Gå til innhold

Hva synes dere om navnet Teodor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi vurderte faktisk navnet til vår sønn.

I dag er jeg glad det ikke ble det, synes navnet er litt for søtt og et typisk navn i tiden.

Synes du skal kalle gutten Thorbjørn! Det passer til brorens navn og da er dere virkelig litt freidige.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sønnen min heter det bare med h, Theodor. Litt redd det holder på å bli topplistenavn. Da han fikk navn så visste jeg ikke om noen, men nå hører jeg det over alt og det er to stk Theodor i barnehagen osv.

Anonymous poster hash: 0f53b...c8a

Skrevet

Sønnen min heter det bare med h, Theodor. Litt redd det holder på å bli topplistenavn. Da han fikk navn så visste jeg ikke om noen, men nå hører jeg det over alt og det er to stk Theodor i barnehagen osv.

Anonymous poster hash: 0f53b...c8a

Skrevet

Hadde heller valgt Tobias eller Trygve om du må ha noe på T. Navnet blir litt for veigt påen mann...

Anonymous poster hash: 0ea40...8a7

Skrevet

Det blir for dumt med dette "passer bare på et barn"-argumentet. Navn går i bølgedaler. Theodor er et ganske vanlig navn på små akkurat nå, og ikke så vanlig på voksne. Når dagens barn blir voksne vil Theodor være et voksennavn, og alle Theodor, Lucas og Sander vil kanskje rynke litt på nesen om de møter en jevngammel Arne eller Kjell -det er jo babynavn!

Theodor er fint og koselig! Synes selv det mangler noe uten h, men selvsagt kan man velge den skrivemåten også.

Men dere må jo være enige om navnet sammen, da. Det er viktig.

Anonymous poster hash: 3f2a6...b3b

Skrevet

Jeg liker Teodor kjempegodt! Kunne godt tenkt meg å bruke navnet til lillegutt som er underveis, men mannens bror har en sønn som heter det samme, så da blir det ikke noe av.

Kjenner en gutt på 25 som heter Teodor, ikke noe rart med det syns jeg.

Og navn går som nevnt over her i bølgedaler. De som heter Olga og Birger i dag, har jo vært barn en gang - mens i dag er kanskje ikke de navnene de mest brukte på nyfødte. Samme med navn som Chrisander og Matheo - ikke akkurat "voksen-navn" de heller nå i dag, men om 20-30 år er det mange voksne som heter det.

Anonymous poster hash: a192f...d23

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...