Anonym bruker Skrevet 16. februar 2015 #1 Skrevet 16. februar 2015 Sett bort i fra uførebiten og engangsutbetaling dersom barnet dør..hva er fordelene ved barneforskning? ? Vil man ikke få dekket det nødvendige uansett? Anonymous poster hash: d8905...ebf
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2015 #2 Skrevet 16. februar 2015 Skulle feks barnet bli alvorlig sykt, vil det dekke utgifter i utlandet. Vet om noen hvis barn fikk kreft. Fikk aldri forsikret henne etter diagnosen og på ferieturer måtte de betale feks sykehusopphold selv. Det er også begrensninger i det offentlige hvor lenge en kan få pleiepenger, og en vil tape stort ved langvarig sykdom. Ombygging av hus er også dyrt... Anonymous poster hash: aa32c...a2a
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2015 #3 Skrevet 16. februar 2015 Ved alvorlig og langvarig sykdom får man en utbetaling, denne kan man f.eks bruke til å ta ekstra fri fra jobb utover det man har krav på av det offentlige. Med en slik utbetaling kn man også ta fri begge to Anonymous poster hash: d425a...f24
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2015 #4 Skrevet 17. februar 2015 Om barnet havner på sykehuset får en forelder fri med lønn for å være sammen med barnet (om oppholdet er lenger enn en uke) Har man forsikring som gir utbetaling ved innleggelse kan den andre foreldren ta velferdspermisjon uten lønn og også være tilstede uten å gå konkurs. Da en nabogutt lå på sykehus i 3 uker var de veldig glad for forsikringen. Mammaen var med på sykehuset og det ble umulig for pappaen å jobbe skift og ta seg av de to andre barna alene. Med pengene fra forsikringen kunne han ta fri fra kvelds og nattarbeid og bare jobbe dagvaktene som passet med barnehagen. Anonymous poster hash: 15bc3...14c
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2015 #5 Skrevet 17. februar 2015 Skulle feks barnet bli alvorlig sykt, vil det dekke utgifter i utlandet. Vet om noen hvis barn fikk kreft. Fikk aldri forsikret henne etter diagnosen og på ferieturer måtte de betale feks sykehusopphold selv. Det er også begrensninger i det offentlige hvor lenge en kan få pleiepenger, og en vil tape stort ved langvarig sykdom. Ombygging av hus er også dyrt... Anonymous poster hash: aa32c...a2a Vil ikke reiseforsikring dekke dette? Etter det jeg leser her er jeg fortsatt ikke overbevist. . 😮 Anonymous poster hash: d8905...ebf
DramaMama Skrevet 17. februar 2015 #6 Skrevet 17. februar 2015 Slik jeg ser det har vi det fortrinnsvis pga økt inntekt for barna ved evt uførhet/invaliditet. Jeg var skeptisk i utgangspunktet, jeg mente dette måtte være unødvendig i velferdsstaten Norge, men samboeren overbeviste meg. Vi har "superforsikring", så jeg har ikke helt oversikt over hva den dekker. Jeg innså hvor mye penger vi bruker på å forsikre bilene og dyrene våre, og at vi da ikke skulle forsikre det kjæreste vi har ble litt merkelig for meg.
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2015 #7 Skrevet 17. februar 2015 Veldig glad barnet mitt var forsikret da han fikk kreft. En ting at behandling er gratis men visse medisiner, medisinsk utstyr, overnatting på pasienthotell om både mor og far vil med, ekstra klær ol( gikk opp en str pga cellegift og medisiner) forsikring til barn må man legge penger i. Spar inn et annet sted værsåsnill . Naiv er du desverre. Anonymous poster hash: ceeb5...eaa
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2015 #8 Skrevet 17. februar 2015 Jeg er veldig glad for at vi har forsikring på alle våre. Eldste fikk diagnosen adhd for to år siden, og forsikringsselskapet dekker en viss sum pr år i fem år fremover. Vi har både grunn- og hjelpestønad, men med det høye forbruket av sko, klær, leker osv som han har så er jeg veldig glad for at forsikringen betaler ut en ekstra sum. Dessuten, uten barneforsikringen, og med en diagnose, ville ikke han fått en skikkelig forsikring i voksen alder. Vi har med ufør også på barnas forsikring. Forhåpentligvis vil de ikke få bruk for den, men tenk om...? Det er vel verdt pengene. Anonymous poster hash: 8da32...27a
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2015 #9 Skrevet 17. februar 2015 Det er ett forsikringsselskap som tillater at barneforsikringen går over til voksenforsikring uten ny helseattest, lurer på om det er Gjensidige. En venninne av meg hadde full forsikring i If som barn, men da hun rundet 20 år og skulle flytte hjemmefra ville hun gjøre om dette til en livs- og uføreforsikring for voksne. If forlangte ny helseattest når man vokste ifra barneforsikringen og skulle tegne voksenforsikring, da fant de i hennes journaler at hun hadde blitt sjekket på sykehuset som 15 åring fordi hun hadde hjertebank. Hun var inne på sykehuset og ble sjekket på alle måter, men hun ble erklært helt frisk og det var ikke noe galt med hjertet hennes. Likevel nektet If henne forsikring, siden hun en gang i tenårene hadde blitt utredet på hjerteavdelingen på sykehuset..... Så skal du tegne forsikring på barna dine så gjør det ihvertfall i et selskap som lar de beholde forsikringen uten ny helseattest når de blir voksne. Anonymous poster hash: 15bc3...14c
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2015 #10 Skrevet 17. februar 2015 Barneforskning??? Anonymous poster hash: 85d95...db3
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2015 #11 Skrevet 17. februar 2015 Det er ett forsikringsselskap som tillater at barneforsikringen går over til voksenforsikring uten ny helseattest, lurer på om det er Gjensidige. En venninne av meg hadde full forsikring i If som barn, men da hun rundet 20 år og skulle flytte hjemmefra ville hun gjøre om dette til en livs- og uføreforsikring for voksne. If forlangte ny helseattest når man vokste ifra barneforsikringen og skulle tegne voksenforsikring, da fant de i hennes journaler at hun hadde blitt sjekket på sykehuset som 15 åring fordi hun hadde hjertebank. Hun var inne på sykehuset og ble sjekket på alle måter, men hun ble erklært helt frisk og det var ikke noe galt med hjertet hennes. Likevel nektet If henne forsikring, siden hun en gang i tenårene hadde blitt utredet på hjerteavdelingen på sykehuset..... Så skal du tegne forsikring på barna dine så gjør det ihvertfall i et selskap som lar de beholde forsikringen uten ny helseattest når de blir voksne. Anonymous poster hash: 15bc3...14c Ja vi har gjensidige også (vi med adhd diagnosen) og der går forsikringen direkte over på voksen forsikring Anonymous poster hash: 8da32...27a
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2015 #12 Skrevet 17. februar 2015 Barneforskning??? Anonymous poster hash: 85d95...db3 Om du ikke skjønte at hun mente forsikring er det vel din intelligens det er noe feil med og ikke hennes selv om hun hadde en skrivefeil/autocorrect-feil Anonymous poster hash: 15bc3...14c
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2015 #13 Skrevet 17. februar 2015 Barneforskning???Anonymous poster hash: 85d95...db3 Om du ikke skjønte at hun mente forsikring er det vel din intelligens det er noe feil med og ikke hennes selv om hun hadde en skrivefeil/autocorrect-feil Anonymous poster hash: 15bc3...14c Hvor skrev jeg at hun var uintelligent? Er det du som er uintelligent kanskje, som hallusinerer og dikter opp ting folk har skrevet, og forsøker ved å sitere og sette det i sammenheng med noe urelevant en person har skrevet? Anonymous poster hash: 85d95...db3
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2015 #14 Skrevet 17. februar 2015 Barneforskning???Anonymous poster hash: 85d95...db3 Om du ikke skjønte at hun mente forsikring er det vel din intelligens det er noe feil med og ikke hennes selv om hun hadde en skrivefeil/autocorrect-feil Anonymous poster hash: 15bc3...14c Hvor skrev jeg at hun var uintelligent? Er det du som er uintelligent kanskje, som hallusinerer og dikter opp ting folk har skrevet, og forsøker ved å sitere og sette det i sammenheng med noe urelevant en person har skrevet? Anonymous poster hash: 85d95...db3 Så hissig du var da. Det var du som valgte å påpeke skrivefeilen med 3 spørsmålstegn etter som om du ikke forsto noen ting når alle aldre i tråden skjønte hva hun mente. Jeg mente bare å påpeke at det var helt unødvendig av deg siden jeg regner med at du også skjønte hva hun mente. Men greit, jeg gir meg. Skrivepolitiet på må påpeke alle skrivefeil og ha seg frabedt og bli kritisert for det. Bare fortsett med det du, jeg skal ikke blande meg igjen. Anonymous poster hash: 15bc3...14c
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2015 #15 Skrevet 17. februar 2015 Slik jeg ser det har vi det fortrinnsvis pga økt inntekt for barna ved evt uførhet/invaliditet. Jeg var skeptisk i utgangspunktet, jeg mente dette måtte være unødvendig i velferdsstaten Norge, men samboeren overbeviste meg. Vi har "superforsikring", så jeg har ikke helt oversikt over hva den dekker. Jeg innså hvor mye penger vi bruker på å forsikre bilene og dyrene våre, og at vi da ikke skulle forsikre det kjæreste vi har ble litt merkelig for meg. Samme her. Jeg også følte det burde være unødvendig i Norge, men når uføretrygden er så lav og man ser hvor lett det er å kutte i velferdsordninger (jmf. barnetillegget for uføre f.eks.), så vet jeg at hvis barna mine skulle bli uføre så ville de fått det veldig trangt i tillegg til å være veldig sårbare når sittende og kommende regjeringer bestemmer seg for å kutte i velferden. Jeg synes det er fælt at vi ikke kan stole på at velferden i Norge skal og vil fungere både i nåtid og i fremtiden, men jeg vil ikke ofre barna mine heller. Så de er forsikret fra topp til tå. Anonymous poster hash: 71200...f27
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2015 #16 Skrevet 17. februar 2015 Vil virkelig anbefale deg å tegne barneforsikring, og gjør det så fort som mulig, mens barna er yngst mulig. Vi har erfart (dessverre) hvor godt det kan være å ha forsikring. Har forøvrig barneforsikring fra Gjensidige. Gutten vår fikk påvist en funksjonshemming når han vår liten (4 år etter at vi tegnet forsikring, som vi tegnet når han var noen mnd gammel). Nå har han fått utbetalt en viss prosent ifht varig medisinsk invaliditet, fikk utbetalt over 1 mill. I tillegg har vi foreldre fått utbetalt et godt beløp en gang årlig i 5 år, fordi vi har forhøyet hjelpestønad fra NAV. Gjensidige utbetaler et visst beløp årlig i 5 år, jo høyere sats du har på hjelpestønaden desto mer får du utbetalt. Dette har gjort at jeg har kunnet jobbe redusert i mange år, og i tøffe perioder ta permisjon uten lønn fra arbeidsgiver. (Fått utbetalt nesten 500 000 tilsammen) I tillegg vil uføreutbetaling (som en engangssum) vurderes når gutten fyller 18 år. Så dersom du får barn som blir syke eller får en varig funksjonshemming, blir utsatt for ulykke. Er barneforsikring utrolig god å ha! Disse pengene brukes for å trygge fremtiden for gutten vår, som aldri vil kunne komme ut i ordinær arbeid. Jeg betaler gladelig barneforsikring for våre 2 friske barn, og håper jeg aldri kommer til å trenge noe utbetaling ifht dem. Men en trygghet er det virkelig! Må også så si at samarbeidet med Gjensidige har vært godt og ryddig hele veien. Selv om det måtte et par klagerunder til fra vår side, før vi fikk den prosentsatsen vi følte var riktig for gutten vår. Anonymous poster hash: dd75a...57c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå