Anonym bruker Skrevet 17. februar 2015 #1 Skrevet 17. februar 2015 Det er den første bursdagen gutten min på snart 4 skal i. Ei jente blir 5 og jeg aner ikke hvem hun er eller foreldrene. Kjenner ikke så mange andre på avd heller. Men hva kjøper jeg? Og jeg skal bli der hele tiden sant? Tror ikke ungen min er klar for at jeg drar bort. Han har ikke blitt med noen hjem ennå.. Og hva gjør de voksne i barnebursdag? Henge med de andre, eller være med ungen? Tror vel i grunn han ikke er så interessert i sitte med mamma da Er så dårlig på sosiale ting, så gruer meg litt.. Anonymous poster hash: 04870...3fe
Fandens Oldemor Skrevet 17. februar 2015 #2 Skrevet 17. februar 2015 Gå i en lekebutikk og spør hva som er i vinden for 5 år gamle jenter for tiden. Du må nok være der, ja. De voksne henger med hverandre, og har heldigvis barnet sitt som excuse til å gå fra bordet i ny og ne hvis det blir mye pinlig stillhet og sånt
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2015 #3 Skrevet 17. februar 2015 Er prisgrensen ca 100? Merker jeg har glemt denne delen ved det å ha barn. Min første, og er alenemor. Så har ikke tenkt over alt ennå, men lærer jo etterhvert som ungen vokser opp Takk for tips. Og ja, det er sant. Jeg er av den stille typen, så blir nok å bruke ungen en del tenker jeg. Anonymous poster hash: 04870...3fe
Gammelamazon Skrevet 17. februar 2015 #4 Skrevet 17. februar 2015 Mamma eller pappa er med om barnet ikke vil være der uten. Gave ligger gjerne på rundt 100-lappen - spør på leiebilen hva som er poppis hos jenter i sen alderen. Og foreldre i barnebursdager henger rundt og prater litt, hjelper kanskje til litt om man ser det er nødvendig, og får muligens servering...;-)
Gammelamazon Skrevet 17. februar 2015 #5 Skrevet 17. februar 2015 Sukk, 'lekebutikken'... Hersens autokorrektur!
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2015 #6 Skrevet 17. februar 2015 Takk Ja, hjelpe til kan jeg, nesten bedre å gjøre noe praktisk. Er bare to timer, men de kan jo sikkert fort virke veldig lange om man sitter i ro og ikke snakker med noen. Anonymous poster hash: 04870...3fe
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2015 #7 Skrevet 17. februar 2015 Fra fire år og oppover har ikke vi hatt foreldrene med på barnebursdager. Har han akkurat begynt i bhg siden du verken kjenner jenta eller foreldrene? Når mine har vært fire har de jo hatt samme gruppe siden de var ett år og både barn og foreldre kjenner hverandre. Og hjemme hos oss hadde det blitt bra trangt hvis vi skulle hatt ni barn + ni foreldre på bursdag Kanskje du kan være der litt til å begynne med og gå deg en tur når han er blitt varm i trøya slik at du er i nærheten hvis det skal skjære seg? Anonymous poster hash: 19a5f...c58
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2015 #8 Skrevet 17. februar 2015 Her er det vanlig å ringe og fortelle at ungen ikke vil være alene i bursdag for å forberede vertskapet. Her bruker ungene å være alene når de er 4-5 år. Har også hatt en 3 åring som var alene. Eldste min ville ikke være alene de første gangene, men det var greit jeg ble med når jeg så fra om det. Mine jenter liker lego friends, pet shop, hårting, top model, hoppetau osv osv. Egentlig det meste Anonymous poster hash: 11c39...a2c
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2015 #9 Skrevet 17. februar 2015 Se her ja. Jeg kan såklart sende en mld til moren og høre om det er i orden at jeg er med. I allefall en liten stund. Han har gått med ungene siden august, så kjenner de godt. Men jeg kjenner ikke foreldrene, leverer og henter til forskjellige tider. Anonymous poster hash: 04870...3fe
guggu Skrevet 17. februar 2015 #10 Skrevet 17. februar 2015 Da frøkna var 4 gikk hun alene i bursdag. Nå når hun passerte 5 nektet hun (mulig det skyldes at hun har fått lillesøster). Her er ofte de voksne med uansett bare for det sosiale sin del ;-) egne voksenbord er supert- og så hjelper til hvis det trengs
lover Skrevet 17. februar 2015 #11 Skrevet 17. februar 2015 Tror jeg ville tilby hjelp, og også nevne at du ikke er sikker på hvordan han vil takle å bli forlatt av deg. Fordi om du ikke kjenner jenta eller foreldrene, så tenker jeg at han nok kjenner jenta og de andre gjestene. Det er langt fra sikkert det blir et problem.
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2015 #12 Skrevet 17. februar 2015 Takk for svar damer! Nå føler jeg meg litt bedre rusta til å dra i bursdag Anonymous poster hash: 04870...3fe
Førstemann Skrevet 17. februar 2015 #13 Skrevet 17. februar 2015 Si ifra på forhånd at gutten ikke vil være alene. Maks 100 kroner er greit, mine jenter har fått alt mulig rart, egentlig, matbokser, tegnesaker, pet shop, polly pocket... De der fuglene er jo veldig populære nå for tiden. Husker ikke hva de heter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå