Gå til innhold

Omgangssyke barn 21mnd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det startet på lørdag med oppkast. Han var da i full fart, og kastet bare opp etter måltid. Så eskalerte det i løpet av natten til søndag der han kastet opp flere ganger, og han hadde i tillegg veldig rar avføring, den var blank, men med litt "biter" av avføring i, og luktet ekstremt vondt. Det har kommet 3 slike "avføringer" Han fikk feber og ble da også slapp og medtatt og det var vanskelig å få i han både vått og tørt. Han kviknet til på søndag kveld, og spiste og drakk litt, men så kom det også opp igjen etter en kort stund. Jeg er så usikker på om noe han har fått i seg har passert videre til tarmen, og nå synes jeg han ser veldig mye tynnere ut, og han er en veldig slank gutt i utgangspunktet... :( Hva kan jeg gjøre for å få i han litt mer? Væske kommer fort opp igjen.... Blir veldig takknemlig for råd! 

Anonymous poster hash: 2cbdb...de1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

De blir veldig fort alvorlig dehydrert når de er så små, vi ble sendt til Ahus i ambulanse sist minsten kastet opp og hadde samme greia.

Vi fikk tips om å gi saftis (Lollipop) neste gang, det fikk han også så fort vi kom inn på Ahus - alt annet kom opp igjen.

I tillegg ble han behandlet med GEM (elektrolytter) for å få opp væskebalansen.

Jeg ville ikke ventet for lenge med å ta kontakt med lege/legevakt!

Heller føre var osv...

Anonymous poster hash: 5bbb9...f6d

Skrevet

Kjøp gem på apoteket. Gi han lite å drikke, ofte. Med gem så kommer det opp mindre enn han får i seg etterhvert. Kan blande ut gem med litt eplejuice så smaker det bedre.

Min jente gikk ned fra 10,3 til8,9 på 3 dager i samme alderen. Når hun fikk gem så snudde det.

Skrevet

Takk for tips! :) da blir det GEM og saftis i morra :) Vi kontaktet legevakten i går, for han var så veldig slapp og vanskelig å få kontakt med, sov 4 timer (avbrutt med oppkast innimellom), og var vanskelig å få i drikke. Men de sa at så lenge han tisset, selv om det bare var bittelite, så var det ingen fare... Og så sa de at vi skulle fortsette å tilby drikke ofte. Han tisset minimalt, men det var ikke mørkt, så da fikk vi ikke time. Han tisser fortsatt lite, men det kommer. Ser ut som det har roet seg litt nå, han har sovet 2 timer uten oppkast :) Satser på en god natt :) Hi

Anonymous poster hash: 2cbdb...de1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...