Gå til innhold

Dere som leser nyheter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva tror dere om hvilken vei verden går nå? Synes det begynner å dra seg til veldig nå med religiøse konflikter overalt, og er egentlig redd for hvordan det skal gå.

Anonymous poster hash: c0142...518

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Verden er langt fredeligere nå enn før. Er ikke redd eller engstelig.

Anonymous poster hash: f4438...a86

Skrevet

Verden er langt fredeligere nå enn før. Er ikke redd eller engstelig.

Anonymous poster hash: f4438...a86

Det vet jeg, men vi lever også i en helt annen tid nå med tanke på hvordan mennesker kan nås og påvirkes. Og jeg har inntrykk av at konflikten mellom vestlig vs ikke-vestlig begynner å dra seg til mer enn noen gang før. Der man tidligere trengte en hel hær for å føre krig, har man i dag nok med én mann, eller én bombe. Synes kanskje det blir litt naivt å ikke være redd bare fordi det på mange måter er fredeligere nå enn før, fordi tidene ikke kan sammenlignes. 

Hi

Anonymous poster hash: c0142...518

Skrevet

Verden er langt fredeligere nå enn før. Er ikke redd eller engstelig. Anonymous poster hash: f4438...a86

Nemlig! Grunnen til at mange tror det er så mye krig og uroligheter, er at vi i dag får vite om alt, med en gang. Det er trist og vondt at det er krig og uroligheter, det er grusomt at uskyldige mennesker blir jaget på flukt og/eeller blir drept, men verden er fredeligere, totalt sett, enn den har vært på svært lenge. Søk opp statistikk over antall drepte i krig pr år, så vil du se tallenes tale.

Nei, jeg er ikke redd.

Anonymous poster hash: fd26b...582

Skrevet

Verden er langt fredeligere nå enn før. Er ikke redd eller engstelig.Anonymous poster hash: f4438...a86

Det vet jeg, men vi lever også i en helt annen tid nå med tanke på hvordan mennesker kan nås og påvirkes. Og jeg har inntrykk av at konflikten mellom vestlig vs ikke-vestlig begynner å dra seg til mer enn noen gang før. Der man tidligere trengte en hel hær for å føre krig, har man i dag nok med én mann, eller én bombe. Synes kanskje det blir litt naivt å ikke være redd bare fordi det på mange måter er fredeligere nå enn før, fordi tidene ikke kan sammenlignes.  Hi Anonymous poster hash: c0142...518

Ja, vi lever i en annen tid. Heldigvis også en mer opplyst tid. Det er masse trusler, men det er også en måte å vise sin makt på.

Skrevet

"Dere som leser nyheter" finnes det virkelig voksne mennesker som ikke leser nyheter?

Anonymous poster hash: b10ed...750

Skrevet

Ja, det gjør det ;)

Anonymous poster hash: 7ec81...176

Skrevet

"Dere som leser nyheter" finnes det virkelig voksne mennesker som ikke leser nyheter?Anonymous poster hash: b10ed...750

Ja, det finnes skremmende mange voksne mennesker som ikke leser nyheter. Dessverre.

Gjest ronja røverdatter
Skrevet

Jeg synes det er skremmende og trist det som skjer nå.  Jeg har ikke nødbaggen i kjelleren, selv om vi kanskje alltid burde hatt en viss form for nødproviant klar, ikke minst med tanke på det ekstremværet vi ser mer og mer av.  Men jeg innrømmer lett at jeg blir urolig, selv om jeg ikke går rundt og er konstant redd.  Det kan vi jo ikke.

Nå må vi ha flere tanker i hodet på en gang og finne ut av hvordan vi skal gjøre at vi i framtiden får færrest mulig at unge mennesker som faller utenfor samfunnet og dermed finner sin plass i disse ekstreme miljøene, og så skader det ikke om vi er litt ydmyke selv heller og ikke tror at alt kan løses med å bombe tilbake, selv om det antageligvis er nødvendig det også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...