Anonym bruker Skrevet 17. februar 2015 #1 Skrevet 17. februar 2015 Datteren min er fire måneder og en veldig grei unge. Litt utfordringer med å sove om natten men ikke store ting. Hun er nå kommet i en utålmodig fase der jeg må underholde henne 90% av tiden hun er våken. I går hadde hun en dårlig dag med lite søvn på dagen og masse syting (hun gråter ikke masse) var oppe kl ni, elleve og tolv i natt og kl tolv var hun helt hysterisk. Gråt og HYLTE og ikke noe virket (pupp, trøst, sang) og til slutt ropte jeg "ti still" vet ikke hvorfor for hun forstår jo ikke slikt. Hun skvatt selvsagt og hylte enda mer. Jeg ble så lei meg over at jeg mistet besinnelsen så der satt jeg og trøstet barnet mitt og hylgråt selv. Hun roet seg til slutt og var helt utmattet av denne gråteøkten. Føler meg helt elendig i dag. Jeg fortjener ikke å ha barn. Stakkars lille jenta mi, hun fortjener en mamma som klarer beholde roen. Jeg har kjent flere ganger når hun har hatt netter som i går at det nesten koker over i hodet mitt og i natt klarte jeg ikke styre meg. Det er skremmende at jeg kan rope til et lite barn som trenger trøst. Hva om jeg drar den enda lengre neste gang? Mannen kom hjem fra nattevakt og forsøkte å trøste meg men ikke noe virker. Jeg vil bare grine. Måtte bare få dette ut anonymt. Er så flaut å dele dette med venninner. Å innrømme jeg ikke takler mammarollen like godt som de. Anonymous poster hash: 21fe6...133
Gjest Skrevet 17. februar 2015 #2 Skrevet 17. februar 2015 Det ER lov å være sliten! Du er ikke verdens verste mamma for det. Kanskje den lille snuppa di venter tenner? At det er derfor hun sutrer slik? Lille kråka mi på snart 3 år, sutret slik i 2 år, før alle tennene kom ut. Trodde jeg skulle bli gal Og er rimlig sikker på at venninnen dine har opplevd det samme med sine små. Senk skuldrene, ta dere en tur ut, la mormor 7 farmor få trille henne mens du tar deg en hvil
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2015 #3 Skrevet 17. februar 2015 Velkommen etter... Det er ingen som klarer å være rolig, behersket og forklarendetil enhver tid. Noen ganger renner begeret over. Dumt ja, men sånn er det. Har selv småkjeftet på babyen i halvsvime om natta. Får såklart dårlig samvittighet etterpå. Når de aller fleste døgnene er fylt med kjærlighet, omsorg og "riktig" grensesetting, så går det nok helt fint at vi sv og til blir sintere enn vi hadde lyst til og mente å bli. Tipper dette egentlig var værst for deg. Anonymous poster hash: 309a8...6e8
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2015 #4 Skrevet 17. februar 2015 Kjære du, verdens verste mor er du ikke. Du er utslitt spebarnsmor som mistet kontroll i et øyeblikk. Nå vet du hvordan det føles og gjør det ikke igjen. Håper babyen og du får bedre dager fremover. Anonymous poster hash: eaaa6...3db
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2015 #5 Skrevet 17. februar 2015 Jeg hadde kolikkbarn. Jeg kan innrømme at et par ganger klikket det for meg. Jeg ropte noe sånt som "nå holder du kjeft!" mens jeg gråt selv 😔 Jeg er en veldig rolig og tålmodig person, men hysterisk babygråt taklet jeg tydligvis ikke så godt.. Anonymous poster hash: ff695...8f1
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2015 #6 Skrevet 17. februar 2015 Slutt å kokettere. Du er ikke verdens verste mor, og du vet det. Du er ikke en gang i nærheten. Verdens verste mødre sulter og mishandler barba sine, og selger dem til pedofile for å fa penger til dop. Jeg har dessverre vært i kontakt med noen virkelig dårlige mødre gjennom jobben min. Kjenner jeg blir forbannet over at det tullete "verdens verste mor"-snakket her inne. Det er greit å føle seg mislykket iblant, men dropp misbruk av et så alvorlig uttrykk som "dårlig mor!" Anonymous poster hash: 1ff1b...2f4
*Nøtta* Skrevet 17. februar 2015 #7 Skrevet 17. februar 2015 Men vet du hva det positive med denne kjipe opplevelsen din er, HI? At neste natt hun har gråtetokt, så er terskelen din for å rope til henne høyere siden du nå har kjent på de vonde følelsene som fulgte i kjølvannet av episoden. "Alle" har ved en eller flere anledninger ropt til barna sine/mistet besinnelsen og blitt rasende, men vi er ikke dårlige mødre for det. Det er en mennesklig reaksjon.
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2015 #8 Skrevet 17. februar 2015 Kynisk og patetisk å si men jeg blir alltid "glad" når jeg leser slike tråder her (selv om jeg er helt enig med hun over i at det er absurd å kalle seg for "verdens verste mor" i slike tilfeller). Det bekrefter for meg at det tross alt - ikke for alle men for mange - er normalt å få følelsesmessige utbrudd, ikke bare positive men også negative. Det som er en helt avgjørende faktor er hvordan du håndterer dette i ettertid. At du får dårlig samvittighet betyr at du (til forskjell fra virkelig dårlige mødre) innser at du handlet galt og det er bra. Så - brett opp ermene, slutt å synes synd på deg selv og legg dette bak deg, babyen tar ikke skade av at mor er sliten innimellom - det er de fleste. Anonymous poster hash: b350f...5f4
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2015 #9 Skrevet 17. februar 2015 Takk for støtten og svar. Jeg sitter virkelig ikke og gjør meg til og fisker etter noe. Dere som hevder dette har aldri opplevd følelsen av i mislykkes åpenbart. Selvsagt finnes det DÅRLIGE mødre der ute, men i min verden er det ikke innafor å rope til babyen sin heller. Jeg sitter her med en vond klump i halsen fordi det fineste jeg har fikk kjeft for noe hun ikke kan styre i natt. Jeg vet veldig godt at jenta mi har det godt, likevel har jeg svart samvittighet for en liten hendelse i natt. Jeg tror ikke på noen måte hun har tatt skade, men jeg har det. Jeg skammer meg. Slikt gjør man bare ikke. Og det var dette jeg hadde behov for å få ut her, som anonym. HI Anonymous poster hash: 21fe6...133
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2015 #10 Skrevet 17. februar 2015 Helt normalt. Jeg har to tette barn, den første hadde kolikk i 3 mnd. Jeg har kjeftet i halvsvime: "Nå er der NATTA! Mamma er drittlei, og du skal SOVE!" Har også smelt med diverse dører og skapdører i frustrasjon og søvnløshet. Men jeg har aldri latt ungene skrike alene, og jeg har blide og trygge unger. Anonymous poster hash: 61f2c...52a
<3Barn&Engler<3 Skrevet 17. februar 2015 #11 Skrevet 17. februar 2015 Tro meg HI, de aller fleste har vært der du er.. Satt selv å hyl gren i 4 timer i strekk etter at jeg hadde hylt "hold kjeft nå!" til sønnen vår når han var 5 mnd... Tok knekken på meg der og da, men hvem våknet dagen etter og smilte stort når mamma kom å hentet han opp av senga? Joda, lille skrikerungen av en solstråle Beste med det, når man har nådd den bunnen, så er terskelen så utrolig mye lengre neste gang. Hadde vært 10 ganger verre om du selv ikke hadde sittet med skyldfølelsen du bærer nå, da hadde det vært grunn til å være redd for hvor langt du kunne gå neste gang, men du reagerer på egen oppførsel, du føler deg som dårlig mor, og takler ikke at du gjorde dette.. Det er en sunn reaksjon, du vil nok ikke gå lengre enn et utbrudd, du kan hende får 1 eller 10 til, men da må man lære av første feilen..Med lillesøster her så sov vi nesten ikke på 3 mnd, hun og jeg, og hver gang jeg ikke klarte det lenger, og var på nippen til å hyle, så minnet jeg meg selv om storebroren hennes.. Gikk heller litt unna og roet meg, før jeg tok fatt i det på ny.. Man lærer av sine feil, og dette er en feil de fleste går gjennom
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2015 #12 Skrevet 17. februar 2015 Sånn drev jeg også på. Når man er helt rådvill kommer slike reaksjoner. Barnet blir ikke å huske noe av det, så det er ingenting å ha dårlig samvittighet over:) Anonymous poster hash: b596d...5da
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2015 #13 Skrevet 17. februar 2015 Den mammaen som aldri i sitt mammaliv noensinne har vært frustrert og sagt ting, ropt eller smelt i en dør når de har endte natt med gråting og ikke kan hjelpe mer enn det de har gjort er overmenneskelige. En veldig lang setning, men jammen meg er det godt for alle mammaer at de aller aller fleste har hatt slike netter/dager. Nyt lille gull du, og ikke tenk mer på det. Anonymous poster hash: 8b424...cff
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2015 #14 Skrevet 17. februar 2015 Takk for støtten og svar. Jeg sitter virkelig ikke og gjør meg til og fisker etter noe. Dere som hevder dette har aldri opplevd følelsen av i mislykkes åpenbart. Selvsagt finnes det DÅRLIGE mødre der ute, men i min verden er det ikke innafor å rope til babyen sin heller. Jeg sitter her med en vond klump i halsen fordi det fineste jeg har fikk kjeft for noe hun ikke kan styre i natt. Jeg vet veldig godt at jenta mi har det godt, likevel har jeg svart samvittighet for en liten hendelse i natt. Jeg tror ikke på noen måte hun har tatt skade, men jeg har det. Jeg skammer meg. Slikt gjør man bare ikke. Og det var dette jeg hadde behov for å få ut her, som anonym. HI Anonymous poster hash: 21fe6...133 Jeg vet at det ikke føles bra. Men jeg tror det er værre for jenta di å vokse opp med en mamma som dømmer seg selv så hardt, enn det er for henne å vokse opp med en mamma som noen ganger har ropt, og som ber om unnskyldning, men ikke dveler for lenge ved at hun ikke er perfekt. Hvis du er så kritisk til deg selv at du fortviler over én liten glipp kan det hende din datter blir kritisk til seg selv, og det er jo ikke akkurat et godt selvbilde å sende videre. Anonymous poster hash: 22ee7...b1c
Hjertefru Skrevet 17. februar 2015 #15 Skrevet 17. februar 2015 Skjønner deg godt. Høres ut som babyen sliter med tenner el noe sånt, og å bli oppvekt gjentatte ganger på natta er tortur. Når mine har vært sånn har det faktisk hendt at jeg har lagt babyen i senga, gått på verandaen i et par minutter mens babyen har hylskreket, bare for å få samlet meg. For så å gå inn til babyen igjen. Av og til trengs en liten time out.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå