Gå til innhold

OBS: Brannfakkel

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjenner du noen som snylter på samfunnet? Dvs mottar trygd som ikke tilfredsstiller kravene/eller ikke er ærlig om sin situasjon?

De fleste er jo ærlige, men det finnes jo de som oppgir at de er aleneforsørger men bor sammen med barnefar. Det med helse kan være værre å avsløre, men man kan jo gjerne ha en mistanke.

Vet du om sånne tilfeller og hva gjør du eventuelt med det?

Anonymous poster hash: 11b05...5b2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet du hva?! Jeg synes alle skal passe på seg selv jeg! Jeg mottok aap for noen år siden og opplevde å bli meldt til nav for trygdesvindel av en bekjent som syntes jeg så kjekk og frisk ut på fest. Hun hadde også sendt med bilder. Jeg fikk se hele saken og måtte gjennom noen samtaler med saksbehandler og trygdelegen + en psykolog. Man kan ikke se på andre hva salgs helseproblemer de har! Jeg synes angiveri er stusselige

. Igjen, hvis alle passer på seg selv og lar myndighetene hamle opp med de som ikke følger reglene så tror jeg vi kommer bedre ut..

Anonymous poster hash: d4ba8...bc6

Skrevet

Ja, jeg kjenner til et tilfelle der omskolering ble ervervet på feilaktig grunnlag.

Jeg feighet ut og turte ikke melde fra siden jeg var redd for konsekvensene det ville få for meg om det kom frem hvem som hadde meldt fra. Jeg angrer i dag, men det er kanskje lett å gjøre når jeg ikke står i situasjonen lenger.

Anonymous poster hash: ba855...31a

Skrevet

Vet du hva?! Jeg synes alle skal passe på seg selv jeg! Jeg mottok aap for noen år siden og opplevde å bli meldt til nav for trygdesvindel av en bekjent som syntes jeg så kjekk og frisk ut på fest. Hun hadde også sendt med bilder. Jeg fikk se hele saken og måtte gjennom noen samtaler med saksbehandler og trygdelegen + en psykolog. Man kan ikke se på andre hva salgs helseproblemer de har! Jeg synes angiveri er stusselige

. Igjen, hvis alle passer på seg selv og lar myndighetene hamle opp med de som ikke følger reglene så tror jeg vi kommer bedre ut..

Støtter den!

Anonymous poster hash: 5377e...5f3

Skrevet

Ikke akkurat en brannfakkel....

Nei, jeg kjenner stort sett veldig oppegående mennesker heldigvis!

Men der er nok MANGE av slye-sorten!

Vet f.x. om en sjømann som "dessverre" blir sykmeldt annenhver jul, samt en og annen påske (d vanlige er annenhver jul på sjø, og annenhver hjemme. Påske er litt mer vilkårlig da den flyttes hvert år...). Selvsagt ingenting som feiler fyren!

Kjerringa hans også, så gruuuusomt elendig til beins, unntatt når hun skal på shopping eller til syden... :P

Anonymous poster hash: 0f3a8...db6

Skrevet

Ikke akkurat en brannfakkel....

Nei, jeg kjenner stort sett veldig oppegående mennesker heldigvis!

Men der er nok MANGE av slye-sorten!

Vet f.x. om en sjømann som "dessverre" blir sykmeldt annenhver jul, samt en og annen påske (d vanlige er annenhver jul på sjø, og annenhver hjemme. Påske er litt mer vilkårlig da den flyttes hvert år...). Selvsagt ingenting som feiler fyren!

Kjerringa hans også, så gruuuusomt elendig til beins, unntatt når hun skal på shopping eller til syden... :P

Anonymous poster hash: 0f3a8...db6

Selv de med vonde ben må innimellom handle og få seg en ferie. Går det med 10 morfintabletter i forsøket er det sikkert verdt det, men selvfølgelig ikke noe man kan gjøre hver eneste dag. Lov å tenke før man åpner munn!

Anonymous poster hash: a27e2...90e

Skrevet

Her gir vi tydeligvis ikke mye tillit til personer som er hjemme "uten grunn".

Det beste er nok om vi alle stiller oss bak gardinene og prøver å filme for å best mulig dokumentere overfor nav om det er noen som har litt for mye energi en dag, eventuelt halter mindre enn dagen før.

Så frem med kameraet alle sammen, gjør deres samfunnsplikt og anmeld din neste!

PS.. Lurer på hvor lang tid før det kommer  en melding på meg, jeg er sykemeldt for bekkenløsning. Men noen dager prøver jeg å gå meg en liten tur, i dag var jeg tilogmed på senteret og tittet i et par butikker selv om jeg vet at "naboen" mener at jeg burde ligge til sengs om jeg er sykemeldt.

Eller forresten! Det er jo ikke naboen som bestemmer det er legen min! Hurra!

Skrevet

Ja jeg vet om flere, men særlig en. Hun oppfordret meg til å lyve slik som henne så jeg og kunne være lenger hjemme med baby betalt av Nav, jeg jobber i Nav og det var uansett helt uaktuelt. Jeg meldte henne selvfølgelig.

Skrevet

Og brannfakkelen er?

Anonymous poster hash: 8fbf6...1db
Skrevet

Nei, jeg vet ikke om noen som snylter på Nav. Klart det er av og til at man lurer litt, men om jeg bare mistenker noe, så holder jeg kjeft om det.

De jeg ev. skulle få vite om, de kommer jeg til å melde fra om, men kun hvis jeg VET. Og det må handle om noe som har økonomisk betydning, noen småpenger bryr jeg meg ikke om.

Anonymous poster hash: e4d28...fb5

Skrevet

Ja jeg vet om flere, men særlig en. Hun oppfordret meg til å lyve slik som henne så jeg og kunne være lenger hjemme med baby betalt av Nav, jeg jobber i Nav og det var uansett helt uaktuelt. Jeg meldte henne selvfølgelig.

Prøvde hun å lokke med seg en nav ansatt på ville veier? Rimelig freidig dame :)

Skrevet

Unnskyld at jeg ler.... men den dama kan umulig være den berømte skarpeste kniven i skuffen :P

Be en nav-ansatt snylte på nav, det er jo å be om trøbbel :D

Kanskje hun ubevisst ønsket å få et tupp i baken og komme i gang igjen selv?

Anonymous poster hash: 7b1b6...e76

Skrevet (endret)

Unnskyld at jeg ler.... men den dama kan umulig være den berømte skarpeste kniven i skuffen :P Be en nav-ansatt snylte på nav, det er jo å be om trøbbel :D Kanskje hun ubevisst ønsket å få et tupp i baken og komme i gang igjen selv? Anonymous poster hash: 7b1b6...e76
Dessverre tror jeg ikke det. Møter henne støtt og stadig når hun tripper rundt med ungen sin. Hun synes jeg er en dårlig mor som ikke " prioriterer" å være hjemme med baby lenger, men begynte å jobbe deltid når min var 1 år. Prøvde å forklare at hun ikke " prioriterer å være hjemme" når hun mottar stønad uten grunnlag, men det tok hun ikke innover seg.. Dessverre jobbes det altfor sakte med svindelsaker, men jeg tipper det ikke er like gøy når Nav kontroll kommer på besøk.. Endret av pifi med tre nurk
Skrevet

Hva er nav kontroll? 

Og sjekker de virkelig opp folk som tilsynelatende ikke er syke basert på tips?

Anonymous poster hash: 11b05...5b2
Skrevet

Tja, jeg er aleneforsørger og bor for øyeblikket med barnefar. Mottar dobbel barnetrygd hver måned med goood samvittighet.

Men for en utenforstående kan det jo lett se ut som jeg snylter på staten (NAV er klar over at han bor her, det finnes unntak fra regelen). Håper da virkelig ikke at "naboen" anmelder, snikfotograferer og snakker dritt om  meg av den grunn :P 

Anonymous poster hash: bc65e...bec
Skrevet

Ja, jeg kjenner til et tilfelle der omskolering ble ervervet på feilaktig grunnlag.

Jeg feighet ut og turte ikke melde fra siden jeg var redd for konsekvensene det ville få for meg om det kom frem hvem som hadde meldt fra. Jeg angrer i dag, men det er kanskje lett å gjøre når jeg ikke står i situasjonen lenger. Anonymous poster hash: ba855...31a

og det er du sikker på at du kan dokumentere? At det ble gitt på feilaktig grunnlag? Jeg ble omskolert og fikk høre at en i familien min (som gikk i samme kullet som meg) sa at jeg var bortskjemt som fikk dekket utdannelsen min! For å si det sånn så skulle jeg heller vært 100% frisk og uten smerter og jobbe med akkurat det jeg vil, enn å bli omskolert!

Anonymous poster hash: a59b9...b14

Skrevet

Feil. NAV/systemet har ikke mulighet til å "ta" alle snylterne uten hjelp fra publikum. Jaggu godt at folk følger med, spør du meg. Det er altfor mange som lever livets glade dager på andres penger.

Anonymous poster hash: a235e...0f2

Skrevet

Feil. NAV/systemet har ikke mulighet til å "ta" alle snylterne uten hjelp fra publikum. Jaggu godt at folk følger med, spør du meg. Det er altfor mange som lever livets glade dager på andres penger.

Anonymous poster hash: a235e...0f2

Så mange kan det umulig være! Jeg er så "heldig" å få aap. Med en årslønn på 430000,- den gang, i jobb, noe som sikkert nå ville vært en god del mer nå, får jeg altså nå 18.000,- i mnd utbetalt. Herrens glade dager.... Den gang jeg fikk vanlig lønn hadde jeg penger til ferier og jeg slapp kjøpe masse medisiner/behandlinger/legeutgifter etc. Den gang var herrens glade dager i forhold til nå! Jeg tror jammen ikke du helt aner hva du prater om!

Skrevet

Jeg feighet ut og turte ikke melde fra siden jeg var redd for konsekvensene det ville få for meg om det kom frem hvem som hadde meldt fra. Jeg angrer i dag, men det er kanskje lett å gjøre når jeg ikke står i situasjonen lenger. Anonymous poster hash: ba855...31a

og det er du sikker på at du kan dokumentere? At det ble gitt på feilaktig grunnlag? Jeg ble omskolert og fikk høre at en i familien min (som gikk i samme kullet som meg) sa at jeg var bortskjemt som fikk dekket utdannelsen min! For å si det sånn så skulle jeg heller vært 100% frisk og uten smerter og jobbe med akkurat det jeg vil, enn å bli omskolert!Anonymous poster hash: a59b9...b14
Ja, det er jeg 100% sikker på. Vil ikke gi detaljer i saken, men det er ingen synsing eller gjetting fra min side.

Anonymous poster hash: ba855...31a

Skrevet

Klipt fra din link:

De fleste er anmeldt for svindel av arbeidsavklaringspenger (AAP) og dagpenger. Til sammen har NAV anmeldt 991 personer for å ha svindlet 200 millioner kroner. Av disse har 813 personer vært i arbeid uten å melde i fra til NAV. I tillegg har NAV anmeldt flere for å ha oppholdt seg i utlandet med disse stønadene.

Så, hvor får du det fra at mange lever herrens glade dager på støtten fra NAV? Her står det om folk som jobber -i tillegg! Og folk utenlands. Disse fanger NAV selv opp og du kan dermed igjen innta nattesøvnen og ikke bekymre det for naboen!

Skrevet (endret)

Klipt fra din link:

De fleste er anmeldt for svindel av arbeidsavklaringspenger (AAP) og dagpenger. Til sammen har NAV anmeldt 991 personer for å ha svindlet 200 millioner kroner. Av disse har 813 personer vært i arbeid uten å melde i fra til NAV. I tillegg har NAV anmeldt flere for å ha oppholdt seg i utlandet med disse stønadene.

Så, hvor får du det fra at mange lever herrens glade dager på støtten fra NAV? Her står det om folk som jobber -i tillegg! Og folk utenlands. Disse fanger NAV selv opp og du kan dermed igjen innta nattesøvnen og ikke bekymre det for naboen!

For det første er det ikke jeg som skrev innlegget om å leve herrens glade dager på NAV og for det andre har jeg heller ikke nevnt naboene mine... Hvis du leser skikkelig så hadde du sett at jeg skrev om en dame som oppfordret meg til å lyve slik som hun selv for å oppnå goder hun ikke har rett på! Hvis du mener at det er galt i å melde i fra om juksemakere som til og med innrømmer det selv så er det ikke annet enn nitrist.. Jeg har hverken tid eller lyst til å overvåke naboene... ;) Endret av pifi med tre nurk

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...