Anonym bruker Skrevet 17. februar 2015 #1 Skrevet 17. februar 2015 Helt ny på dette med å strikke...har kun strikka skjerf, helt vanlig uten mönster. Vil strikke en lue til min datter på 7, hvor mange masker skal jeg ta og når skal jeg felle av? Kan noen väre snill å forklare? Har runde pinner på 3mm og 60 cm. Anonymous poster hash: a185c...772
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2015 #2 Skrevet 17. februar 2015 Hvor mange masker du må ha kommer an på pinnetykkelse og garntykkelse. Tror det blir vanskelig å strikke luen på 60 cm pinne. Ikke helt umulig, men jeg hadde ikke orket. Ev. kan du strikke frem og tilbake og sy sammen etterpå, det kan du gjøre på 60-pinne. Men jeg ville kjøpt en liten pinne i steden for. Søk litt på garnstudio.no så finner du mønster og det skal også finnes videoer der. Anbefaler veldig sterkt å skaffe andre pinner, for ellers tror jeg du dreper lysten til å strikke, det blir så kronglete, og det er unødvendig Anonymous poster hash: 48642...64b
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2015 #3 Skrevet 17. februar 2015 Slike luer liker mine http://garnstudio.com/lang/no/visoppskrift.php?d_nr=s12&d_id=37〈=no Anonymous poster hash: b533d...f04
Sydamen Skrevet 17. februar 2015 #4 Skrevet 17. februar 2015 (endret) Toppers- lua fra Den store Guttestrikkeboka er perfekt for nybegynnere! Pinne 3 1/2 og 4, feller halvparten av maskene de siste rundene, trekker tråden igjennom maskene og snurper sammmen☺️ Og det er lurt å ha en 40 cm rundpinne til slike prosjekter! Endret 17. februar 2015 av Sydamen
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2015 #5 Skrevet 18. februar 2015 Takker for svar!! Får kjöpe meg nye pinner Anonymous poster hash: a185c...772
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå