Gå til innhold

Noen som jobber på nav her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Siterer bare gubben fra sofaen her. Han blir så utrolig provosert over folk som sniker til seg penger de ikke skal ha, og tror faktisk han liker å kreve tilbakebetaling for dem som bevisst snylter på fellesskapet. Synes du skal melde, hi!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det virker jo som de har det veldig bra når de er hos oss, og vi ønsker de jo selvsagt alt godt og gjør det vi kan for at de ikke skal merke noe til den "anspente" lufta.

Vi får ikke gjort så veldig mye mer, da.

Mannen min prøver å ha så lite kontakt med hun som overhodet mulig, fordi det ikke går an å ha kontakt med hun. Så det er stortsett alltid hun som tar kontakt, og det er jo i for seg greit det, men det som kommer da er jo "filleting".

Det er liksom så rart at du kan sitte her å dømme ut ifra det lille du har lest, når du vet så lite. Som jeg sa så er det alltid far og hans nye dame som er de store fæle, og det ser vi jo i stortsett alle innleggene som har vært og som kommer her, der en "stemor" skriver..

Jeg kunne ikke brydd meg mindre egentlig. :)

Anonymous poster hash: 1c1d5...01d

Det er ikke værre enn for deg å ordlegge deg litt annerledes og å ikke bry deg fullt så mye om alle andre enn deg selv det vet du så hadde jeg ikke hatt noe å "ta deg på". Du utvider særdeles liten selvinnsikt rett og slett...

Anonymous poster hash: a967c...063

Skrevet

Siterer bare gubben fra sofaen her. Han blir så utrolig provosert over folk som sniker til seg penger de ikke skal ha, og tror faktisk han liker å kreve tilbakebetaling for dem som bevisst snylter på fellesskapet. Synes du skal melde, hi!

Sammen med kjærringa si inne på et gravid/barne forum? Litt av et mannfolk du har der gitt...

Skrevet

Samtalen foreløp som følger;

Meg: hvordan er det med stønad til barnetilsyn, egentlig?

Man: den er til enslige forsørgere, hvordan det?

Jeg forklarer saken fra forumet.

Mann: Be dem om å sende deg navn, så kan vi kreve pengene tilbake.

Synes du virkelig dette var en rar samtale en mandagskveld?

Skrevet

Ja, les den igjen så kanskje du ser det samme

Skrevet

En sånn liten mann som nyter å ha litt makt over andre menneskers liv?

Anonymous poster hash: 5a890...ad1

Skrevet

Nei, men han ser veldig mange tilfeller av folk som "glemmer" å melde fra om at de for eksempel har fått samboer selv om det alltid står i vedtaksbrevet at man skal melde fra. Hvis ikke de som snylter tas sender det et ganske sterkt signal om at det er en ok ting å gjøre. Og det er det virkelig ikke. Har også inntrykk av at veldig mange av dem som får for mye stønad er klar over det selv.

Så igjen, samme for meg hvordan du melder hi, men dama får penger hun ikke skal ha. Og summen av alle dem som gjør det ødelegger for felleskapet, spesielt de som trenger det mest.

Skrevet

Da vet han vel også at det finnes to ulike typer for stønad til barnetilsyn? Den ene er for enslige forsørgere. Den andre er for mennesker som er i tiltak i regi av NAV.

Hvordan kan han si at de kan kreve pengene tilbake når han ikke vet om vedkommende er i tiltak.

Skrevet

Han jobber ikke med det i det daglige,men NAV Kontroll sjekker jo selvfølgelig ut alle saker før de ber forvaltninga om å kreve tilbake penger. Det er ikke hans jobb å finne ut av dette, men hvis hi ikke melder blir hun ihvertfall ikke tatt. Nei, selvfølgelig kan han ikke vite det. Men hvis hi heller ikke vet bør de melde ifra.

Skrevet

Han jobber ikke med det i det daglige,men NAV Kontroll sjekker jo selvfølgelig ut alle saker før de ber forvaltninga om å kreve tilbake penger. Det er ikke hans jobb å finne ut av dette, men hvis hi ikke melder blir hun ihvertfall ikke tatt. Nei, selvfølgelig kan han ikke vite det. Men hvis hi heller ikke vet bør de melde ifra.

Da burde han heller ikke komme med slike uttalelser når han tydeligvis ikke vet hva han snakker om. Om hun er i tiltak eller aktivitet i regi av NAV har hun krav på stønad. Mulig at hun er så dum at hun gir svindelpapirene til eksmannen og nydama. Det er mulig, men jeg tviler.

Gjest thricane
Skrevet

Så moralen her inne er som følgende: ikke meld folk som Gjør kriminelle handlinger, for da kan de kanskje havne i fengsel, da vil dette være varsler sin feil.....

Vel, jeg er møkk lei skattepenger som forsvinner i trygdesnylt. Det undergraver sikkerhetsnettet vårt og vil på sikt ødelegge for de som faktisk trenger det. Jeg vil at mine skattepenger skal gå til dyktige lærere, tilgang på gratis helsetjeneste, sikker vei osv osv. Spør du meg: meld de inn.

Skrevet

Så moralen her inne er som følgende: ikke meld folk som Gjør kriminelle handlinger, for da kan de kanskje havne i fengsel, da vil dette være varsler sin feil.....

Vel, jeg er møkk lei skattepenger som forsvinner i trygdesnylt. Det undergraver sikkerhetsnettet vårt og vil på sikt ødelegge for de som faktisk trenger det. Jeg vil at mine skattepenger skal gå til dyktige lærere, tilgang på gratis helsetjeneste, sikker vei osv osv. Spør du meg: meld de inn.

Nei, men i nettopp denne saken har ikke en hevngjerrig ny dame noe med det! Hun og far bør sette barnas interesse først. Jeg sier igjen: far bør ta en prat med mor og sterkt oppfordre henne til å kontakte NAV. Ikke sikkert hun er klar over det en gang, NAV gjør nemlig feil de også forstår du, tro det eller ei. På den måten kommer man frem til best mulig løsning for barna og du får igjen sove om natta du også

Gjest thricane
Skrevet

Nei, men i nettopp denne saken har ikke en hevngjerrig ny dame noe med det! Hun og far bør sette barnas interesse først. Jeg sier igjen: far bør ta en prat med mor og sterkt oppfordre henne til å kontakte NAV. Ikke sikkert hun er klar over det en gang, NAV gjør nemlig feil de også forstår du, tro det eller ei. På den måten kommer man frem til best mulig løsning for barna og du får igjen sove om natta du også

Om det er en hevngjerrig ny dame, nysgjerrig nabodame eller en pliktoppfyllende navansatt som melder blåser jeg i. Har de rett på stønad vil det jo ikke endre noe. Er det feil, så bør det uansett oppklares. Om andre gnir seg i hendene over at de blir tatt, vel det får de i så fall stå for selv.
Skrevet

Har de begge barna 50/50 eller har de ordnet det sånn at de har hovedomsorgen for ett barn hver? For i så fall er de faktisk enslige forsørgere begge to og hun kan ha rett på stønad til barnetilsyn for det barnet hun har hovedomsorgen for. Det at hun har samboer har ikke betydning før det har gått 18 mnd. Men dersom far her har giftet seg med HI er han ikke lengre enslig forsørger fordi han er gift på nytt. Så det er ikke sikkert det er snakk om svindel. Men har de 50/50 omsorg på papiret stiller saken seg annerledes. Men NAV krever ny dokumentasjon hver høst, så det skal godt gjøres å svindle på denne måten i årevis om det foreligger en skriftlig samværsavtale med 50 % omsorg..

Skrevet

Om det er en hevngjerrig ny dame, nysgjerrig nabodame eller en pliktoppfyllende navansatt som melder blåser jeg i. Har de rett på stønad vil det jo ikke endre noe. Er det feil, så bør det uansett oppklares. Om andre gnir seg i hendene over at de blir tatt, vel det får de i så fall stå for selv.
Hehehe, en dag må du kanskje bite deg i den der gitt :) Og da kan jeg fortelle deg at selv med rent mel i posen er det svært lite hyggelig å bli kontrollert av øvrigheta! Ikke kan det hende du kommer seirende ut av det en gang. Det beste er å få anledning til å fikse opp i slikt selv!

Gjest thricane
Skrevet

Hehehe, en dag må du kanskje bite deg i den der gitt :) Og da kan jeg fortelle deg at selv med rent mel i posen er det svært lite hyggelig å bli kontrollert av øvrigheta! Ikke kan det hende du kommer seirende ut av det en gang. Det beste er å få anledning til å fikse opp i slikt selv!

Mener fremdeles at de bør melde i fra, uavhengig dine konspirasjonsteorier.
Skrevet

HI

Er du klar over at selv om man får samboer så blir man regnet som "økonomisk eneforsørger" i 1 år etter samboerskapets inngåelse? Sier det bare fordi jeg selv har delt omsorg med mine to barn til eksen. 

Når jeg fikk samboer meldte jeg inn dette til nav fordi jeg fikk dobbel barnetrygd for ett barn. Eksmannen får barnetrygd for det andre barnet og da sa NAV: nei du får dobbel barnetrygd i ett år til for det ene barnet fra samboerskapet er inngått. 

Det kan jo være at dette også gjelder stønad til barnetilsyn også? Da har hun faktisk krav på de stønadene hun er innvilget i ett år fra samboerskapet blir innmeldt.

Noe å tenke på før du driter deg ut å melder inn noe som viser seg å være helt stuerent.

Anonymous poster hash: bf289...350

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...