Anonym bruker Skrevet 17. februar 2015 #1 Skrevet 17. februar 2015 Og hvordan takler dere situasjonen? Har barnet ditt blitt redd fremmede? Anonymous poster hash: e4cf2...2c3
Elsker livet Skrevet 17. februar 2015 #2 Skrevet 17. februar 2015 Det håper jeg de gjør om jeg ikke er der slik at jeg kan gjøre det selv. Men jeg håper også at de ikke skremmer dem.
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2015 #3 Skrevet 17. februar 2015 Under forutsetning av at det er grunn til det og at det gjøres på en ålreit måte, er det selvsagt greit. Anonymous poster hash: 82bc8...252
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2015 #4 Skrevet 17. februar 2015 Syns det kommer litt ann på hva barnet gjør og alderen til barnet. For småting så syns jeg ikke om at fremmende irettesetter gutten min på 3 år. Han er veldig forsiktig gutt så det hadde han tatt hardt. Syns også at en først kan se om mor sier ifra til barnet.Gjør hun det så er det ingen grunn til at en fremmed skal blande seg inn å kjefte på gutten min. Men sånn som i sommer når sønnen min hellet en bøtte med kaldt vatn over hodet på en gutt vi ikke kjente,så hadde det vært helt på sin plass om foreldrene til denne gutten kjeftet på sønnen min. Kjeftet selvsagt på han selv også,men det hadde nok hatt bedre effekt om en fremmed kjeftet på han. Anonymous poster hash: 11807...1d4
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2015 #5 Skrevet 17. februar 2015 Noen ganger er foreldre så giddalause at jeg må gripe inn. Som den gangen en unge hadde plassert seg i rutsjebanen og nektet mitt barn (og de andre i køen) å rutsje. Anonymous poster hash: 27383...2c8
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2015 #6 Skrevet 17. februar 2015 Hva legger du i å irettesette? Det er selvsagt fint at fremmede sier ifra hvis det er noe. Så lenge de sier det på en ok måte. Anonymous poster hash: ab24f...136
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2015 #7 Skrevet 17. februar 2015 Noen ganger er foreldre så giddalause at jeg må gripe inn. Som den gangen en unge hadde plassert seg i rutsjebanen og nektet mitt barn (og de andre i køen) å rutsje. Anonymous poster hash: 27383...2c8 Sier ifra til fremmede barn bare hvis det går altfor langt. Hvis de plager elker skader mine eller andre barn så gjør jeg noe. Fremmede har fått min til å gråte, han er følsom.. De gangene har det egentlig ikje vært greit, da jar de fått høre det av meg. Men hvis ungene mine var slemme eller ufine så er det greit at en voksen sier ifra på en ordentlig måte. Anonymous poster hash: 10d63...072
MammantilNurket Skrevet 17. februar 2015 #8 Skrevet 17. februar 2015 Har ingen skrupler med å irettesette andres barn. Da går jeg umiddelbart inn i pedagogrollen - er nok litt yrkesskadd. Jeg har irettesatt barn som prater i "stillevognen" på toget, løper inne på kjøpesenteret, sitter i handlekurven som er beregnet på babyer, bråker og står i midtgangen på bussen, klatrer på ting som ikke skal klatres på ... osv. MEN jeg hjelper og trøster også ALLTID barn som trenger det ... Alle barn er alles barn! It takes a village ...
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2015 #9 Skrevet 17. februar 2015 Har ingen skrupler med å irettesette andres barn. Da går jeg umiddelbart inn i pedagogrollen - er nok litt yrkesskadd. Jeg har irettesatt barn som prater i "stillevognen" på toget, løper inne på kjøpesenteret, sitter i handlekurven som er beregnet på babyer, bråker og står i midtgangen på bussen, klatrer på ting som ikke skal klatres på ... osv. MEN jeg hjelper og trøster også ALLTID barn som trenger det ... Alle barn er alles barn! It takes a village ... Du har irettesatt barn som sitter i handlevognen??? Hjelpes!!! Anonymous poster hash: ab24f...136
MammantilNurket Skrevet 17. februar 2015 #10 Skrevet 17. februar 2015 Har ingen skrupler med å irettesette andres barn. Da går jeg umiddelbart inn i pedagogrollen - er nok litt yrkesskadd. Jeg har irettesatt barn som prater i "stillevognen" på toget, løper inne på kjøpesenteret, sitter i handlekurven som er beregnet på babyer, bråker og står i midtgangen på bussen, klatrer på ting som ikke skal klatres på ... osv. MEN jeg hjelper og trøster også ALLTID barn som trenger det ... Alle barn er alles barn! It takes a village ... Du har irettesatt barn som sitter i handlevognen??? Hjelpes!!! Anonymous poster hash: ab24f...136 Nå må du lese ordentlig ... La meg forklare nærmere:På nærbutikken er det to handlekurven med babysete. Disse setene er merket med at de ikke skal brukes av barn over 12 mnd. Jeg synes ikke det er OK når store barn på 5-6 år klatrer og sitter oppe i disse vognene. Grunnene til dette bør være åpenbare.
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2015 #11 Skrevet 17. februar 2015 Fremmede må gjerne irettesette mine barn, om det er grunn for det. De hører gjerne bedre etter også, når det er noen andre enn mamma som gir beskjed også. Anonymous poster hash: 6c998...82e
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2015 #12 Skrevet 17. februar 2015 Ja det må fremmede gjerne gjøre hvis det er grunn til det, og på en respektfull måte. Jeg syns IKKE det var greit med de to gamle damene som kjeftet fordi min seksårige datter var treg å legge flasker inn i pantemaskinen (jeg var der og la også inni så det ville uansett ikke gått mye fortere og når barn ønsker å hjelpe så er det en positiv ting) Jeg ble da eitranes forbainna, som det heter på god trøndersk! Men må si at jeg heller ikke kan fordra foreldre som har som prinsipp at ingen andre kan irettesette deres barn, og blir sinte for det, uansett hvorfor og hvilken måte det blir gjort på! Anonymous poster hash: f8c3e...d40
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2015 #13 Skrevet 18. februar 2015 Det må de gjerne gjør viss jeg feks ikke får med meg situasjonen. Jeg irettesatte et barn en gang, da han drev å skadet dyr. Han ble lei seg og moren så uforstående på meg. Hun satt rett ved sønnen sin, og må ha sett hva han gjorde, da han gjorde det gjentatte ganger. Anonymous poster hash: 8890e...908
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2015 #14 Skrevet 18. februar 2015 Jeg jobber på kjøpesenter og syns enkelte foreldre er et mareritt. "Mammakos/kvalitetstid" i vinterferien betyr for noen å drasse med seg ungene på senteret og slippe dem løs, mens mor handler. Sier i fra når det går for langt. Anonymous poster hash: 58f34...f2c
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2015 #15 Skrevet 18. februar 2015 Håper virkelig andre har vett til å irettesette henne om det trengs. Noe annet ville vært helt idiotisk. Anonymous poster hash: 4d5a0...0b4
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2015 #16 Skrevet 18. februar 2015 Jeg husker fra min egen barndom at den irettesettelsen jeg fikk fra fremmede, den tok jeg mer til meg enn hvis mine foreldre gjorde det. Så den hadde best effekt! Jeg håper mitt barn blir satt på plass hvis han går over en grense! Anonymous poster hash: fd806...8a3
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2015 #17 Skrevet 18. februar 2015 Ja, hvis han ikke oppfører seg som folk så er det fullt lov å si i fra til han. Så lenge det gjøres på en ålreit måte uten å skremme han. Jeg har snakket til andres barn flere ganger, for knuffing på juletrefest og en annen gutt som lå på gulvet og prøvde å spenne bein på meg i bhg. Den siste ble jeg rimelig sint for. Han så på meg og slo ut med armen i det jeg gikk forbi. Stor gutt, som burde visst bedte enn å spenne bein på en annens mor. Jeg blir sjokkert noen ganger, og griper inn der det er behov uten å nøle. Anonymous poster hash: f9b2e...2e8
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2015 #18 Skrevet 18. februar 2015 Syns det kommer litt ann på hva barnet gjør og alderen til barnet. For småting så syns jeg ikke om at fremmende irettesetter gutten min på 3 år. Han er veldig forsiktig gutt så det hadde han tatt hardt. Syns også at en først kan se om mor sier ifra til barnet.Gjør hun det så er det ingen grunn til at en fremmed skal blande seg inn å kjefte på gutten min. Men sånn som i sommer når sønnen min hellet en bøtte med kaldt vatn over hodet på en gutt vi ikke kjente,så hadde det vært helt på sin plass om foreldrene til denne gutten kjeftet på sønnen min. Kjeftet selvsagt på han selv også,men det hadde nok hatt bedre effekt om en fremmed kjeftet på han. Anonymous poster hash: 11807...1d4 Forsiktig gutt som heller bøtte med vann i hodet på fremmede? Jeg har alt annet enn forsiktige unger, men det der hadde de aldri turt! Anonymous poster hash: 48c05...b47
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2015 #19 Skrevet 18. februar 2015 Nei det er ikke greit. Jeg klarer fint å irettesette dem selv. Om en eller annen raring plutselig hadde kjeftet på ungen min på butikken hadde jeg rett og slett bedt vedkommende om å gå. Mine unger er veloppdragne i butikker, hadde de gjort noe så hadde det kun vært snakk om tid før jeg tok tak i det, da skal ikke noen andre komme å blande seg, hører ikke hemme noen plass. Jeg ville aldri lagt meg borti andres barn heller. Anonymous poster hash: e1489...a33
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2015 #20 Skrevet 18. februar 2015 Ja, helt greit så lenge det er grunn til det. Vi var i Italia i sommer, en bitteliten by, og det var omtrent ingen nordmenn der. Så går vi inn i en lekebutikk, sønnen min jubler av glede over at de har den ninjago legoen han vil ha. Da får både jeg og sønnen min kjeft av en norsk mann, fordi sønnen min brukte høy stemme. Hans to barn løper rundt i butikken og skriker samtidig, bare lenger bort med mor. Ble så satt ut både jeg og sønnen min, så vi sa ingenting. Anonymous poster hash: d1ebd...155
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2015 #21 Skrevet 18. februar 2015 Har ingen skrupler med å irettesette andres barn. Da går jeg umiddelbart inn i pedagogrollen - er nok litt yrkesskadd. Jeg har irettesatt barn som prater i "stillevognen" på toget, løper inne på kjøpesenteret, sitter i handlekurven som er beregnet på babyer, bråker og står i midtgangen på bussen, klatrer på ting som ikke skal klatres på ... osv. MEN jeg hjelper og trøster også ALLTID barn som trenger det ... Alle barn er alles barn! It takes a village ... Du har irettesatt barn som sitter i handlevognen??? Hjelpes!!! Anonymous poster hash: ab24f...136 Nå må du lese ordentlig ... La meg forklare nærmere:På nærbutikken er det to handlekurven med babysete. Disse setene er merket med at de ikke skal brukes av barn over 12 mnd. Jeg synes ikke det er OK når store barn på 5-6 år klatrer og sitter oppe i disse vognene. Grunnene til dette bør være åpenbare. Men gjør barn dette helt alene? Få 5-6-åringer er vel i butikken uten foreldrene? Dette høres ut som en situasjon du burde ta opp med foreldrene, ikke barna. Anonymous poster hash: 97b77...60c
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2015 #22 Skrevet 18. februar 2015 Har ingen skrupler med å irettesette andres barn. Da går jeg umiddelbart inn i pedagogrollen - er nok litt yrkesskadd. Jeg har irettesatt barn som prater i "stillevognen" på toget, løper inne på kjøpesenteret, sitter i handlekurven som er beregnet på babyer, bråker og står i midtgangen på bussen, klatrer på ting som ikke skal klatres på ... osv. MEN jeg hjelper og trøster også ALLTID barn som trenger det ... Alle barn er alles barn! It takes a village ... Du har irettesatt barn som sitter i handlevognen??? Hjelpes!!! Anonymous poster hash: ab24f...136 Nå må du lese ordentlig ... La meg forklare nærmere:På nærbutikken er det to handlekurven med babysete. Disse setene er merket med at de ikke skal brukes av barn over 12 mnd. Jeg synes ikke det er OK når store barn på 5-6 år klatrer og sitter oppe i disse vognene. Grunnene til dette bør være åpenbare. Men gjør barn dette helt alene? Få 5-6-åringer er vel i butikken uten foreldrene? Dette høres ut som en situasjon du burde ta opp med foreldrene, ikke barna. Anonymous poster hash: 97b77...60c Vet du... Jeg er så uenig med deg! Unger har godt av å se at andre voksne gir tilsnakk for uakseptabel adferd. Det at man overlater alt til foreldrene synes jeg er en uting. Så lenge irettesettelsen er i forhold til adferden, synes jeg at flere voksne burde engasjere seg i alle barns oppførsel. Anonymous poster hash: 647fd...a52
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2015 #24 Skrevet 18. februar 2015 Har ingen skrupler med å irettesette andres barn. Da går jeg umiddelbart inn i pedagogrollen - er nok litt yrkesskadd. Jeg har irettesatt barn som prater i "stillevognen" på toget, løper inne på kjøpesenteret, sitter i handlekurven som er beregnet på babyer, bråker og står i midtgangen på bussen, klatrer på ting som ikke skal klatres på ... osv. MEN jeg hjelper og trøster også ALLTID barn som trenger det ... Alle barn er alles barn! It takes a village ... Du har irettesatt barn som sitter i handlevognen??? Hjelpes!!! Anonymous poster hash: ab24f...136 Nå må du lese ordentlig ... La meg forklare nærmere:På nærbutikken er det to handlekurven med babysete. Disse setene er merket med at de ikke skal brukes av barn over 12 mnd. Jeg synes ikke det er OK når store barn på 5-6 år klatrer og sitter oppe i disse vognene. Grunnene til dette bør være åpenbare. Men gjør barn dette helt alene? Få 5-6-åringer er vel i butikken uten foreldrene? Dette høres ut som en situasjon du burde ta opp med foreldrene, ikke barna. Anonymous poster hash: 97b77...60c Vet du... Jeg er så uenig med deg! Unger har godt av å se at andre voksne gir tilsnakk for uakseptabel adferd. Det at man overlater alt til foreldrene synes jeg er en uting. Så lenge irettesettelsen er i forhold til adferden, synes jeg at flere voksne burde engasjere seg i alle barns oppførsel. Anonymous poster hash: 647fd...a52 Jeg er ikke imot at voksne, foreldre eller ikke, kan irettesette barn som oppfører seg dårlig. Men jeg synes det blir veldig feil å irettesette et barn for noe foreldrene har gitt klarsignal til. Anonymous poster hash: 97b77...60c
HeltLykkelig ♥♥ Skrevet 18. februar 2015 #25 Skrevet 18. februar 2015 Helt i orden for meg. Men ikke pga at de snakker litt høyt på et fly eller springer i butikken (det gjør de forsåvidt ikke).. EDet mener jeg blir for dumt. Men om ungen min er respektløs eller slem/frekk med andre så feel free 😊
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå