Anonym bruker Skrevet 18. februar 2015 #1 Skrevet 18. februar 2015 Sist gang jeg fødte, var det en snill sykepleier på fødeavdelingen som lagde til et ullomslag til meg rundt brystene da jeg begynte å få feber og verkende bryster. Det ble klippet ut fra en nettingtruse + løs ull som ble lagt inn på en måte. Ble kastet etter bruk, men reddet meg antakeligvis fra brystbetennelse. Klarer ikke helt å forklare hva det var. Noen som forstår? Hvor får man kjøpt det og hva heter det? Tenker det kan være greit å ha til etter fødselen denne gangen... Anonymous poster hash: 4db35...d71
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2015 #2 Skrevet 18. februar 2015 Du får kjøpt ammeinnlegg i ull, de er veldig fine, er ikke engangs.. de har dem flere steder, der de har annet babyutstyr. Muligens på apoteket også. Anonymous poster hash: cb782...bf5
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2015 #3 Skrevet 18. februar 2015 Det er vel bare det at ull holder brystene varme? Det er viktig for å unngå betennelse. Jeg var helt avhengig av mine under siste amming. Kjøpte dem på apoteket. Anonymous poster hash: 4ead2...dd6
Gjest mammatilenprins Skrevet 18. februar 2015 #4 Skrevet 18. februar 2015 nettingstrømpa som sykehuset bruker får man kjøpt på apoteket. Ammeinnlegg i ull får man sikkert kjøpt flere steder, men nostebarn.no har i hvertfall.
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2015 #5 Skrevet 18. februar 2015 Takk for svar. Sånn ull de brukte var mye tykkere, og dekket hele brystene, ble lagt inni som et pledd nesten. Var løs, og de formet den til selv. Ullinnlegg har jeg fra før. Tenkte mer på den type ull de brukte på sykehuset... Anonymous poster hash: 4db35...d71
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2015 #6 Skrevet 18. februar 2015 Fikk det samme av en på Riksen. Hun kalte det fettull. Anonymous poster hash: 8f61b...d60
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2015 #7 Skrevet 18. februar 2015 Takk for svar. Sånn ull de brukte var mye tykkere, og dekket hele brystene, ble lagt inni som et pledd nesten. Var løs, og de formet den til selv. Ullinnlegg har jeg fra før. Tenkte mer på den type ull de brukte på sykehuset... Anonymous poster hash: 4db35...d71 Er det ikke bare helt ubehandlet, lett tovet ull? Luktet den sau? Anonymous poster hash: 4ead2...dd6
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2015 #8 Skrevet 18. februar 2015 Fikk det samme av en på Riksen. Hun kalte det fettull. Anonymous poster hash: 8f61b...d60 Takk skal prøve å google det, kanskje jeg skal spørre etter fettull på apoteket. Tror dette er det jeg også fikk, navnet hørtes kjent ut. HI Anonymous poster hash: 4db35...d71
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2015 #9 Skrevet 18. februar 2015 Takk for svar. Sånn ull de brukte var mye tykkere, og dekket hele brystene, ble lagt inni som et pledd nesten. Var løs, og de formet den til selv. Ullinnlegg har jeg fra før. Tenkte mer på den type ull de brukte på sykehuset...Anonymous poster hash: 4db35...d71 Er det ikke bare helt ubehandlet, lett tovet ull? Luktet den sau? Anonymous poster hash: 4ead2...dd6 Det kan hende ja, husker ikke om det luktet sau eller ikke. Hvor får man kjøpt slik? Anonymous poster hash: 4db35...d71
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2015 #10 Skrevet 18. februar 2015 Fettvatt. Ull med lanolin. Bruker det på Ahus også Anonymous poster hash: 88b9d...9e7
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2015 #11 Skrevet 18. februar 2015 Mener ikke å være frekk, men hvorfor spør du her og ikke på sykehuset der du faktisk fikk det fra? Anonymous poster hash: bd8cd...c8f
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2015 #12 Skrevet 18. februar 2015 Mener ikke å være frekk, men hvorfor spør du her og ikke på sykehuset der du faktisk fikk det fra? Anonymous poster hash: bd8cd...c8f Veldig kjekt for alle oss andre som lurer at dette ble avklart her inne. Anonymous poster hash: 1363c...95c
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2015 #13 Skrevet 23. februar 2015 Mener ikke å være frekk, men hvorfor spør du her og ikke på sykehuset der du faktisk fikk det fra?Anonymous poster hash: bd8cd...c8f Takk for svar alle. Spør her fordi terskelen er mindre enn å ringe opp fødeavdelingen i en annen by for en fødsel som var for flerer siden for å spørre om noe jeg aldri helt fikk med meg hva var. Anonymous poster hash: 4db35...d71
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå