har vi alltid i hotellresturanten. Anonymous poster hash: 3f156...0e3
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2015 #11 Skrevet 18. februar 2015 Vi har vært på 3 hoteller med all inclusive. Maten var variert og god med mye å velge mellom for alle. I tillegg kunne vi hente brus, vann og slush når vi ville. Noen typer is var også gratis for ungene. Man kunne hente snack som osteskiver, baguetter osv mellom måltidene. Når vi er i syden står vi tidlig opp. Det er herlig å finne god plass ved bassenget og lese en bok, spille kort osv før frokost. Vi er som regel ved bassenget formiddag og stranda etter lunsj. Så er det dusjing og middag. Etterpå er det som regel underholdning på hotellet noe barna synes er gøy. Når den er slutt i 22-23 tida legger vi oss hele gjengen! På sydentur slapper vi bare av. Opplevelser får vi på storbytur! Dere kan ta all inclusive og så spise frokost. Ta ut på tur og være hjemme igjen til sen middag på hotellet! Anonymous poster hash: d260f...410
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå