Gå til innhold

Samvær når barnet er under 2 år?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva slags samvær har dere som har barn under to år? Sønnen vår er 20 måneder nå. Jeg har hatt hovedansvaret hele livet hans, faren er en morsom pappa når han er til stede, men han er mye borte med jobb og hobbyer. Pga vold, sinnemestringsproblemer og stadig brutte løfter om å bli bedre er jeg nå nødt til å flytte, og er ute etter å finne en god samværsordning for oss. Kan noen fortelle om sine erfaringer?

Anonymous poster hash: d45c6...641

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Samvær med tilsyn så hyppig som mulig, hvis faren er voldelig hadde jeg unngått noe annet så lenge det er overhodet mulig. Og om faren finner ut at han ikke gidder samvær hadde jeg priset meg lykkelig.

Anonymous poster hash: 361b2...dd3
Skrevet

Samvær med tilsyn så hyppig som mulig, hvis faren er voldelig hadde jeg unngått noe annet så lenge det er overhodet mulig. Og om faren finner ut at han ikke gidder samvær hadde jeg priset meg lykkelig.

Dessverre vil han nok kjempe hardt for å ramme meg hardest mulig, foreløpig mener han å ha annenhver uke.

Skrevet

Men det får han ikke, så bare drit i hva han sier. 

Skrevet

det vet du da ingenting om.... faren fikk det her og ungen er 1 år

Anonymous poster hash: 4d8a1...f68

Skrevet

50/50 i retten? Det tror jeg ingenting på. Hvis dere ikke har vært i retten er det ingen som kan tvinge deg til å gå med på 50/50. Det høres helt sinnsykt ut, stakkars unge.

Skrevet

Er det noen andre som har erfaringer her? :)

Skrevet

Tingretten dømte 50/50 på et barn som var 1 år? Jodadu, det skal du ha oss til å tro på :D

Anonymous poster hash: e2a37...aef

Skrevet

Er det noen andre som har erfaringer her? :)

Jeg lurer litt på hvem "oss" er? Samværet skal være til barnets beste og dersom far har problemer med sinne og vold er det selvsagt ikke barnets beste å ha samvær med far. Du skriver at ting er så ille at dere må flytte, men likevel tenker du at barnet skal være alene med far. Det henger ikke på greip....

Anonymous poster hash: e2a37...aef

Skrevet

Jeg har ikke sagt at barnet nødvendigvis skal være alene med far, jeg spør om noen har erfaringer eller tanker rundt hva som kan være en god løsning. Jeg trenger å høre hva som er "vanlig", slik at jeg utifra vår situasjon kan komme med noen forslag når vi skal på mekling.

Skrevet

Les denne :

http://www.psykologtidsskriftet.no/index.php?seks_id=121065&a=3

!!

Ikke finn på å gi etter for press!! 50/50 burde være fullstendig uaktuelt! Det er definitivt ikke til barns beste!! Noen timer i uka, Max!! Ikke overnatting!!

Lars smith har skrevet flere artikler om barn, tilknytning og partnervold. Les, print ut og ta med på familievernkontoret! Be gjerne om en time alene først for å snakke med de. Og bytt megler hvis du ikke er fornøyd!!

Skrevet

Les denne :

http://www.psykologtidsskriftet.no/index.php?seks_id=121065&a=3

!!

Ikke finn på å gi etter for press!! 50/50 burde være fullstendig uaktuelt! Det er definitivt ikke til barns beste!! Noen timer i uka, Max!! Ikke overnatting!!

Lars smith har skrevet flere artikler om barn, tilknytning og partnervold. Les, print ut og ta med på familievernkontoret! Be gjerne om en time alene først for å snakke med de. Og bytt megler hvis du ikke er fornøyd!!

Takk for godt svar!

Skrevet

Jeg dytter litt på denne, det må da være noen her med erfaring ang dette? Eventuelt noen som jobber på familievernkontoret eller liknende, som har noen tanker?

Skrevet

Hmmm gå på fvk alene først. Spør om råd og forklar situasjonen.... Han vil uansett ikke få annen hver uke.... På hvilken måte er han vOldelig? Det er viktig dette kommer frem.

Anonymous poster hash: 2cf3e...ad2

Skrevet

Fram til ungen var 2 år, var det dagssamvær i barnets hjem/nærområde. Far kom da til oss en gang i uken, 2 timer, og annenhver lørdag, 4 timer. Dette ble trappet til barnet var 2,5. Perioden mellom 2 og 2,5, byttet vi ut et lørdagssamvær med overnatting hjemme hos far. Fra 2,5 kuttet vi ut dagssamvær i uken(fars ønske) og hadde overnatting hos far annenhver lørdag. Fra 3 år var det meningen at barnet skulle overnatte hos far fra fredag til søndag annenhver helg, men det ble det av forskjellige grunner ikke noe av. Alt dette ble gjort etter rådgiving fra sakkyndig i tingretten.

Det må presiseres at mitt barn aldri har bodd sammen med sin far, det er heller ikke snakk om vold.

Få rådgiving fra Familievernkontor om hva du burde gjøre, ha barnets best i tankene hele tiden.

Skrevet

Samvær med far hver onsdag og annenhver lørdag og søndag (uten overnatting).

Anonymous poster hash: 32ddf...1a4

Skrevet

Tusen takk for svar.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...