Anonym bruker Skrevet 17. februar 2015 #1 Skrevet 17. februar 2015 Jeg har svangerskapsdiabetes og blir så utrolig uvel og svimmel uten sukker. Jeg er ganske aktiv, går 1-2 timer per dag. Noen som har tips? Holder på å bli sprø av å være så svimmel Andre her som har svangerskapsdiabetes? Anonymous poster hash: d6847...f42
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2015 #2 Skrevet 17. februar 2015 Ingen? Anonymous poster hash: d6847...f42
Gjest Skrevet 17. februar 2015 #3 Skrevet 17. februar 2015 Da må du jo få i deg noen karbohydrater av den langsomme sorten, slik at du ikke får for lavt. Går på insulin eller? Og får du oppfølging av lege? Hadde selv dette og kan ikke huske problemene som du nevner her. Beste er å få komme til en kontroll hos lege
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2015 #4 Skrevet 17. februar 2015 Jeg har ikke fått noe oppfølging, bare beskjed om at jeg har det. Har du noen gode tips til hva jeg kan spise? Går ikke på noe insulin heller selvfølgelig i og med at jeg ikke har hatt noe oppfølging. Holder på å bli sprø av svimmelheten.. Anonymous poster hash: d6847...f42
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2015 #5 Skrevet 18. februar 2015 Spis brød som er mer enn 50% grovt. Rent kjøtt, grønnsaker, frukt. Unngå store mengder pasta, ris og poteter. Tenk fullkorn og fiber. Jeg googlet kosthold diabetes og fant masse god info. Samtidig fikk jeg blodsukkermåler via legen slik at jeg kan ha kontroll på blodsukkeret mitt. Ellers er der utrolig viktig at du spiser mange måltider på en dag. Lite og ofte. Anonymous poster hash: fa83a...93f
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2015 #6 Skrevet 18. februar 2015 Det er horribelt at du ikke følges opp!!!!!! Kontakt legen din i morgen den dag! Du skal henvises til diabetespoliklinikk,følges tett av jordmor,få opplæring og veiledning i kosthold og et blodsukkerapparat for å kunne gjøre målinger selv! Lov at du står på selv for å få dette gjort!? Det kan få alvorlige konsekvenser for deg og babyen hvis du ikke følges tett, avhengi av graden av svangerskapsdiabetes! Anonymous poster hash: 7f6b4...71e
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2015 #7 Skrevet 18. februar 2015 Jeg har googlet, men er så dårlig til å finne ut hva jeg kan spise. Skjønner selvfølgelig hva jeg må kutte, men blir så svimmel og uvel uten sukker at jeg ikke fungerer. Jeg har ringt legen og fikk time neste uke så får se hva de sier da og prøve å spise riktig så lenge. Anonymous poster hash: d6847...f42
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå