Anonym bruker Skrevet 16. februar 2015 #1 Skrevet 16. februar 2015 Svigers er så fornuftige at de konsekvent ikke kjøper gaver barna har glede av til jul og bursdag. De spør om det er noe de trenger, men tripp trapp stol og voksipose og sånne ting blir for dyrt, så da blir det noen hundrelapper på langtidssparekonto og ullundertøy/sokker. Kjenner jeg synes det er litt trist at de aldri vil "skjemme bort" barnebarna med noe de vil bli glade for 😕 Anonymous poster hash: 27de7...318
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2015 #2 Skrevet 16. februar 2015 Hvis dette er det verste med svigers har du virkelig ikke mye å klage over. Anonymous poster hash: a43ff...069
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2015 #3 Skrevet 16. februar 2015 Min mor husker ikke bursdagen til sønnen min engang haha Anonymous poster hash: cb7df...e0b
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2015 #4 Skrevet 16. februar 2015 Høres ut som du ha veldig små barn siden du nevner voksipose. Hva er vitsen med å skjemme bort et sånt lite barn med masse leker når de sannsynligvis ikke trenger det? Du er sær....og bortskjemt. Vær takknemlig du...sikkert ukjent for deg Anonymous poster hash: 22366...55c
justme76 Skrevet 16. februar 2015 #5 Skrevet 16. februar 2015 Hver lykkelig du for at de husker på de. Er ikke alle som har det. Du kan jo si de trenger leker osv så kanskje de kjøper det.
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2015 #6 Skrevet 16. februar 2015 At jeg er sær og bortskjemt, det klarte du å lese ut av én kort melding på et forum? Gi deg a. Det kan godt hende det stemmer, men det vet ikke du 😜 Når det er sagt, vi har flere barn, og en av dem er små. Og det er ikke det at jeg ikke setter pris på det vi får, men jeg synes det er litt leit at de ikke viser noe engasjement eller interesse for barna og hva de liker å gjøre. Og det kommer veldig godt til syne når set gjelder gaver (og tid de tilbringer sammen og på andre områder også for så vidt). Det koster jo mindre å kjøpe en fotball eller treningstøy som ullundertøy, men det spiller liksom ingen rolle om barna blir glade eller ikke.. Anonymous poster hash: 27de7...318
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2015 #7 Skrevet 16. februar 2015 Hver lykkelig du for at de husker på de. Er ikke alle som har det. Du kan jo si de trenger leker osv så kanskje de kjøper det. Har prøvd det, men da sa de bare nei og så fikk ungen t-skjorte som ikke passer før om to år i stede... 😕 Anonymous poster hash: 27de7...318
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2015 #8 Skrevet 16. februar 2015 At jeg er sær og bortskjemt, det klarte du å lese ut av én kort melding på et forum? Gi deg a. Det kan godt hende det stemmer, men det vet ikke du Når det er sagt, vi har flere barn, og en av dem er små. Og det er ikke det at jeg ikke setter pris på det vi får, men jeg synes det er litt leit at de ikke viser noe engasjement eller interesse for barna og hva de liker å gjøre. Og det kommer veldig godt til syne når set gjelder gaver (og tid de tilbringer sammen og på andre områder også for så vidt). Det koster jo mindre å kjøpe en fotball eller treningstøy som ullundertøy, men det spiller liksom ingen rolle om barna blir glade eller ikke..Anonymous poster hash: 27de7...318 Har du kommunisert med besteforeldrene om dette? At de evt ønsker seg en bestemt leke? Jammen ikke lett å tilfredsstille svigerdøtre. Tenk å kjøpe ullundertøy eller andre bruksting barna trenger. Skamme seg skulle de. Jeg har to råd: 1. skjerp deg 2. snakk med de Anonymous poster hash: 22366...55c
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2015 #9 Skrevet 16. februar 2015 Jeg synes du tolker svigers gavepraksiser litt underlig. Jeg har også en svigerfamilie som gir praktiske, til dels upersonlige og kjedelige, men nyttige gaver. Dette er den gavekulturen som eksisterer i deres familie. I motsetning til deg fortolker jeg ikke dette som et utrykk for liten interesse eller lavt engasjement, de mener gaver skal være ting man trenger og ikke luksusting og det er deres valg som gavegivere. Dessuten har ikke barna vondt av å lære seg å bli glade for ullsokker. Anonymous poster hash: a43ff...069
Gjest Julia1984 Skrevet 16. februar 2015 #10 Skrevet 16. februar 2015 Ikke rart det er krig i verden. Jeg hadde synes det hadde vært supert med slike gaver du beskriver.
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2015 #11 Skrevet 16. februar 2015 At jeg er sær og bortskjemt, det klarte du å lese ut av én kort melding på et forum? Gi deg a. Det kan godt hende det stemmer, men det vet ikke du Når det er sagt, vi har flere barn, og en av dem er små. Og det er ikke det at jeg ikke setter pris på det vi får, men jeg synes det er litt leit at de ikke viser noe engasjement eller interesse for barna og hva de liker å gjøre. Og det kommer veldig godt til syne når set gjelder gaver (og tid de tilbringer sammen og på andre områder også for så vidt). Det koster jo mindre å kjøpe en fotball eller treningstøy som ullundertøy, men det spiller liksom ingen rolle om barna blir glade eller ikke..Anonymous poster hash: 27de7...318 Har du kommunisert med besteforeldrene om dette? At de evt ønsker seg en bestemt leke? Jammen ikke lett å tilfredsstille svigerdøtre. Tenk å kjøpe ullundertøy eller andre bruksting barna trenger. Skamme seg skulle de. Jeg har to råd: 1. skjerp deg 2. snakk med de Anonymous poster hash: 22366...55c jeg har nevnt det for dem. Poenget her er jo som sagt ikke at de tror de gir bort fine gaver og så "bommer". Poenget er jo at de ikke en gang prøver å gi gaver som gleder. De legger ingenting i kjøpet. De kunne gitt nåla i veggen, bare de prøvde å glede barnebarna sine. Men de prøver ikke en gang. Men ja, jeg har nevnt for dem at xx hadde blitt veeeldig glad for den tingen til bursdagen sin, men da kommer det kontant "nei, de tenkte ikke på sånn". Så kjøper de et klesplagg som ikke passer i stedet. Klart jeg blir lei meg når jeg som mamma ser at barna blir skuffet over at besteforeldrene ikke gidder å bry seg med å glede dem på bursdagen sin. Men jeg skjønner jo at jeg har gjort meg selv til skyteskive ved å en gang nevne gaver. Anonymous poster hash: 27de7...318
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2015 #12 Skrevet 16. februar 2015 Jeg synes du tolker svigers gavepraksiser litt underlig. Jeg har også en svigerfamilie som gir praktiske, til dels upersonlige og kjedelige, men nyttige gaver. Dette er den gavekulturen som eksisterer i deres familie. I motsetning til deg fortolker jeg ikke dette som et utrykk for liten interesse eller lavt engasjement, de mener gaver skal være ting man trenger og ikke luksusting og det er deres valg som gavegivere. Dessuten har ikke barna vondt av å lære seg å bli glade for ullsokker. Anonymous poster hash: a43ff...069 Ja, jeg blir glad for andre måter å se det på. Det henger jo sammen med hvordan de er med barnebarna ellers også selvfølgelig, men om jeg kan se det fra andre vinkler vil jeg jo gjerne det. For som du sa så virker det jo på meg som om de ikke bryr seg... Anonymous poster hash: 27de7...318
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2015 #13 Skrevet 16. februar 2015 Ikke rart det er krig i verden. Jeg hadde synes det hadde vært supert med slike gaver du beskriver. Men hvis du hadde syntes det var supert hadde det jo vært midt i blinken for deg. Poenget er jo at mottakeren skal bli glad. Er ikke det poenget med alle gaver da? Men å gi ullundertøy til en som ikke trenger det blir litt som å kjøpe gressklipper til en som bor i leilighet. Fin presang, men da formidler du jo det motsatte av omtanke... Anonymous poster hash: 27de7...318
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2015 #14 Skrevet 16. februar 2015 Vær glad de ikke gir leker. Her har vi så i overflod av leker at jeg SPYR! Vi får gaver hele tida av svigers, det er dukker, klosser, små møbler, dilldall, maling, tegneblokker... All verdens med ting. De trenger ikke 30 dukker, en trillion klosser, og male"spann" på male"spann"... Begrenset hvor mye tegneblokker vi har plass til i "den kreative kommoden" vår også. Jeg er glad for at barna får ting, men de kan begrense det litt. Vi har ikke evig med plass og barna har ikke evig med interesse... Anonymous poster hash: 01e0b...cc9
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2015 #15 Skrevet 16. februar 2015 Hvis dette er det verste med svigers har du virkelig ikke mye å klage over. Anonymous poster hash: a43ff...069 Hehehe, nei, det er ikke det værste med svigers. Det er kanskje derfor jeg synes det er så leit. Det kommer jo i tillegg til andre ting. Anonymous poster hash: 27de7...318
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2015 #16 Skrevet 16. februar 2015 Vær glad de ikke gir leker. Her har vi så i overflod av leker at jeg SPYR! Vi får gaver hele tida av svigers, det er dukker, klosser, små møbler, dilldall, maling, tegneblokker... All verdens med ting. De trenger ikke 30 dukker, en trillion klosser, og male"spann" på male"spann"... Begrenset hvor mye tegneblokker vi har plass til i "den kreative kommoden" vår også. Jeg er glad for at barna får ting, men de kan begrense det litt. Vi har ikke evig med plass og barna har ikke evig med interesse... Anonymous poster hash: 01e0b...cc9 Høres ut som et omvent problem ☺️ Men det hadde jo vært gøy å hatt besteforeldre som ville glede barnebarna sine. Kan dere ikke gi det videre til Fretex eller noe sånt? Besteforeldrene merker vel ikke om ubrukte tegneblokker blir "borte"? 😊 Anonymous poster hash: 27de7...318
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2015 #17 Skrevet 16. februar 2015 Ikke rart det er krig i verden. Jeg hadde synes det hadde vært supert med slike gaver du beskriver. Men hvis du hadde syntes det var supert hadde det jo vært midt i blinken for deg. Poenget er jo at mottakeren skal bli glad. Er ikke det poenget med alle gaver da? Men å gi ullundertøy til en som ikke trenger det blir litt som å kjøpe gressklipper til en som bor i leilighet. Fin presang, men da formidler du jo det motsatte av omtanke...Anonymous poster hash: 27de7...318 Bortskjemte unger!!!!! Anonymous poster hash: 22366...55c
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2015 #18 Skrevet 16. februar 2015 Ikke rart det er krig i verden. Jeg hadde synes det hadde vært supert med slike gaver du beskriver. Men hvis du hadde syntes det var supert hadde det jo vært midt i blinken for deg. Poenget er jo at mottakeren skal bli glad. Er ikke det poenget med alle gaver da? Men å gi ullundertøy til en som ikke trenger det blir litt som å kjøpe gressklipper til en som bor i leilighet. Fin presang, men da formidler du jo det motsatte av omtanke...Anonymous poster hash: 27de7...318 Bortskjemte unger!!!!! Anonymous poster hash: 22366...55c Outch. Jeg begynner å angre på at jeg starta den tråden her. Til nå har dere kalt barna mine bortskjemte, jeg er sær og det er ikke rart det blir krig når folk er som meg. Dere er passe drøye. Anonymous poster hash: 27de7...318
skinnfilla Skrevet 16. februar 2015 #19 Skrevet 16. februar 2015 Svigermor kjøpe alltid klær , og det er jeg så glad for ! Ungene vet de får klær og gleder seg til å se hva slags klær de får. Hun kjøper for 500 til hver ( har 13 barnebarn! ) og handler da på salg så de får masse fint tøy. De får gjerne en liten ting ved siden av, bare noe småtteri . Pynt til håret, fotballkort el.
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2015 #20 Skrevet 16. februar 2015 Jeg synes du tolker svigers gavepraksiser litt underlig. Jeg har også en svigerfamilie som gir praktiske, til dels upersonlige og kjedelige, men nyttige gaver. Dette er den gavekulturen som eksisterer i deres familie. I motsetning til deg fortolker jeg ikke dette som et utrykk for liten interesse eller lavt engasjement, de mener gaver skal være ting man trenger og ikke luksusting og det er deres valg som gavegivere. Dessuten har ikke barna vondt av å lære seg å bli glade for ullsokker. Anonymous poster hash: a43ff...069 Enig i denne. Virker som du har problemer med å forstå at man gjør det annerledes i andre familier. Du vil at alle skal tenke som deg. Og ut fra svarene dine ser jeg at du overhodet ikke har noe ønske om å endre tankemønstret ditt... Anonymous poster hash: 9364d...f28
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2015 #21 Skrevet 16. februar 2015 Svigermor kjøpe alltid klær , og det er jeg så glad for ! Ungene vet de får klær og gleder seg til å se hva slags klær de får. Hun kjøper for 500 til hver ( har 13 barnebarn! ) og handler da på salg så de får masse fint tøy. De får gjerne en liten ting ved siden av, bare noe småtteri . Pynt til håret, fotballkort el. Det høres jo ut som en bestemor som bryr seg veldig masse 😊 Det er dét jeg vil ha for mine barn også! Anonymous poster hash: 27de7...318
skinnfilla Skrevet 16. februar 2015 #22 Skrevet 16. februar 2015 Svigermor kjøpe alltid klær , og det er jeg så glad for ! Ungene vet de får klær og gleder seg til å se hva slags klær de får. Hun kjøper for 500 til hver ( har 13 barnebarn! ) og handler da på salg så de får masse fint tøy. De får gjerne en liten ting ved siden av, bare noe småtteri . Pynt til håret, fotballkort el. Det høres jo ut som en bestemor som bryr seg veldig masse Det er dét jeg vil ha for mine barn også! Anonymous poster hash: 27de7...318 Ja ,hun er gull verdt! En fantastisk dame, hun trår til og hjelper med alt mulig, fra vindusvask til barnepass.Og svigerfar, ja han er et av de fineste menneskene jeg kjenner. De er så omsorgsfulle og skjønne Ungene kommer sjelden hjem uten å ha med seg noe derfra, enten nye truser , gamle pynteting, sminke, alt mulig hun har liggendes. Hun vet hva hver og en sin favorittmat er, og disker opp når de er på overnatting. Svigerfar står for lek, turer, musikk i studioet sitt, lærer de opp på trommer,gitar,piano og sang. Vi er utrolig heldige som har disse flotte menneskene i livet vårt
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2015 #23 Skrevet 16. februar 2015 Ja, de kjøper aldri gaver kun for gøy. Leker er rot.. De er kjempesnille, og verdens beste besteforeldre og svigerforeldre, men allikavel er det liiiiitt irriterende.. Noe av det morsomme med besteforeldre er jo små gaver.. Anonymous poster hash: 5f251...9a2
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2015 #24 Skrevet 16. februar 2015 Vær glad de ikke gir leker. Her har vi så i overflod av leker at jeg SPYR! Vi får gaver hele tida av svigers, det er dukker, klosser, små møbler, dilldall, maling, tegneblokker... All verdens med ting. De trenger ikke 30 dukker, en trillion klosser, og male"spann" på male"spann"... Begrenset hvor mye tegneblokker vi har plass til i "den kreative kommoden" vår også. Jeg er glad for at barna får ting, men de kan begrense det litt. Vi har ikke evig med plass og barna har ikke evig med interesse... Anonymous poster hash: 01e0b...cc9 Høres ut som et omvent problem ☺ Men det hadde jo vært gøy å hatt besteforeldre som ville glede barnebarna sine. Kan dere ikke gi det videre til Fretex eller noe sånt? Besteforeldrene merker vel ikke om ubrukte tegneblokker blir "borte"? Anonymous poster hash: 27de7...318 Ja, det er nok et omvendt problem Jeg pleier å gi endel av av det til barnehagen, om de vil ha det, ellers kjenner jeg en alenemor med to barn som er litt yngre enn mine i nabolaget, og hun får det hun vil ha av det (hun får alt av klær også som barna mine ikke passer lenger). Hun har ingen nær familie, og strever veldig med å få endene til å møtes. Så er ikke sånn at det florerer av dill vi ikke trenger - men det ville jo gjort det om jeg ikke ga bort det overflødige! Anonymous poster hash: 01e0b...cc9
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2015 #25 Skrevet 16. februar 2015 De er kjempefornuftige! De setter inn 2000- 5000 kr (som regel) på kontoen de ba oss opprette til barnet med beskjed om å bruke dem nå og ikke spare. I tillegg kjøper de litt småting til å gi bort til bursdag og jul som de vet faller i smak (eller som de har bedt oss om tips) Utfordringen foreløpig er å bruke pengene fornuftig (7 år nå), men jeg regner med at de pengene får bein å gå på senere! Så langt bruker vi det til en fritidsaktivitet (med full rapport og invitasjon til avslutninger) og sportsutstyr. Anonymous poster hash: 5da65...2d9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå