Anonym bruker Skrevet 17. februar 2015 #1 Skrevet 17. februar 2015 Gutten min fyller to år om noen få uker. Vi har invitert nærmeste familie på selve dagen. Flere kommer kjørende langveisfra (3 t hver vei) og vi vil derfor servere mat i tillegg til kaker/kaffe. Noen som har forslag til hva vi kan servere? Mat? Kaker? Annet? Jeg vil gjerne gjøre det så enkelt som mulig, så vi kan bruke dagen sammen istedet for å stresse for mye. (Jeg har en tendens til å bli i overkant stresset når svigerfamilien kommer). Vi blir forresten 11 voksne og 3 barn. (2,7 og 11 år). svigerfar mener han ikke tåler løk, så ønsker gjerne forslag uten for mye av det eller hvor det går ann å lage et alternativ til han. Anonymous poster hash: dc40c...552
kråkemamma Skrevet 17. februar 2015 #2 Skrevet 17. februar 2015 Gryterett med salat og ris Pastasalat med ferske rundstykker Pizzasnurrer Matmuffins Noen tapasretter, mye kan lages dagen før Iskake kan lages i forveien. Pavlovabunn kan stekes noen dager før så er det bare pynting på dagen.
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2015 #3 Skrevet 17. februar 2015 Jeg lagde en stor gryte med chili con carne. Brukte høyrygg av okse i stedet for kjøttdeig. Serverte den med rømme og tortillachips. Alle ble superhappy og syntes det var godt med litt ordentlig mat. Laget den ferdig dagen før, men to dager går også fint. Anonymous poster hash: c55d1...7c0
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2015 #4 Skrevet 17. februar 2015 Ville lagd noen enkle tapasretter. -Tortillalefser med Snøhvit (annen kremost, salat og røyka laks ellers skinke. - Pastasalat - pølsespyd med grønnsaker eller lommeboken - sjokoladekake (kan fint lages ferdig og fryses ned før) - pavlova - flytende ostekake - kremkake med godteri som pynt. - popcorn -gele - is med nonstop og peanøtter Anonymous poster hash: 74830...6b3
Giss Skrevet 17. februar 2015 #5 Skrevet 17. februar 2015 Laks og grønnsaker stekt i ovnen + en gryte hjemmelaget gulasj. Dertil en gryte ris og oppskåret brød/rundstykker. En bursdagskake og en skål twist til kaffen. Det meste kan gjøres ferdig/nesten ferdig på forhånd/dagen før så det blir lite styr på kjøkkenet når gjestene er i huset. Laksen må stekes men kan gjøres klar tidligere og passer seg selv i ovnen. Ris og vann kan være oppmålt og klar så det kun trengs å koke/trekke. Gulasjen kan lages ferdig tidligere så den bare varmes rett før servering. Bursdagkaken kan lages dagen før eller kjøpes ferdig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå