Anonym bruker Skrevet 16. februar 2015 #1 Skrevet 16. februar 2015 Min datter på 9 er så ulik andre barn. Der de er sprudlende og energiske, er hun veldig rolig. Hvis ikke de andre vil leke det som hun vil leke, trekker hun seg alltid tilbake. I gym eller treningssammenheng blir hun ofte bare stående rett opp og ned og "streike". Når hun vil søke kontakt med andre barn, kan hun ofte gjøre merkelige ting for å få deres oppmerksomhet. Jeg føler at andre kan se på henne som rar. Det som er vanskelig, er balansen mellom å veilede henne uten å gi henne dårlig selvfølelse. Er det andre som har lignende erfaring? Anonymous poster hash: e9fc1...d31
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2015 #2 Skrevet 16. februar 2015 Sønnen min på 8 år har det litt vanskelig sosialt på skolen. Kan gjøre litt teite ting for å komme i kontakt med andre. Læreren hans har sett det og sier hun følger med. Sitter igjen med samme følelse som deg når det gjelder å finne balansen mellom å veilede uten å gi han dårlig selvfølelse. Det er vanskelig det der...I vårt tilfelle ønsker læreren å ta det opp med ped.lærer på skolen for å få råd der, evt.før man går videre. Håper hele tiden at dette er noe som skal gå seg til, men synes kanskje det burde vært en bedring nå som han er halvveis i 2.klasse. Synes det er bra at læreren ønsker veldig å hjelpe han nå siden han og de i klassen blir større for hver dag... Anonymous poster hash: 1108d...77f
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2015 #3 Skrevet 17. februar 2015 Datteren min er lik din. Hun får lett venner og leker godt når de er færre - men melder seg ut i store grupper. I følge lærer har hun leken ekstremt detaljert i sitt hode, og er ikke god å spille ball. Hvis ikke leken blir som hun hadde tenkt, trekker hun seg unna. Hun trenger også tid til å tenke, som hun sier, og skjermer seg litt fra de andre for å få ro til det Hun har nettop fylt 6 år, og skolen/ppt mener det er innenfor normalen. Vi må se det an når hun blir eldre. Hun har flere gode venner på skolen nå, men det har vært vanskelig.. Anonymous poster hash: e5f9e...7b2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå