Anonym bruker Skrevet 16. februar 2015 #1 Skrevet 16. februar 2015 Hvem tror dere gjør en best jobb - de som jobber langt over sine 43.6 timer eller de som muligens klarer seg med litt i underkant? Bare nysgjerrig, jeg tror muligens ikke der er noen fordel om du jobber "bestandig". Anonymous poster hash: 52fda...c54
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2015 #2 Skrevet 16. februar 2015 De lærerne som går av på dagen 62 er i alle fall de som har gjort jobben sin skikkelig, mens sånne som har unngått både det ene og det andre og slurvet de holder ut til de er 70 og vel så det. Jeg ville alltid valgt den som gjør jobben skikkelig for mine barn. Anonymous poster hash: e31b9...704
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2015 #3 Skrevet 16. februar 2015 43,6 timer er relativt nært "bestandig", altså. Og det er avhengig av mengde elever, hvilke fag man har osv... Skal man gi gode nok tilbakemeldinger i feks norsk til 150 elever på minimum 12 skriftlige og 6 muntlige vurderinger i løpet av året (og det er minimum) i tillegg til alt annet man skal gjøre, trenger man tiden, gitt. Anonymous poster hash: 0fc78...195
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2015 #4 Skrevet 16. februar 2015 Hvem tror dere gjør en best jobb - de som jobber langt over sine 43.6 timer eller de som muligens klarer seg med litt i underkant? Bare nysgjerrig, jeg tror muligens ikke der er noen fordel om du jobber "bestandig".Anonymous poster hash: 52fda...c54 Opplegget er bare at det er i snitt vi jobber ca 43 t/u. Gjennomsnitt. Skjønner? De fleste av oss jobber ikke 43 t/u hver uke, men i f.eeks. perioder med masse retting kan det fort bli 60 t/u og kanskje mer. Så jobber vi litt mindre i andre uker, ned mot "normalarbeidsuker" til og med, sånn en sjelden gang. Anonymous poster hash: 55506...882
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2015 #5 Skrevet 16. februar 2015 De lærerne som går av på dagen 62 er i alle fall de som har gjort jobben sin skikkelig, mens sånne som har unngått både det ene og det andre og slurvet de holder ut til de er 70 og vel så det. Jeg ville alltid valgt den som gjør jobben skikkelig for mine barn. Anonymous poster hash: e31b9...704 Dette er det dummeste jeg har hørt på lenge. De som står igjen ved 62 er enten de som brenner så for faget sitt at de ikke ønsker å slutte eller de som ikke har klart å finne seg noe annet og gjøre og bare har ventet på å få gå av. Dette er forsåvidt like teit og satt på spissen som ditt innlegg, men antagelig nærmere sannheten. Anonymous poster hash: 0fc78...195
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2015 #6 Skrevet 16. februar 2015 Her kommer et svar fra en lærer. Uansett tidsbruk er det de som brenner for jobben sin som gjør en best jobb. Det gjelder vel i alle yrker? "Problemet" i læreryrket er at de som brenner mest for jobben sin ikke klarer å legge den fra seg og brenner seg helt ut. Derfor er det stort frafall til andre yrker og de som holder ut går av når de kan. Jeg opplevde at det å få egne barn gjorde at jeg fant tilbake til gleden ved yrket, fordi da ble jeg nødt til å sette grenser for tidsbruken min. Før jeg ble mor selv arbeidet jeg ufattelig mye og var nok på vei til å bli en av de frafalne. Vurderer det enda fra tid til annen, men er jo så glad i jobben min! Anonymous poster hash: a516a...216
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2015 #7 Skrevet 16. februar 2015 Veldig enig med deg, siste anonym. Var sånn jeg tenkte i hovedinnlegget, jobber man alt for mye er faren stor for å gå på veggen. Anonymous poster hash: 52fda...c54
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå